Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej bästa buketråden! :bump:

Jag har nu varit ute och rest i 14 månader, om några dagar flyger vi från Auckland för att påbörja våra sista månader på resande fot i Thailand.

Jag har tyvärr under det senaste året sakta men säkert lämnat många av mina goda mat- och träningsvanor, det har helt enkelt inte varit en prioritet och det har verkligen kännts i kropp och knopp ibland! Jag har inte gått upp särskilt mycket i vikt tror jag, har samma kläder som när jag åkte utan problem osv. Men jag har känt mig i sämre form, betydligt fluffigare runt mittdelen, och min energinivå har blivit lägre än tidigare.
Annars har ju såklart resandet varit helt fantastiskt, vilken upplevelse :love: :bow:

Iaf, med hemkomsten i lite närmre antågande, då jag ju vet att det är lättare att få rutin på tränandet och maten så har jag fått ordentligt med motivation igen! Jag har även fått lite extra skjuts av boken "Eat to Live" som handlar om hur man ska äta optimalt nutritionsmässigt och på det sättet bli friskare, starkare och piggare. Det är en läkare som skrivit boken och den är baserad på massor av forskning i ämnet. Den var väldigt inspirerande och att den dessutom rekommenderar en nästan helt växtbaserad kost med massor av grönsaker, frukt och bönor/linser/nötter :up: :up:

Så jag har de senaste veckorna börjat äta mycket bättre igen! Och yoga-motivationen fick en boost med då jag lät brorsan hypnotisera mig angående detta, haha! Det fungerade verkligen, har yogat varje dag ett par veckor nu :) Sitter dessutom nu på McD i Auckland och laddar ned de fyra första avsnitten i Yoga-camp, som jag sett att en del här kör, ser jättemycket fram mot att köra dem. Så jag känner mig riktigt på gång nu, och förhoppningen är att det i Thailand ska kunna fortsätta på det här spåret, wifi brukar vara mer tillgängligt på de flesta hostel/hotell och brukar finnas mycket god o billig mat med mkt grönsaker etc.

Så wish me luck! Jag hoppas jag kommer kunna bli lite mer regelbunden i tråden nu, och sen när jag kommer hem i vår är jag tillbaka på heltid :D ;)

Kramar!

Hej! :):) Det var länge sen! Alltså ni verkar ju ha haft det så himla härligt, har ju sett en del bilder och det ser inte precis jättetråkigt ut :D:love:

Hej tråden, vad har ni för helgplaner? Nån rolig träning? Annat skoj? :D

Jag har en hemmahelg (vilket jag nästan tycker är de bästa helgerna :angel:), maken jobbar natt och är alltså borta på kvällar och nätter och sover på dagarna. Kul sällskap ;) Men jag var och handlade igår och köpte lite godsaker att lyxa till det med; färska bär, en massa goda grönsaker, räkor osv. Planerar mycket yoga, promenader och så ska jag röja runt lite i huset och se om jag kan få lite ordning i något hörn sådär. Idag blir det stallet också, skulle vilja rida ut men är inte säker på om underlaget är så roligt.

Jag har en hemmahelg (vilket jag nästan tycker är de bästa helgerna :angel:), maken jobbar natt och är alltså borta på kvällar och nätter och sover på dagarna. Kul sällskap ;) Men jag var och handlade igår och köpte lite godsaker att lyxa till det med; färska bär, en massa goda grönsaker, räkor osv. Planerar mycket yoga, promenader och så ska jag röja runt lite i huset och se om jag kan få lite ordning i något hörn sådär. Idag blir det stallet också, skulle vilja rida ut men är inte säker på om underlaget är så roligt.
Låter som en skön helg! Jag har varit och hjälpt till på en skidorienteringstävling nu på morgonen, och nu ska jag utnyttja det härligt klafsiga vädret till en löprunda.

Har till min egen färskräckelse anmält mig och en kompis till The Great Lakeland 3-day på valborg så jag föreställer mig att alla långturer jag kan ta i dåligt väder är bra förberedelse!

Imorgon kommer min mamma och hälsar på så då tänkte jag laga nån mat som jag inte brukar göra. Klurar på fin fiskgryta eller någon thai-inspirerad wok.

Inledde starkt med utgång och konsert och vilar från det nu. :p Idag ska vi tömköra hästen, jag ska sen fortsätta vila till mello ikväll :p i morgon blir det gym och långpromenad med hästen. Din helg låter jättehärlig!

Låter som en skön helg! Jag har varit och hjälpt till på en skidorienteringstävling nu på morgonen, och nu ska jag utnyttja det härligt klafsiga vädret till en löprunda.

Har till min egen färskräckelse anmält mig och en kompis till The Great Lakeland 3-day på valborg så jag föreställer mig att alla långturer jag kan ta i dåligt väder är bra förberedelse!

Imorgon kommer min mamma och hälsar på så då tänkte jag laga nån mat som jag inte brukar göra. Klurar på fin fiskgryta eller någon thai-inspirerad wok.

Haha, jag gillar din inställning till vädret :D Googlade lite snabbt och det låter som att du har en rejäl utmaning framför dig, tycker du gör så coola grejer!

Inledde starkt med utgång och konsert och vilar från det nu. :p Idag ska vi tömköra hästen, jag ska sen fortsätta vila till mello ikväll :p i morgon blir det gym och långpromenad med hästen. Din helg låter jättehärlig!

Puh ja det låter som att du behöver vila :D Mello ikväll ja, jag ska också kolla. Med Buke som sällskap :p

Har precis sprungit en liten runda och det var ganska skönt. Bra väder och ingen stress. Jag tog det lugnt, precis som jag planerat :)

Bra jobbat! Men vill du dela med dig lite av vädret va, här är det grått, ruggigt, regn och taskigt väglag :meh::p

Jag funderar på att slå två flugor i en smäll och promenera till stallet, ska ju ändå dit + vill ut och gå... 6 km tur och retur så det är ju egentligen perfekt. Måste sluta ta bilen så korta sträckor.

Enda målet jag har so far gällande förberedelserna för beach '16 är att införskaffa nya navelsmycken. :cautious:

Jag tar nog och följer denna tråd.

Ullared var rent vidrigt idag (galet mycket folk), men jag har fått till över 10000 steg redan (och då får man lägga till det som inte räknats när jag haft handen på vagnen).

Träningsvärk i mage och insida lår har jag också, från gårdagens gym :D

Hej bästa buketråden! :bump:

Jag har nu varit ute och rest i 14 månader, om några dagar flyger vi från Auckland för att påbörja våra sista månader på resande fot i Thailand.

Jag har tyvärr under det senaste året sakta men säkert lämnat många av mina goda mat- och träningsvanor, det har helt enkelt inte varit en prioritet och det har verkligen kännts i kropp och knopp ibland! Jag har inte gått upp särskilt mycket i vikt tror jag, har samma kläder som när jag åkte utan problem osv. Men jag har känt mig i sämre form, betydligt fluffigare runt mittdelen, och min energinivå har blivit lägre än tidigare.
Annars har ju såklart resandet varit helt fantastiskt, vilken upplevelse :love: :bow:

Iaf, med hemkomsten i lite närmre antågande, då jag ju vet att det är lättare att få rutin på tränandet och maten så har jag fått ordentligt med motivation igen! Jag har även fått lite extra skjuts av boken "Eat to Live" som handlar om hur man ska äta optimalt nutritionsmässigt och på det sättet bli friskare, starkare och piggare. Det är en läkare som skrivit boken och den är baserad på massor av forskning i ämnet. Den var väldigt inspirerande och att den dessutom rekommenderar en nästan helt växtbaserad kost med massor av grönsaker, frukt och bönor/linser/nötter :up: :up:

Så jag har de senaste veckorna börjat äta mycket bättre igen! Och yoga-motivationen fick en boost med då jag lät brorsan hypnotisera mig angående detta, haha! Det fungerade verkligen, har yogat varje dag ett par veckor nu :) Sitter dessutom nu på McD i Auckland och laddar ned de fyra första avsnitten i Yoga-camp, som jag sett att en del här kör, ser jättemycket fram mot att köra dem. Så jag känner mig riktigt på gång nu, och förhoppningen är att det i Thailand ska kunna fortsätta på det här spåret, wifi brukar vara mer tillgängligt på de flesta hostel/hotell och brukar finnas mycket god o billig mat med mkt grönsaker etc.

Så wish me luck! Jag hoppas jag kommer kunna bli lite mer regelbunden i tråden nu, och sen när jag kommer hem i vår är jag tillbaka på heltid :D ;)

Kramar!

Åh, ni verkar verkligen haft en helt fantastisk resa so far!
Låter inte helt dumt att avsluta med några månader i Thailand heller... :p
Kan varmt rekommendera en sväng upp till Laos när ni ändå är i krokarna! Sjukt vackert land! :)

Veckans fjärde crossfitpass gjort idag! Allt som allt blev det fem träningspass denna veckan, vilket känns grymt.

Ska eventuellt köpa kostschema av en av mina tränare så, tja. Kanske kan då ordning på maten framöver med :p

Igår var det aw och sjukt god mat, öl, vin och chips, men det var så värt!
Inatt är det dax för jobb. Inte aspepp, men det blir nog bra :p

Jag sprang lite i morse och nu packas det för fullt (eller jag är typ klar, så jag ligger i soffan och tittar på sambon som sliter hehe). Imorgon kl 17 lyfter vi med destination Nairobi, via Istanbul. Jag är nervös för typ allt, har aldrig varit utanför den s.k. västvärlden så jag räknar med väldigt många nya intryck.

Veckans fjärde crossfitpass gjort idag! Allt som allt blev det fem träningspass denna veckan, vilket känns grymt.

Ska eventuellt köpa kostschema av en av mina tränare så, tja. Kanske kan då ordning på maten framöver med :p

Igår var det aw och sjukt god mat, öl, vin och chips, men det var så värt!
Inatt är det dax för jobb. Inte aspepp, men det blir nog bra :p

Jäklar vad du har legat i! :bump:

Jag sprang lite i morse och nu packas det för fullt (eller jag är typ klar, så jag ligger i soffan och tittar på sambon som sliter hehe). Imorgon kl 17 lyfter vi med destination Nairobi, via Istanbul. Jag är nervös för typ allt, har aldrig varit utanför den s.k. västvärlden så jag räknar med väldigt många nya intryck.

Så spännande, hoppas det blir en bra resa! :)

Sagt och gjort, jag gick till stallet! :) Lite småhalt men gick bra. På vägen hem fick jag skjuts av en annan som ändå var klar samtidigt så det blev bara 3 km promenad trots allt. Men det hade regnat och blivit ännu halare väglag så det var ändå skönt att slippa det.

Ridningen gick väldigt bra också! Jag börjar hitta lite knappar, men framför allt börjar jag ändra min egen inställning. Jag skäms lite för att säga det, men jag har tendenser till att inte se mina brister ordentligt i ridningen :o Vilket troligtvis har att göra med att jag har ridit själv utan tränare i så många år nu. När jag är ödmjuk och lite mer närvarande går det ju så mycket bättre. Som när hästen inte fattar galopp, att jag stannar upp och tänker "ok vad gjorde jag för fel?". Istället för att bli irriterad att det inte funkar... :o:o Idag lyckades jag få en riktigt bra känsla :) Slappna av i rumpa och lår är viktigt, försöka sitta rakt över hästen och tydliga men mjuka hjälper.

Jag funderar på att riva av ett kort cirkelträningspass här nu innan jag hoppar in i duschen. Lite bålträning, armhävningar, osv.

Gud vad kul, ha en grym resa!

@Trollunge låter som ni har det rätt bra ni med. ;) njut av resterande tid!

Nu har jag läst ikapp senaste typ sex sidorna. Min januariutmaning, och januari i sig, fick ett lite snöpligt slut. Först kände jag av något som jag trodde skulle bli en förkylning. Sedan, på lördag morgon, fick jag besked om att en älskad släkting troligtvis låg för döden, så det var bara att packa väskan och göra sig iordning för att två timmar senare sitta 70 mil på tåget. Jag fick inte med mig träningskläderna...

I tisdags morse åkte jag hem igen och lagom hemma fick jag reda på att släktingen somnat in samma förmiddag. Så nu har jag sörjt i princip sedan dess och inte alls känt för att träna, plus att det har känts som om jag har haft något i kroppen som inte vill bryta ut riktigt. Jag har haft lite diffusa symptom som svag huvudvärk, känningar i bihålor och hals samt trötthet.

Men nu känner jag mig redo att låta (tränings)livet gå vidare och tänkte sticka ut och springa i morgon. Jag hoppas att solen kan tänka sig att skymta igenom en liten aning i alla fall, för jösses vad jämngrått och trist det har varit i dag.

Nu ska hunden få mat och promenad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 662
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 847
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma