Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en riktigt blandad stalldag med toppar och djupa dalar. Ibland undrar jag varför jag skaffade en unghäst egentligen. Men det är bara att ta nya tag och släppa det! Lättare sagt än gjort men jag kan ju intala mig det iaf. :up:

Gjorde en rejäl brunch innan med äggröra, amerikanska bananpannkakor och korv. Till middag blev det en kontrast, en stor sallad med frukt och grönsaker, stekt halloumi, skivad avokado on the side och en chilimayo till. :d grymt god middag! Ikväll ska jag mumsa på grönsaker med vitlöksdipp till, samt kanske lite citronsorbet med färsk frukt till.

@Jozze Beklagar sorgen! :(

@Chili Åh men gud så gott! :d Vilken härlig matdag!

----------

Visst blev det ett litet träningspass! Närmare bestämt 15 minuter :D Men man hinner träna igenom kroppen på den tiden också, puh. Lika bra att köra på när peppen finns där :)

Jag vet inte om jag ska vara med i tråden eller inte men jag kan försöka :) Håller på med viktnedgång och hittills går det fint. Körde första vägningen 28 december och sen dess har jag gått ner 4,1 procent :banana:
Gör inte så stora förändringar ännu utan nöjer mig med att äta bättre. Mindre snask och mer varierad kost. Har börjat med matkasse från Citygross vilket per automatik gör kosten mer varierad och med mer grönsaker :)

Just ja. Igår gjorde jag om min navelpiercing och det kan ju bli fint på beachen :p (Även om jag inte kommer ha någon sommarsemester utan tar ut mina semesterveckor i höst/vinter istället :) )

@Jozze Beklagar sorgen! :(

@Chili Åh men gud så gott! :d Vilken härlig matdag!

----------

Visst blev det ett litet träningspass! Närmare bestämt 15 minuter :D Men man hinner träna igenom kroppen på den tiden också, puh. Lika bra att köra på när peppen finns där :)

Kan meddela att dip med vitlök och örter inte var god. :p och citronsorbet var extremt syrligt, men gott. Dvs sammantaget omöjligt att överäta iaf. ;)

Nu har jag läst ikapp senaste typ sex sidorna. Min januariutmaning, och januari i sig, fick ett lite snöpligt slut. Först kände jag av något som jag trodde skulle bli en förkylning. Sedan, på lördag morgon, fick jag besked om att en älskad släkting troligtvis låg för döden, så det var bara att packa väskan och göra sig iordning för att två timmar senare sitta 70 mil på tåget. Jag fick inte med mig träningskläderna...

I tisdags morse åkte jag hem igen och lagom hemma fick jag reda på att släktingen somnat in samma förmiddag. Så nu har jag sörjt i princip sedan dess och inte alls känt för att träna, plus att det har känts som om jag har haft något i kroppen som inte vill bryta ut riktigt. Jag har haft lite diffusa symptom som svag huvudvärk, känningar i bihålor och hals samt trötthet.

Men nu känner jag mig redo att låta (tränings)livet gå vidare och tänkte sticka ut och springa i morgon. Jag hoppas att solen kan tänka sig att skymta igenom en liten aning i alla fall, för jösses vad jämngrått och trist det har varit i dag.

Nu ska hunden få mat och promenad.

Beklagar. :( om inte annat kan det nog vara skönt med en löptur för att rensa tankarna. Kram!

Lyckades ladda mobilen i bilen preciiis tillräckligt för att göra första passet av yoga-camp i morse! Vi bor i tält för tillfället så elektricitet är inte något vi är bortskämda med.. ;) Men iaf, mysigt o lugnt startpass med riktigt go känsla som det brukar vara med Adrienes pass :bow:

Laos har jag hört mycket bra om @Sleepan! Vi får se vart det bär av de sista månaderna, vi vill upp till norra Thailand till att börja med.

Avundsjuk jag blir på alla som rider, är riktigt sugen på det för tillfället :love:

Kan meddela att dip med vitlök och örter inte var god. :p och citronsorbet var extremt syrligt, men gott. Dvs sammantaget omöjligt att överäta iaf. ;)

Haha! Men ja, det kan vara en fördel ibland att det inte är allt för lättätet, för då kan det slinka ner lite för mycket :D Din middag lät fortfarande väldigt god dock ;)

Jag började med projekt Minska på saltet igår. Är en riktig saltoman - föredrar salt framför sött. Men det har såklart en baksida. Samlar vätska och blir plufsig. Blodtrycket är lågt men det är ju knappast hälsosamt.

Tänkte att det skulle vara lätt men i butiken började jag läsa på alla förpackningar. Salt i massor. T.ex pålägg.. Äter skinka i olika former = salt 2g/100g. Kokt är väl ända som har lägre men det äter jag inte. Förslag? Grönsaker ja men snark...vill ha kött också. Ost och smör skippar jag.

Idag har jag gjort submaxtest i marklyft, knäböj och bänkpress. Dom senare två i smithmaskin eftersom jag är för feg för att göra med vanlig stång (vilken för övrigt även blir för tung för bänkpressen).
Anledningen till detta var att det ingår i styrketräningskursen jag läser. Och därför tänker jag inte bry mig om att jag inte kunna göra bänkpressen helt ordentligt, för den bänk som fanns att ligga på var för hög för att jag skulle kunna ha fötterna stadigt i marken (så jag satte upp dom ovanpå bänken istället) och sen tog den stopp sisådär 5 cm över bröstet så jag hade inget annat val än att vända där. Jag har ju dock förstått hela grejen med hur man testar.

Problem nr 2: jag har inte en blekaste aning om vad stången väger. Jag skulle gissa på 15 kg, eftersom friviktsstången var tyngre (den borde väga 20). Och inte äger jag en badrumsvåg heller, så jag vet inte riktigt hur jag ska ta reda på det där (har dock mailat både tillverkaren och gymansvarige här i byggnaden, så förhoppningsvis kan dom berätta det för mig inom kort).

Så snart jag fått veta det så ska jag med en formel räkna ut vad 1RM borde ligga på, och jag är rätt sugen på att se om det stämmer sen ;)

Jag har precis kommit tillbaka från en av de mest välgörande promenaderna på länge! Var ute en timme i solen, underbart :love: Jag lyssnade på Kjell Enhagers vinterprat, han är ju bara bäst!!! Jag skrattade högt, gick och log för mig själv och någon gång kom till och med lite tårar. Han är så bra på att berätta och han säger det så enkelt men det träffar ofta så rätt. Blev på så himla bra humör, det var som att släppa på spärren och låta lyckokänslor komma ut. Hur töntigt det än låter så skuttade jag omkring för mig själv där på grusvägen, hoppade över vattenpölar och njöt av utsikten.

Slut på fånig redogörelse av en rackarns promenad :D Men det är så härligt att vara glad!

Idag har jag gjort submaxtest i marklyft, knäböj och bänkpress. Dom senare två i smithmaskin eftersom jag är för feg för att göra med vanlig stång (vilken för övrigt även blir för tung för bänkpressen).
Anledningen till detta var att det ingår i styrketräningskursen jag läser. Och därför tänker jag inte bry mig om att jag inte kunna göra bänkpressen helt ordentligt, för den bänk som fanns att ligga på var för hög för att jag skulle kunna ha fötterna stadigt i marken (så jag satte upp dom ovanpå bänken istället) och sen tog den stopp sisådär 5 cm över bröstet så jag hade inget annat val än att vända där. Jag har ju dock förstått hela grejen med hur man testar.

Problem nr 2: jag har inte en blekaste aning om vad stången väger. Jag skulle gissa på 15 kg, eftersom friviktsstången var tyngre (den borde väga 20). Och inte äger jag en badrumsvåg heller, så jag vet inte riktigt hur jag ska ta reda på det där (har dock mailat både tillverkaren och gymansvarige här i byggnaden, så förhoppningsvis kan dom berätta det för mig inom kort).

Så snart jag fått veta det så ska jag med en formel räkna ut vad 1RM borde ligga på, och jag är rätt sugen på att se om det stämmer sen ;)
Vad rolig din utbildning låter! Är det en fristående kurs eller del av något program?

Då har jag knäböjt idag! Inte optimala förhållanden eftersom vi var på puben igår :angel: men det gick bra ändå. Klarade 80 kg som var mitt mål, sen körde jag även 82.5. Lite skakigt men det gick :D

Jag har precis kommit tillbaka från en av de mest välgörande promenaderna på länge! Var ute en timme i solen, underbart :love: Jag lyssnade på Kjell Enhagers vinterprat, han är ju bara bäst!!! Jag skrattade högt, gick och log för mig själv och någon gång kom till och med lite tårar. Han är så bra på att berätta och han säger det så enkelt men det träffar ofta så rätt. Blev på så himla bra humör, det var som att släppa på spärren och låta lyckokänslor komma ut. Hur töntigt det än låter så skuttade jag omkring för mig själv där på grusvägen, hoppade över vattenpölar och njöt av utsikten.

Slut på fånig redogörelse av en rackarns promenad :D Men det är så härligt att vara glad!
Det låter ju helt underbart :love: och inte töntigt alls! Promenader kan verkligen vara magiska när det kommer till att släppa ut känslor, både positiva och negativa

Missbedömde utetemperaturen totalt idag, fick stanna och ta av jacka, pannband och handskar ganska omgående. Fortsatte närapå sommarklädd. 4 plusgrader och minst sagt slirigt underlag, funkade bäst på vältrampade småstigar så jag höll mig till dom så gott det gick.

Vad rolig din utbildning låter! Är det en fristående kurs eller del av något program?
Just den här kursen är fristående och går på distans (sök på Styrkeutveckling på antagning.se så hittar du den). Men vi har gjort ganska mycket sånt här på mitt program (fysioterapeut) tidigare.

Under den kommande månaden har jag i uppgift att testa tre olika träningsprogram samt prova olympiska lyft :up: (vi behöver en spännis-smiley...)

Sitter på jobbet och är rätt trött och sliten. Det känns när man jobbar ett hektiskt nattpass och sen bara är ledig 8 timmar innan man går på nästa :p

Men, sen är jag iaf ledig tre dagar, och planen är att det ska bli träning alla tre. Det optimala vore att ha endast lördag som vilodag (pga ledig enbart åtta timmar för sömn igen :p), men vi får väl se vad jag orkar med.
Tycker träningen är rolig igen!! :)

Just den här kursen är fristående och går på distans (sök på Styrkeutveckling på antagning.se så hittar du den). Men vi har gjort ganska mycket sånt här på mitt program (fysioterapeut) tidigare.

Under den kommande månaden har jag i uppgift att testa tre olika träningsprogram samt prova olympiska lyft :up: (vi behöver en spännis-smiley...)
Vad roligt att få testa olika saker! Olympiska lyft vill jag också prova på, känns viktigt att ha någon kunnig som hjälper en i början då. Och ja, jag saknar också en biceps-smiley :D

Stiligt!

Och fasen vad härligt att lyfta utomhus! :)
Tack och ja, det är underbart! Förutom de dagar då det stormar och regnar i sidled :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 324
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 663
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 850
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V