@sssofiieh Låter som att du har haft det tufft! Hoppas du kan komma tillbaka på rätt spår nu 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
2 mil i sträck på den du köpte av mig? Du har min beundran!! Den sadeln är inget man sitter frivilligt på så längeOkej, jag är lite knäpp. Och envis. Men jag sitter här nu med väldigt trötta ben, ont i rumpan och förmodligen begynnande skavsår i grenenFör jag råkade precis cykla 2 mil på min gamla mountainbike
Jag trodde inte rundan skulle vara så lång... Eller jag hade nog glömt bort hur långt det faktiskt är runt den sträckan. Efter 7 km började jag fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet, men tänkte att jag fortsätter, det är väl inte såååå långt kvar. Vid 14 km skrattade jag mest åt min egen knäpphet, och vid 17 km var det mest tal om att försöka avlasta grenen
Måste köpa en ny sadel... Det kan väl inte vara så svårt att slänga på en ny bara, eller? Passar alla sadlar till alla cyklar? /hälsningar cykelrookien
På pluskontot: 20 km till "Vätternrundan"och jag klädde på mig alldeles lagom! Och middagen kommer smaka fantastiskt!
Bra trampat! Hoppas du får rätsida på sadelproblemet. Kan vara värt att mixtra lite med klädseln och prova lite olika kombinationer av mer eller mindre halkiga brallor.Okej, jag är lite knäpp. Och envis. Men jag sitter här nu med väldigt trötta ben, ont i rumpan och förmodligen begynnande skavsår i grenenFör jag råkade precis cykla 2 mil på min gamla mountainbike
Jag trodde inte rundan skulle vara så lång... Eller jag hade nog glömt bort hur långt det faktiskt är runt den sträckan. Efter 7 km började jag fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet, men tänkte att jag fortsätter, det är väl inte såååå långt kvar. Vid 14 km skrattade jag mest åt min egen knäpphet, och vid 17 km var det mest tal om att försöka avlasta grenen
Måste köpa en ny sadel... Det kan väl inte vara så svårt att slänga på en ny bara, eller? Passar alla sadlar till alla cyklar? /hälsningar cykelrookien
På pluskontot: 20 km till "Vätternrundan"och jag klädde på mig alldeles lagom! Och middagen kommer smaka fantastiskt!
Starkt!Måste bara dela med mig av träningsglädjen - jag gjorde riktiga pull-ups idag!Dom var inte snygga eller strikta, men det gick! Jag är så glad, har haft det som ett mål i princip sen jag började träna. Jag har gjort chin-ups med handflatorna mot mig eller mot varandra, men aldrig med "riktigt" grepp förrän idag. Det var riktigt svårt att bli bättre tyckte jag, tills jag började göra negativa pull-ups tre gånger i veckan. Tydligen behövde jag bara träna på att göra just pull-ups för att bli bättre på det
Liten rant, men bästa sättet att starta fredagen på
![]()
Hahaha, underbart @zassoo! Jag hat-älskar när det blir lite oväntad träning sådär!
2 mil i sträck på den du köpte av mig? Du har min beundran!! Den sadeln är inget man sitter frivilligt på så länge
Sadelköp har jag dessvärre inte så stor koll på, men om du tar av den som sitter på och tar med till affären borde det ju gå att jämföra om det är så att det finns olika fästen![]()
@zassoo Alla sadlar passar tyvärr inte alla cyklar men gör som cili föreslår och ta med den nuvarande till en cykelbutik så bör det gå att hitta något som passar. Många (ffa tjejer) tror att man ska ha en så bred och fluffig sadel som möjligt, men de flesta sitter faktiskt bättre på en halvhård lagom bred sadel. Mina sadlar är 143 mm (bredaste stället) men många kvinnospecifika (ofta lite dyrare tyvärr) sadlar finns också i 160 mm. Herrsadlar är ofta smalare, 130 mm, och dessa brukar inte vara sköna för kvinnliga nederdelar.
Måste bara dela med mig av träningsglädjen - jag gjorde riktiga pull-ups idag!Dom var inte snygga eller strikta, men det gick! Jag är så glad, har haft det som ett mål i princip sen jag började träna. Jag har gjort chin-ups med handflatorna mot mig eller mot varandra, men aldrig med "riktigt" grepp förrän idag. Det var riktigt svårt att bli bättre tyckte jag, tills jag började göra negativa pull-ups tre gånger i veckan. Tydligen behövde jag bara träna på att göra just pull-ups för att bli bättre på det
Liten rant, men bästa sättet att starta fredagen på
![]()
Ta på cykelbyxorna över tunna tights! Funkar skitbra tills det blir varmare
Oh, just det! Idag invigde jag mina nya skor - det är lätt att hitta mig ute i alla fall, gulgrön och fluorescerande från topp till tå som jag är
![]()