Hej bästa buketråden!
Jag har nu varit ute och rest i 14 månader, om några dagar flyger vi från Auckland för att påbörja våra sista månader på resande fot i Thailand.
Jag har tyvärr under det senaste året sakta men säkert lämnat många av mina goda mat- och träningsvanor, det har helt enkelt inte varit en prioritet och det har verkligen kännts i kropp och knopp ibland! Jag har inte gått upp särskilt mycket i vikt tror jag, har samma kläder som när jag åkte utan problem osv. Men jag har känt mig i sämre form, betydligt fluffigare runt mittdelen, och min energinivå har blivit lägre än tidigare.
Annars har ju såklart resandet varit helt fantastiskt, vilken upplevelse
Iaf, med hemkomsten i lite närmre antågande, då jag ju vet att det är lättare att få rutin på tränandet och maten så har jag fått ordentligt med motivation igen! Jag har även fått lite extra skjuts av boken "Eat to Live" som handlar om hur man ska äta optimalt nutritionsmässigt och på det sättet bli friskare, starkare och piggare. Det är en läkare som skrivit boken och den är baserad på massor av forskning i ämnet. Den var väldigt inspirerande och att den dessutom rekommenderar en nästan helt växtbaserad kost med massor av grönsaker, frukt och bönor/linser/nötter
Så jag har de senaste veckorna börjat äta mycket bättre igen! Och yoga-motivationen fick en boost med då jag lät brorsan hypnotisera mig angående detta, haha! Det fungerade verkligen, har yogat varje dag ett par veckor nu

Sitter dessutom nu på McD i Auckland och laddar ned de fyra första avsnitten i Yoga-camp, som jag sett att en del här kör, ser jättemycket fram mot att köra dem. Så jag känner mig riktigt på gång nu, och förhoppningen är att det i Thailand ska kunna fortsätta på det här spåret, wifi brukar vara mer tillgängligt på de flesta hostel/hotell och brukar finnas mycket god o billig mat med mkt grönsaker etc.
Så wish me luck! Jag hoppas jag kommer kunna bli lite mer regelbunden i tråden nu, och sen när jag kommer hem i vår är jag tillbaka på heltid
Kramar!