Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snygga skor @Frokennordberg! Asics GT-serie är mina favoriter, kommer förhoppningsvis köpa ett par snart... :D

Tack alla som välkomnat mig hem! Visst är det galet att det är 1,5 år sen vi åkte. Lång tid på många sätt och ändå är det nästan allting likadant här hemma. 2 minuter med vänner och familj och det känns som man aldrig varit borta! Men det är väl så det ska vara :)

Jag blev lite småförkyld på planet hem och fick lite problem med min astma av miljöombytet och vi har satt full fart med huset så "det enda" jag har gjort är yogan, men den har jag också sett till att faktiskt göra varje dag. Perfekt att ha en sån här lång utmaning (90 dagar) med en halvtimmes pass/per dag när jag har för mycket annat att tänka på för att lägga särskilt mycket planeringstid på träning. En halvtimme/dag har jag ju alltid tid med så det är bara att rulla ut mattan och sätta igång Youtube :up:

Men förkylning/astma är nu under kontroll igen, så jag börjar bli sugen på att kolla på löpskor i veckan för att kunna börja ut o springa här i omgivningarna och imorgon ska jag till en yogastudio på prova-på-pass, en 75 minuters Yoga Flow-klass, ska bli jättekul!

Alltså. Jag är så vansinnigt trött idag så det är galet. :banghead:

Vad är bäst: Kaffe och stå ut eller sova en timme!?

Lätt sova en timme. :) sent svar men för framtida trötta dagar! Alla är ju olika men en powernap på 10 min ger mig otroligt mycket. Kanske är lite seg och jättetrött när jag vaknar men det tar sig snabbt och sen är jag mycket piggare än jag var innan.

Lätt sova en timme. :) sent svar men för framtida trötta dagar! Alla är ju olika men en powernap på 10 min ger mig otroligt mycket. Kanske är lite seg och jättetrött när jag vaknar men det tar sig snabbt och sen är jag mycket piggare än jag var innan.
Blev te och en löptur :angel:

En andra fråga, som kanske är lite knasig:

Jag fryser något så vansinnigt efter att jag har ätit. Slår in typ 15 min efter en måltid. På nivån som att det känns som att en skulle kunna frysa ihjäl. Alltså, är det normalt!?

Det låter så skönt, men jag har aldrig lyckats något vidare med dagtidssovande av något slag. Borde öva på det!

Dagens träning har varit att brottas med vrånga hjulmuttrar på bilen och gräva lite i trädgården.
Igår var jag ute och sprang med en kompis. Vi hade tur med vädret, det började spöregna precis när vi var klara och skulle gå in!

Igår var jag ute och sprang med en kompis. Vi hade tur med vädret, det började spöregna precis när vi var klara och skulle gå in!

Önskar jag hade haft samma tur idag. Var ute och red precis den enda timme på dygnet som regnet öste ner :arghh::arghh: Både jag och hästen helt genomblöta... Ringde hem och bad maken starta elden så jag skulle slippa bli allt för nedkyld.

Men nu har jag värmt upp mig och fått i mig både mat och extra mycket choklad :D Laddar upp för att sticka ut och springa långpass... Pannbenet på.

Önskar jag hade haft samma tur idag. Var ute och red precis den enda timme på dygnet som regnet öste ner :arghh::arghh: Både jag och hästen helt genomblöta... Ringde hem och bad maken starta elden så jag skulle slippa bli allt för nedkyld.

Men nu har jag värmt upp mig och fått i mig både mat och extra mycket choklad :D Laddar upp för att sticka ut och springa långpass... Pannbenet på.
Huu! Känns kallare att få regn på sig när man sitter på hästen än under en löprunda. Hoppas långpasset går bra!

Vi klädde hästarna för ösregn hela dagen men tror det mest bara kom en kort skur. Fikade i solen vid stallet vid lunch. :love: duktig häst senaste tiden, är så glad och stolt.
Skönt att ta en lugn dag, har varit ute i naturen lite med en vän också. Men Näe, kroppen vill inte helt vara med. Huvudvärk och ont i rygg och höfter nu... Just nu känns fältjobb inte alls lockande.

Åt lite bullar innan och nu är bullarna i frysen slut... Så jag har redan en ny deg på gång. välmående framför viktnedgång just nu. Bullarna gjorde mig glad så nu ska jag ha lite mer bullar. :up:

Huu! Känns kallare att få regn på sig när man sitter på hästen än under en löprunda. Hoppas långpasset går bra!

Ja, man blir verkligen superblöt och alldeles frusen! Fast kylan märktes inte så mycket förrän vi nästan var hemma, hästen hade nämligen superbråttom hem pga regnet och det blev således en kamp om vem som skulle få bestämma gångart :meh: (Jag tyckte skritt eller lugn trav, hästen tyckte supersnabb trav eller ökad galopp).

Långpasset gick bra! Klädde mig för regn, naturligtvis kom det bara ett par droppar just därför :D Var ute ca 75 minuter vilket var alldeles lagom länge. Blandat springa och gå, 80 % skog och resten grusväg.

Sen är ju första veckan i Icaklassikern/"Vätternrundan" avklarad, jag har hittills cyklat 49 km :) Känns jättebra, nästa vecka ska jag försöka få tag på en ny sadel så kanske det blir lite behagligare för rumpestumpen också :up:

Åt lite bullar innan och nu är bullarna i frysen slut... Så jag har redan en ny deg på gång. välmående framför viktnedgång just nu. Bullarna gjorde mig glad så nu ska jag ha lite mer bullar. :up:

Välmående är viktigt! Själv är jag inne i en period där jag testar typ alla sorters mörk choklad jag kan hitta i affären :angel: Hittade en med citronfyllning, så gott! :d Den tog slut lite för fort ;)

@Luem - så impad av dina pull-ups! Jag tycker det är så svårt att hitta rätt kontakt och aktivera skuldrorna och ryggen i den övningen. Hur mycket körde du när du övade?
Lite sent svar :o Jag körde negativa pull-ups tre gånger i veckan, 5 sets och mellan 5-12 reps per set.

Know the feeling! Jag körde med gummiband ganska länge och sen kunde jag plötsligt göra en utan hjälp, och sen två, och sen fler. Tror mycket sitter i tekniken :). Första gången man testar går det ju liksom inte alls och känns mao helt omöjligt att lära sig, till skillnad från många andra övningar där man ju ändå kan göra dom fast med lätt vikt etc. Starkt jobbat!
Ja verkligen, man måste lära sig att koppla in rätt muskler tror jag. Jag körde också mycket med gummiband men det var inte förrän jag bytte över till negativa pull-ups som det helt plötsligt började klicka för mig :p

Jag har haft en superskön helg, vi har haft fint väder och min bror och hans flickvän på besök så det blev mycket god mat och gott sällskap också :love: Jag tränade på som vanligt förutom igår. Då skulle jag ha kört marklyft utomhus men det var strålande sol så jag fastnade i en stol och så tände vi på grillen istället :o:D Idag började jag dagen med ett benpass, bästa sättet att starta veckan på för mig!

En liten fråga, hur ställer ni er till att blanda styrketräning med konditionsträning? Har hört både att man inte ska göra det, och att det inte spelar någon roll. Vad säger ni? :)

Höften ballar ur på första fältdagen, great success. :down: Nu är det dessutom inte samma sida som strulade förra året. Proaktivt arbete nu med massor av stretch, ipren och om en stund hoppar jag in i bastun. :love: En fältdag kvar på veckan men jag får nog lov att vara försiktig då, det blir nog inte lika tufft som idag. Är dock inte alls trött så om den lille muskeln bara ville samarbeta..!

På pluskontot: Såg två tjädertuppar i skogen. Så himla fina!

Välmående är viktigt! Själv är jag inne i en period där jag testar typ alla sorters mörk choklad jag kan hitta i affären :angel: Hittade en med citronfyllning, så gott! :d Den tog slut lite för fort ;)

Det är det verkligen! Åt en massa färska bullar igår och några till idag i skogen. :p Jag såg knappt fram emot att vara ute i fält då jag varit så trött, ville hellre stanna hemma. Men nu är jag så glad att ha fått vara ute även om höften blev lite ledsen. Balsam för själen med dessa vilda marker. Ibland unnar man sig bullar, ibland unnar man sig naturupplevelser. :)

En liten fråga, hur ställer ni er till att blanda styrketräning med konditionsträning? Har hört både att man inte ska göra det, och att det inte spelar någon roll. Vad säger ni? :)

Du har nog svårt att bli bodybuilder om du vill konditionsträna också, i övrigt ser jag inga problem med det..
Varför ska man inte?

Följde med en kompis ut och sprang. Underbart fin runda med utsikt och blåsippor och många blöta backar. Sitter på bussen hem och ser fram emot pastagratäng och torra sockor:up:

Det enda jag hört är att man inte ska springa en timme och därefter styrketräna, eftersom diskarna då är "tillplattade" av löpningen och det är dumt att påfresta ryggen utan ordentlig vila emellan (källan är en ortoped som forskar mycket på just ryggar och idrott). Men att varva under veckan ser jag inga problem i, det är bra att ha både god kondition och muskler :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 654
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022