Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, jag är lite knäpp. Och envis. Men jag sitter här nu med väldigt trötta ben, ont i rumpan och förmodligen begynnande skavsår i grenen :o För jag råkade precis cykla 2 mil på min gamla mountainbike :angel: Jag trodde inte rundan skulle vara så lång... Eller jag hade nog glömt bort hur långt det faktiskt är runt den sträckan. Efter 7 km började jag fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet, men tänkte att jag fortsätter, det är väl inte såååå långt kvar. Vid 14 km skrattade jag mest åt min egen knäpphet, och vid 17 km var det mest tal om att försöka avlasta grenen :o

Måste köpa en ny sadel... Det kan väl inte vara så svårt att slänga på en ny bara, eller? Passar alla sadlar till alla cyklar? /hälsningar cykelrookien

På pluskontot: 20 km till "Vätternrundan" :D och jag klädde på mig alldeles lagom! Och middagen kommer smaka fantastiskt!

Pass två vecka tre av C25k avklarat och det kändes lite tyngre idag. Förmodligen för att jag inte hade sällskap som distraherade mig, samt för att jag varit trött som en sten hela dagen. Men det var hemskt skönt att komma ut efter jobbet, fantastiskt bra sätt att rensa huvudet på!

Nu ska jag ställa mig och baka äpple och kanelmuffins som jag ska ta med som present imorgon. Min pojkvän och jag ska köra ner över helgen och hälsa på hans bästa kompis med fru som bor i ett hus på landet utanför York. Fy så mysigt vi ska ha det! Jag tar med mig springkläderna och tänkte ta en tur där, blir härligt att springa på landet istället för i stan :)

Okej, jag är lite knäpp. Och envis. Men jag sitter här nu med väldigt trötta ben, ont i rumpan och förmodligen begynnande skavsår i grenen :o För jag råkade precis cykla 2 mil på min gamla mountainbike :angel: Jag trodde inte rundan skulle vara så lång... Eller jag hade nog glömt bort hur långt det faktiskt är runt den sträckan. Efter 7 km började jag fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet, men tänkte att jag fortsätter, det är väl inte såååå långt kvar. Vid 14 km skrattade jag mest åt min egen knäpphet, och vid 17 km var det mest tal om att försöka avlasta grenen :o

Måste köpa en ny sadel... Det kan väl inte vara så svårt att slänga på en ny bara, eller? Passar alla sadlar till alla cyklar? /hälsningar cykelrookien

På pluskontot: 20 km till "Vätternrundan" :D och jag klädde på mig alldeles lagom! Och middagen kommer smaka fantastiskt!
2 mil i sträck på den du köpte av mig? Du har min beundran!! Den sadeln är inget man sitter frivilligt på så länge :D

Sadelköp har jag dessvärre inte så stor koll på, men om du tar av den som sitter på och tar med till affären borde det ju gå att jämföra om det är så att det finns olika fästen :)

@zassoo Alla sadlar passar tyvärr inte alla cyklar men gör som cili föreslår och ta med den nuvarande till en cykelbutik så bör det gå att hitta något som passar. Många (ffa tjejer) tror att man ska ha en så bred och fluffig sadel som möjligt, men de flesta sitter faktiskt bättre på en halvhård lagom bred sadel. Mina sadlar är 143 mm (bredaste stället) men många kvinnospecifika (ofta lite dyrare tyvärr) sadlar finns också i 160 mm. Herrsadlar är ofta smalare, 130 mm, och dessa brukar inte vara sköna för kvinnliga nederdelar.

Måste bara dela med mig av träningsglädjen - jag gjorde riktiga pull-ups idag! :bump::bump::bump: Dom var inte snygga eller strikta, men det gick! Jag är så glad, har haft det som ett mål i princip sen jag började träna. Jag har gjort chin-ups med handflatorna mot mig eller mot varandra, men aldrig med "riktigt" grepp förrän idag. Det var riktigt svårt att bli bättre tyckte jag, tills jag började göra negativa pull-ups tre gånger i veckan. Tydligen behövde jag bara träna på att göra just pull-ups för att bli bättre på det :o:p Liten rant, men bästa sättet att starta fredagen på :D

Det blev ett benpass idag, orkade knappt cykla hem från gymmet :p:banana:riktigt skönt när man får ta i riktigt ordentligt. Kunde öka på vissa övningar, har tappat en del på vissa andra :angel: måste dock bli bättre på att träna kondition, tycker det är så fruktansvärt tråkigt...

Idag fick jag tummen ur och begav mig ut på en promenad/joggtur. Så himla skönt! Det gick faktiskt mycket bättre att springa än jag trodde, med tanke på att jag inte har gjort det på nästan ett år.
Nu ska jag försöka komma ut iaf nån gång i veckan men vi får se hur det går. Ingen press! :)

B

Bra trampat! Hoppas du får rätsida på sadelproblemet. Kan vara värt att mixtra lite med klädseln och prova lite olika kombinationer av mer eller mindre halkiga brallor.

I går var jag ute med två kompisar och sprang intervaller i en backe här i närheten. Kändes segt att börja i blötvädret men vi peppade varandra och bokade in samma sak om en vecka igen.

Måste bara dela med mig av träningsglädjen - jag gjorde riktiga pull-ups idag! :bump::bump::bump: Dom var inte snygga eller strikta, men det gick! Jag är så glad, har haft det som ett mål i princip sen jag började träna. Jag har gjort chin-ups med handflatorna mot mig eller mot varandra, men aldrig med "riktigt" grepp förrän idag. Det var riktigt svårt att bli bättre tyckte jag, tills jag började göra negativa pull-ups tre gånger i veckan. Tydligen behövde jag bara träna på att göra just pull-ups för att bli bättre på det :o:p Liten rant, men bästa sättet att starta fredagen på :D
Starkt!

2 mil i sträck på den du köpte av mig? Du har min beundran!! Den sadeln är inget man sitter frivilligt på så länge :D

Sadelköp har jag dessvärre inte så stor koll på, men om du tar av den som sitter på och tar med till affären borde det ju gå att jämföra om det är så att det finns olika fästen :)

Haha japp! Den vita springaren :D (För er andra, det är alltså en mountainbike från Biltema som jag köpte begagnad av cili för en struntsumma för typ 4 år sen kanske?)

Bra idé att ta med sadeln! Det ska jag ta och göra nästa vecka. Får stå ut över helgen, men som tur är så är det inte allt för långt till stallet :p

@zassoo Alla sadlar passar tyvärr inte alla cyklar men gör som cili föreslår och ta med den nuvarande till en cykelbutik så bör det gå att hitta något som passar. Många (ffa tjejer) tror att man ska ha en så bred och fluffig sadel som möjligt, men de flesta sitter faktiskt bättre på en halvhård lagom bred sadel. Mina sadlar är 143 mm (bredaste stället) men många kvinnospecifika (ofta lite dyrare tyvärr) sadlar finns också i 160 mm. Herrsadlar är ofta smalare, 130 mm, och dessa brukar inte vara sköna för kvinnliga nederdelar.

Min känns inte anpassad för en "kvinnlig nederdel" för fem öre :rofl: Och ja, jag tänkte nog spontant att den skulle vara bred och fluffig... Sadeln alltså, röven är redan bred och fluffig :D Hehe. Men bra, då vet jag lite bättre vad jag ska titta efter! Tänker att jag åker till en cykelbutik och ber om hjälp, de borde väl ha bra koll.

Härligt @Luem ! :banana: Bra fredagsfeeling på den :up:

@imrahil Ja, jag har faktiskt ett par cykelbyxor men de är bara knälånga och det känns lite kallt. Sadeln är nog största boven men jag ska absolut testa lite vilka kläder som funkar bäst också :)

Strongt med backintervaller i regnet!

Know the feeling! Jag körde med gummiband ganska länge och sen kunde jag plötsligt göra en utan hjälp, och sen två, och sen fler. Tror mycket sitter i tekniken :). Första gången man testar går det ju liksom inte alls och känns mao helt omöjligt att lära sig, till skillnad från många andra övningar där man ju ändå kan göra dom fast med lätt vikt etc. Starkt jobbat!

Härligt @Luem ! :banana: Bra fredagsfeeling på den :up:

@imrahil Ja, jag har faktiskt ett par cykelbyxor men de är bara knälånga och det känns lite kallt. Sadeln är nog största boven men jag ska absolut testa lite vilka kläder som funkar bäst också :)

Strongt med backintervaller i regnet!
Ta på cykelbyxorna över tunna tights! Funkar skitbra tills det blir varmare :)

Cykelpunkan lagad och så fixade de det kassa stödet också, så nu kan jag faktiskt ställa cykeln utan att den välter bara man tittar på den. :up: firade med att cykla till jobbet idag, skönt men kaaaallt. Har vilat mig i form! Har varit förkyld hela veckan men uppförsbackarna kändes lättare än förra veckan.

I övrigt ingen träning förutom lite promenerande pga förkylningen. Varken träning eller kost går särskilt bra just nu, slunkit ner för mkt sötsaker. Men försöker äta mycket grönsaker och frukt jämt, den biten går iaf rätt bra. :) Nästa vecka blir det start för fältsäsongen och jag räknar kallt med förlamande träningsvärk i varenda muskel. Har knappt varit ute och gått off road på månader. :o

Denna veckan har jag varit lite under isen, ingen regelrätt träning (dvs jag har inte varit på gymmet och kört strukturerat) och mest känt att livet är jättejobbigt och därmed ägnat mig åt serier och glassätande i soffan.
Men igår blev det ett toppenpass på jobbet! Lite roligt för vi är ganska många som tränar just på fredagar, så det blir lite av en AWWO (after work work-out) vilket är jättekul och många skratt. Dessutom lyckades jag med 45 kg i bänk! Men fasen vad jobbigt det är, jag är fortfarande lite svag i bröstmusklerna så innan man kommer till läget att triceps kickar in så känns det lite som att jag är förlamad en kort stund, haha.

@Luem - så impad av dina pull-ups! Jag tycker det är så svårt att hitta rätt kontakt och aktivera skuldrorna och ryggen i den övningen. Hur mycket körde du när du övade?

Oh, just det! Idag invigde jag mina nya skor - det är lätt att hitta mig ute i alla fall, gulgrön och fluorescerande från topp till tå som jag är :D

2016-04-16-0845_5711dfa79606ee2dd2d83048.jpg

@WS6 - Det är Asics GT-3000 4

Första gången jag sprang i dom, har inte haft uppbyggda/stabila skor tidigare så får kanske ta en runda imorgon med mina nätta trailskor och se om det känns annorlunda i benen. Jag springer rätt sällan och inte särskilt långt så vet inte hur stor roll det spelar :p

• Gilla
Reactions: WS6
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka