Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släpade mig iväg till dagens pass trots 0 motivation. Var en ny tränare som har allt jag älskar! Kroppskontroll, engagerad och medryckande, bra musik, jobbigt pass. Like it! Och det bästa jag vet är när det är tränare som inte har enligt samhällets normer "perfekta kroppar" men ändå stolt och starkt kör på, jag typ faller som en fura :love: Sån karisma!

När jag kom hem blev jag påmind om en jobbig grej så humöret sjönk lite. Jaja. Glad att jag tränade i alla fall.

Heja dig som tränade ändå! :) Och vad härligt med en inspirerande tränare, sånt blir man så glad av.

Dålig matdag idag men har rört på mig iallafall. En liten promenad med yngsta dottern i barnvagn och valpen, ett ridpass och 25 min på crosstrainern.

Åt pizza till middag och min mage gillade inte det! Den reagerar på för mycket fet mat och för mycket socker. Skulle ha beställt en sallad istället....

La precis in min stegräknares resultat från denna och förra veckan för att kunna kolla lite statistik på det framöver, och undrar hur sjutton Endomondo räknar. Det påstås att 9794 steg kostar 2667 kcal. Det är för sjutton långt mer än jag bränner på att både existera och gå dom där stegen. 10 000 steg motsvarar ju någonstans mellan 6-8 km beroende på steglängden, och att den sträckan skulle kosta sådär mycket är ju bara skrattretande, det lär ju snarare hamna någonstans runt 350 kcal.

Edit: såg nu att det ändrades om jag bytte från 24h till 2h (då blev det 478 kcal för samma antal steg). Men hur ska jag annars lägga in dagsresultatet? Det är ju fel att påstå att dom togs under några få timmar

(och så är jag sur, för mitt aktivitetsarmband tror att jag sitter ner när jag står på bussen eller vid mitt klösträdsståbord = sabbar min statistik i det programmet och får mig att se ut som världens soffpotatis)

Senast ändrad:
La precis in min stegräknares resultat från denna och förra veckan för att kunna kolla lite statistik på det framöver, och undrar hur sjutton Endomondo räknar. Det påstås att 9794 steg kostar 2667 kcal. Det är för sjutton långt mer än jag bränner på att både existera och gå dom där stegen. 10 000 steg motsvarar ju någonstans mellan 6-8 km beroende på steglängden, och att den sträckan skulle kosta sådär mycket är ju bara skrattretande, det lär ju snarare hamna någonstans runt 350 kcal.

Edit: såg nu att det ändrades om jag bytte från 24h till 2h (då blev det 478 kcal för samma antal steg). Men hur ska jag annars lägga in dagsresultatet? Det är ju fel att påstå att dom togs under några få timmar

(och så är jag sur, för mitt aktivitetsarmband tror att jag sitter ner när jag står på bussen eller vid mitt klösträdsståbord = sabbar min statistik i det programmet och får mig att se ut som världens soffpotatis)

Jag har fått det problemet när jag lagt in mina fältdagar också, i Endomondo. Har liksom förbränt ett helt marathonlopp om jag sätter upp 8 h. Normalt är jag ju igång i 8 h och har gått den sträcka jag lägger in. Men sträckorna är ju väldigt korta, jämfört med om man hade gått på en regelrätt promenad i åtta timmar. Ändå blir förbränningen skyhög. Bortser helt enkelt från förbränningen och konstaterar baserat på min hunger att jag rört på mig mycket, men inte mycket. :p

Vad värdelöst. Insåg precis att man inte kan kolla statistik på antal steg i Endomondo om man inte har premium. Då är det ju ingen idé att jag sitter och för in det där i alla fall.

Idag blev det strax över en timme egenträning på gymmet. Tränade slutsträckning i knä i maskin (den muskeln som sköter det behöver stärkas upp igen, för ena knät har krånglat i några dagar nu) följt av knip-och-sära-med-benen-maskinen och ledsnade sedan helt och hållet på vidare maskinträning. Kunde ändå inte maxa med benen p.g.a. krånglande knät eller med armarna p.g.a. träningsvärk. Körde istället lite övningar med lösa vikter/på matta och fick ihop lite träning för varje muskelgrupp utom biceps och bröst (dom kan gott få vila bort träningsvärken).
Tog sedan en promenad hem (6,5 km). Planen var från början att gå till affären och hämta ut paket, men när knät började krångla allt mer och jag hade 500 m kvar hem samt ytterligare 2 km för att ta mig till och från affären (inkl. lång, ganska brant uppförsbacke på slutet) bestämde jag mig för att gå direkt hem (och slippa branta backen) istället. Det var nog en himla bra idé, för knät är inte på humör. Får nog bli en sväng med cykeln för pakethämtning istället, den kan behöva rastas den med.

Imorgon blir det ingen träning, men förhoppningsvis många steg i Ullared :D

Bättre matdag idag! Vaniljkvarg, naturell yoghurt och bär till frukost, omelett med ost och skinka till lunch och nu till middag blir det torsk och mos :) Ikväll blir det nog inte så mycket mer än godis :angel:

Har vart ute och gått i drygt en timme med barnen och valpen. Vi kom 3,2 km :D
Ska nog ta mig en pw sen innan vi myser ner oss i soffan med fredagsmys :)

Fortsätter spamma tråden med goda nyheter :o

Jag klarade min exam idag så äntligen har jag ett A+ cert! :bump: Sen kom jag hem och fick ett infall att jag skulle maxa på axelpress redan idag :angel: och till min stora förvåning klarade målet - 35 kg! :banana: Så jäkla skönt!

Fortsätter spamma tråden med goda nyheter :o

Jag klarade min exam idag så äntligen har jag ett A+ cert! :bump: Sen kom jag hem och fick ett infall att jag skulle maxa på axelpress redan idag :angel: och till min stora förvåning klarade målet - 35 kg! :banana: Så jäkla skönt!

Woop woop :D Grattis till både cert och PB! :banana:

Hej bästa buketråden! :bump:

Jag har nu varit ute och rest i 14 månader, om några dagar flyger vi från Auckland för att påbörja våra sista månader på resande fot i Thailand.

Jag har tyvärr under det senaste året sakta men säkert lämnat många av mina goda mat- och träningsvanor, det har helt enkelt inte varit en prioritet och det har verkligen kännts i kropp och knopp ibland! Jag har inte gått upp särskilt mycket i vikt tror jag, har samma kläder som när jag åkte utan problem osv. Men jag har känt mig i sämre form, betydligt fluffigare runt mittdelen, och min energinivå har blivit lägre än tidigare.
Annars har ju såklart resandet varit helt fantastiskt, vilken upplevelse :love: :bow:

Iaf, med hemkomsten i lite närmre antågande, då jag ju vet att det är lättare att få rutin på tränandet och maten så har jag fått ordentligt med motivation igen! Jag har även fått lite extra skjuts av boken "Eat to Live" som handlar om hur man ska äta optimalt nutritionsmässigt och på det sättet bli friskare, starkare och piggare. Det är en läkare som skrivit boken och den är baserad på massor av forskning i ämnet. Den var väldigt inspirerande och att den dessutom rekommenderar en nästan helt växtbaserad kost med massor av grönsaker, frukt och bönor/linser/nötter :up: :up:

Så jag har de senaste veckorna börjat äta mycket bättre igen! Och yoga-motivationen fick en boost med då jag lät brorsan hypnotisera mig angående detta, haha! Det fungerade verkligen, har yogat varje dag ett par veckor nu :) Sitter dessutom nu på McD i Auckland och laddar ned de fyra första avsnitten i Yoga-camp, som jag sett att en del här kör, ser jättemycket fram mot att köra dem. Så jag känner mig riktigt på gång nu, och förhoppningen är att det i Thailand ska kunna fortsätta på det här spåret, wifi brukar vara mer tillgängligt på de flesta hostel/hotell och brukar finnas mycket god o billig mat med mkt grönsaker etc.

Så wish me luck! Jag hoppas jag kommer kunna bli lite mer regelbunden i tråden nu, och sen när jag kommer hem i vår är jag tillbaka på heltid :D ;)

Kramar!

GAMEDAY! :D :love:
Träningsmatch visserligen men kul är det! Förhoppningsvis sätter jag mina målchanser idag.. ;)
Slutar jobb om lite mindre än en timme så då ska jag susa hem och krascha i säng ett par timmar..

Woop woop!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 662
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 847
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma