Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev 6-7 km i kylan, genialiskt nog lyckades jag klä mig på tok för bra så jag fick plocka av en tröja efter ett tag. Sprang mest vägar, det känns obra om det händer något i skogen när det är så kallt. -17 stod termometern på när jag kom hem. Nu tänker jag tillbringa resten av kvällen framför brasan.

Inte illa att springa i den kylan! Själv tycker jag det är jobbigt att bli ansträngd nu när vi har runt -10. :o Och jag springer öht inte.... :p

Blev 6-7 km i kylan, genialiskt nog lyckades jag klä mig på tok för bra så jag fick plocka av en tröja efter ett tag. Sprang mest vägar, det känns obra om det händer något i skogen när det är så kallt. -17 stod termometern på när jag kom hem. Nu tänker jag tillbringa resten av kvällen framför brasan.

Fyfaan vad kallt. Vi har -2 här så jag sprang 20 min på löpband ist:p

Inte illa att springa i den kylan! Själv tycker jag det är jobbigt att bli ansträngd nu när vi har runt -10. :o Och jag springer öht inte.... :p
För mig funkar det när tempot är lågt, men långpasset idag får bli nån kombination av kort löptur och inomhuscykling.

Dagens vägning på Wiiet är gjord, med resultatet att jag gått upp 1,1 kg sedan jag stod på den i mitten av oktober (smidigt att ha en räknare där jag själv inte behöver se den faktiska vikten men ändå får ta del av skillnaden från gång till gång). Jag trodde att det skulle vara mer än så, men jag kan tänka mig att jag tappat lite muskelvikt och ersatt med fett också så att det är därifrån den upplevda "plufsigheten" kommer.

Ska ta nya mått sen också, och göra de där grundtesterna som står i träningsdagboken (maxantal armhävningar, knäböj, situps). Konditionstest tänker jag vänta med åtminstone en vecka (och då genomföra det på löpband), för halsen kliar lite idag och jag vill inte riskera något.

Jag lyckades hasa mig på världshistoriens långsammaste promenad igår. 1km på 18min eller liknande. :rofl: MEN! jag dog inte. Jag svimmade inte. Det svartnade inte ens framför ögonen förrän jag kom in igen och skulle knäppa av kopplet på Pops! :up:
Så jag tänker se det som värsta prestationen - typ stil med Vasaloppet. :rofl::D

70 min skrämde jag ihop, varav 40 min löpning ute och 30 inne på motionscykeln. Imorgon blir det ännu kallare så då blir det inomhusträning i någon form.
Låter intressant med träningsdagboken @cili ! Jag skriver upp i kalendern vad jag har gjort, kul att gå tillbaka och se vad som gett resultat.

-17 ska det vara här idag. Iiiiih! Michelinpromenad med hästen vankas. :D
Fy satan! Duktiga ni är som ens lämnar huset i den kylan, det vet jag inte om jag hade gjort :p

Fy satan! Duktiga ni är som ens lämnar huset i den kylan, det vet jag inte om jag hade gjort :p

Det var kallt men med rätt kläder inte så farligt. :) Det var ju nästan vindstilla och soligt. ett finger blir lätt iskallt/helt utan cirkulation tex vid mockning men efter att ha värmt upp det höll det igen sig varmt hela dagen. Har en enorm jacka så jag ser ut som ett berg. :D
Värre är det med träningsvärken från gymmet igår. Till och med i ljumskarna, känns som om jag ridit igår. :rofl:

Här har det också snöat massor, "bara" -8 grader däremot. Idag körde vi snöslungan för första gången den här vintern, det blev dagens vardagsmotion ;) Har yogat också. Nu tänkte jag ta och rensa ur min garderob, bort med kläder som inte får mig att må bra på ett eller annat vis :)

edit: Kollade temperaturen nu och det har visst sjunkit till -15 :p

Senast ändrad:
Det här med att amma är rätt coolt ändå, -2kg på 1v..
Innan efterkontrollen i början på februari så håller jag mig till promenader och lätta övningar på boll som inte är för belastande för magen utan mest, hitta de inte magmusklerna. Typ sitta och lyfta ett ben, det är ju skitbökigt :p Sedan har jag noll balans oxå och har alltid haft.

Det lät som en bra idé att lämna av väskorna hemma efter några timmar och dra på ett pass på gymmet. Det var faktiskt en bra idé! Jag var snäll mot mig själv, mot bakgrund av den nedprioriterade träningen de senaste månaderna, och körde med låg vikt. Det kändes bättre än förväntat, ridningen och stallpysslet som är den enda motionen jag har ägnat mig åt verkar ha sett till att jag har lite styrka kvar i kroppen i alla fall.

Min plan fram till 1 mars är att träna så mycket styrka som möjligt. Därefter vet jag inte alls hur mina träningsmöjligheter kommer se ut, men jag tänker att promenader/löpning och yoga är sånt som går att göra lite överallt, så det kanske kan bli fokus därefter, om jag inte hittar någon annan vettig lösning.

Det här med att amma är rätt coolt ändå, -2kg på 1v..
Innan efterkontrollen i början på februari så håller jag mig till promenader och lätta övningar på boll som inte är för belastande för magen utan mest, hitta de inte magmusklerna. Typ sitta och lyfta ett ben, det är ju skitbökigt :p Sedan har jag noll balans oxå och har alltid haft.
Åh, alltså jag bara längtar tills jag kan sätta igång att träna igen...

Mmmm när man vaknar och det första man ser är mobilen som säger -20 och snöfall. :p Inget snöfall i sikte men iiiiiskallt minsann. Enligt bilen -17.
Fortfarande ont i nacken/axeln från nackspärren men det är ju inte helt låst iaf, och grym träningsvärk i benen. Känner mig nästan lite halt och lytt. :p Idag blir det lugna puckar! Nästa gymbesök blir nog till helgen.

Det enda beachiga jag gör är promenerar, och det gör jag hela dagarna numer känns det som nu när det kommit så mycket snö. Idag vågade jag dock livet och cyklade till jobbet, men fasen så tungt det var i snön. Det blir nog att leda cykeln hem. Jag saknar mitt gym!

-28 grader här, "bara -25" då jag och shettisen var ut på en promenad.... :angel:Försöker få in goda vanor så jag har 3xpromenader i veckan på 20min i januari för att sen öka på. Endast 20min för att jag ska ha rum att öka på och för att göra det till en vana. Annars går man ju lätt 1,5h men sen blir det jobbigt såna dagar man verkligen inte orkar. Plus 2x gym/v till att börja med.

-28 grader här, "bara -25" då jag och shettisen var ut på en promenad.... :angel:Försöker få in goda vanor så jag har 3xpromenader i veckan på 20min i januari för att sen öka på. Endast 20min för att jag ska ha rum att öka på och för att göra det till en vana. Annars går man ju lätt 1,5h men sen blir det jobbigt såna dagar man verkligen inte orkar. Plus 2x gym/v till att börja med.
:crazy: Och jag som tyckte att vi ska ha "kallt" nästa vecka, 2 grader på dagen och -2 på på natten :o

Jag känner att jag joinar denna tråden för nu är det inte kul längre, jag saknar hur jag såg ut, SAKNAR!

Det är inte på långa vägar att jag är fet, men har fått fett som inte fanns innan. Jag hade liksom magrutor i sommaras, men det var en C-uppsats sedan. Börjat bli obekväm i mina magtröjor... Jag som brukade älska min överkropp.

Vet ju vad som krävs, börjat kontralera vad jag äter (skriver jag upp allt och ser kcal-intaget slutar jag småäta och plockar bort mycket o-nyttigt. Blir liksom mindre attraktivt med ex. godis när man ser hur mycket kalorier det är) + träning TRÄNING OCH MER TRÄNING.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 273
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 565
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka