Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog ut cykeln för årets första sväng idag. Men eftersom det var massa snömodd + halt och jag inte kört med dubb på sånt underlag innan fick det bli en kort sväng bara. Strax över 3 km på 14 minuter, för jag vågade inte släppa på i nedförsbackarna och i uppförsbackarna gick det rejält trögt.

Har även startat en ny rutin: daglig träning med mitt Wii. Det finns ett spel/övning där man ska jogga runt en ö (i verkligheten står man och joggar på stället), vilket tar ca 10 minuter, den ska jag försöka få till dagligen för att bygga upp knäna för löpning lite mjukt och försiktigt. Det blir ju inte samma påfrestning att jogga på stället som att springa ute/på löpband. Dessutom är det varmt inomhus :angel:

Jag hakar på här också. Har totalt tappat gymmande efter ett år av mycket jobb och massa resor.

Nu är målet att komma igång med strukturerat lyftande igen (med fokus på att bli bättre förberedd för matchsäsongen). Målen är utförandemässiga (dvs 2 pass styrka enligt fystränaerns upplägg, minst ett rörlighetspass och ett par sprint/spänst) istället för prestationsmässiga. För att peppas att komma framåt reggar jag i merithon-appen, och väljer de utmaningar som passar för mitt träningsupplägg. För mig räcker den sporren att försöka nå upp till nästa nivå (gameification är tydligen min grej :up: )

Gjorde en "formkoll" på apoteket också (tanitavåg). Har helt klart tappat mer muskelmassa än jag trott, det var en bra ögonöppnare för att formen kanske inte är så bra bara för att vikten ser ideal ut i siffror.

Hoppar in här jag också. Den 2 januari startade jag min utmaning "30 pass i januari". Det har gått bra fram till i dag: jag har haft tryck i bihålor och näsa och har kanske en förkylning på gång. Så i dag har det inte blivit någon träning alls men i morgon får jag väl åtminstone gå en promenad.

Mina sju genomförda pass har bestått av löpning mellan 3-5 km, backträning och styrketräning av överkroppen. Förhoppningen är, om jag inte blir förkyld nu då, att jag ska orka en ganska jobbig runda här hemma som är ca 8 km lång innan januari är till ända. Och såklart att jag fortsätter träna flera gånger i veckan även efter januari. :)

Okej. Nu är jag här. Nu ska jag vara här också!
Är totalt sockerberoende, har levt på delicatobollar och kaffe senaste månaden och har sämst rutiner _ever_. Sover i stort sett all ledig tid och ligger efter med det mesta hemma. Hade liksom tvättdag förra helgen och har fortfarande inte vikt in tvätten i garderoben :angel:

Hur som helst! I morgon ska jag ha städdag, så från och med måndag ska min nya trainer till cykeln stå färdigmonterad i vardagsrummet! Tänkte gå med i det där "100 dagar utan socker" också, för att tygla mitt sockerberoende. Ikväll lyckades jag i alla fall stå emot! Åkte 20 min tidigare till jobbet för att hinna köpa onyttigheter på vägen, men väl i bilen skällde jag ut mig själv HÖGT :angel: Det hjälpte!

I övrigt skulle jag behöva ha någon som strukturerade min vardag. Någon som känner för att göra ett schema åt mig? :angel:

Det är halt ute!

Köpte ett par tjockare byxor som jag tänkte ha när jag springer ute på vintern och var ju tvungen att testa dem:angel: Fick springa supersakta men det passade mig eftersom jag har urusel kondis just nu!

Har fortfarande väldigt ont i ryggen så imorgon ringer jag en sjukgymnast, jag vill liksom dö lite när jag inte kan träna som jag vill!

Dessa köpte jag (inte så värst snygga men men)
219217_102_SOC_W%20GAIT%20WARM%20THS.png

Jag hänger på! Relativt "ny" på forumet, eller har hängt här säkert i 10 år men inte varit aktiv med att skriva osv. :)

Jag har ca 10kg jag vill ha bort, och jag har höllt på i 2 veckor nu. -2,1 står vågen på, så jag är nöjd! :)
Håller mig runt 1200kcal/dag, äter inget ris/pasta/potatis/bröd, och försöker även hålla nere övriga kolhydrater. Jag jobbar som skifteschef vid McDonalds (ja, det är en viss ironi med detta hahaha..) vid sidan av studierna så värst för mig är ju att sluta ta en glass när jag räknar kassor osv.. :angel: Jag har i jobbet dessa 2 veckor ätit en lunch bestående av isbergssallad, gurka, oliver, lite fetaost samt en grillad kyckling-file :)

Jag har cheatday 1dag/vecka, men jag får inte frossa! ;)
Första målet är 60kg (-8,4 från startvikt) när jag åker till thailand i slutet av februari, (8kg på 2 månader ca) men realistiskt sett är jag nöjd om jag är nere vid 62! Långsiktigt vill jag ner till 56 :)

Jag försöker släpa röven till gymmet (som är 80m från hemmet)eller simhallen 6 dagar i veckan! I know, It's too much men jag behöver inte springa på löpbandet varje dag, utan viktigaste för mig är att få in det i rutin, oavsett hur länge jag då är där, en kvart redan är bättre än ingenting.
Nu på andra veckan har jag fått problem med knät, antagligen pga för intensiv löpning såhär i början, så jag ahr mest varit på crosstrainern/styrketränat denna vecka.

3km löpning på snö/is blev det idag, fick rota fram mina dubbar för att inte slå ihjäl mig i spåret :p Kunde sprungit på gång/cykelvägar (som är snö/isfria) också men jag var inte speciellt sugen på enbart asfalt idag.. Blev jämna km tidsmässigt och det är jag nöjd med!
km 1 - 5:41
km 2 - 5:39
km 3 - 5:42
Totaltid - 16:41

Ska ut och motionera pålle när tvätten är klar! :)

Ingen träning för mig idag, och inte heller imorgon då jag ska till frisören innan jobbet.

Dock hyfsat nöjd med veckan då den innehållit två Crossfitpass, ett pass body pump (fy fan. Inte min grej längre :p) och sen lite löpning och promenad på löpband häromdagen.
En bra start iaf! Bara att hänga i nu i veckan som kommer!

Hinner inte med någon träning innan jobbet idag, vet inte vad det kan bero på, absolut inte att jag sov skitlänge i allafall. :angel:

Men sitter just nu och mumsar på en kycklingsallad, utan dressing och med en normal (för mig liten, ost är det bästa som finns:love:) mängd fetaost. Till det ett stort glas citronvatten och en knäckemacka med lite smör och en skiva ost. Så gott och enkelt! För att minimera risken att äta en (läs: tre) av de ofantligt goda chokladbollarna vi har i bistron på jobbet, så har jag med mig morotsstavar och kokt ägg. Skönt att äntligen ha tagit ett steg i rätt riktning, nu får det vara slut på pizza och lösgodis! :rage:

Kom nyss in från ett träningspass ute i solen :love: Äntligen känns det som att min bänkpress förbättras för varje gång, det blev 35 kg x 9 reps, 8 reps och 6 reps. I mars ska jag ta 50 kg! Sen körde jag även lite lättare marklyft och knäböj.
Det blev 6 pass den här veckan, blir samma sak nästa vecka också.

Jag är så AVUNDSJUK på er som kan träna. På riktigt, det liksom känns som att det bor ett litet ilsket, bittert troll inuti mig som bara stampar ilsket med fötterna när jag läser i tråden. :rofl:

Jag är ännu till 80% säng/soffliggandes. Att sitta upp går olika bra olika dagar, från att klara typ 2 min till att faktiskt klara av att sitt/ligg/orma mig igen 2h 16min bio i fredags (STARWARS! :love::love::love:).(Jag hade tur att det inte var ens i närheten av fullsatt den tiden vi gick (tiiiiidigt på em) så sätena framför mig var lediga och jag kunde lägga upp benen där och liksom hängligga :up:).

Däremot har jag och Hulken gjort en kraftig omläggning av kosten och strypt nästan alla kolhydrater. Inget ris, pasta eller potatis till maten - istället mängder med olika grönsaker i både varm och kall form. :dKnäckebröd om vi vill ha en smörgås, gröt till frukost osv. Godis och sötsaker är ersatt med frysta bär m en klick grädde/kvarg, färsk frukt (clementiiiiiiner! :love:) osv. Funkar över förväntan faktiskt, det är bara jag som lider av ett enormt suuuuug hela tiden. Men det är nog en blandning av ett faktiskt sug efter kolhydrater och en biverkning av alla mina starka mediciner..:down:

Idag har jag äntligen varit ute på en riktig promenad med pålle. :love: Det har verkligen gått framåt på alla plan. Vi fick minst en decimeter snö i natt så det var en del pulsande i snö och sladdande med bilen också. :p

Har storhandlat till veckan och inte köpt hem nån skit. :) Sen bakar ju jag om jag är sugen på nåt och bakar allt vårt bröd, så det kan dock alltid tillkomma något mer eller mindre nyttigt. Fick recept på ett jättegott fröknäcke av en vän så det ska nog testas i veckan!

Till veckan får det bli ett gymbesök och lite promenerande tror jag. Plus massage vilket jag hoppas ska ta hand om nacken som fortfarande är lite ond från nackspärren.

Till veckan får det bli ett gymbesök och lite promenerande tror jag. Plus massage vilket jag hoppas ska ta hand om nacken som fortfarande är lite ond från nackspärren.
(min fetning)
Jag läste vansinnigt fel där. Nämligen n istället för m, och undrade var sjutton det kom ifrån bara sådär apropå ingenting :rofl:

Och med det kan jag ju konstatera att jag är helt mentalt slut :p . Har varit på kattutställning hela dagen, vilket innebär mycket folk, mycket ljud och många intryck från tidig morgon till kväll. Därför tänker jag med mycket gott samvete skippa träning idag. Musklerna får återhämta sig, hjärnan får återhämta sig och så blir det mer aktivitet en annan dag helt enkelt.

Tack! Jag såg Star Wars i dag och jag är också tacksam för att vi tog en eftermiddagsvisning med gott om tomma sittplatser. Jag satt nämligen också och åmade runt på stolen och satt i skräddarställning ena stunden för att lite senare slänga upp fötterna på stolen framför. Min rumpa och rygg är ovana vid att gå på bio. :D

Efter bion kom jag till slut ut på en promenad. Eftersom klockan redan var sju och dottern var trött och skulle behöva nattas snart gick jag bara i drygt en halvtimme. Det blev drygt 3,5 km iaf. På vägen ut ven det rejält om öronen men på vägen tillbaka var det bättre. Jag hoppas att förkylningskänningen från i går inte förvärras av blåsten i dag - det känns lite skumt i öronen just nu. Men det var iaf skönt att få röra på sig efter gårdagens stillasittande, och välbehövligt efter dagens innan bion-lunch som var en El maco grande-meny på McD. :o

(min fetning)
Jag läste vansinnigt fel där. Nämligen n istället för m, och undrade var sjutton det kom ifrån bara sådär apropå ingenting :rofl:

Och med det kan jag ju konstatera att jag är helt mentalt slut :p . Har varit på kattutställning hela dagen, vilket innebär mycket folk, mycket ljud och många intryck från tidig morgon till kväll. Därför tänker jag med mycket gott samvete skippa träning idag. Musklerna får återhämta sig, hjärnan får återhämta sig och så blir det mer aktivitet en annan dag helt enkelt.

Fniss, nog för att det är gemytlig stämning här men riktigt så casual hade jag nog inte varit med ett gynbesök. :p

Kul med kattutställning och bra att vila nu! :) du är ju så aktiv alltid annars så lite vila är kanske inte dumt. :)

Lite ot, men mitt horoskop var lite passande för den här tråden. Väntar med spänning till slutet av veckan då :up:

"Du och din kropp är inte alltid med i samma lag. Du har en lista med problem och klagomål, men din kropp vill inte lyssna på dig. Men lyssna du i stället på din kropp, för då kommer den i sin tur att lyssna på dig. I slutet av veckan kommer du att på ett påtagligt sätt kunna visa uppskattning för vad din kropp kan åstadkomma."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 280
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka