Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll blir det en stigfinnarpromenad, har spanat in en gammal fäbodstig som både jag och sambon är våldsamt nyfikna på om den går att följa fortfarande.
/mvh hon som går till biblioteket för att kolla på gamla kartor

Hoppas blåsan ger med sig @WS6 så att du kan spela för fullt!

Sprang 4 km nu på kvällen, eller ja - joggade är kanske bättre uttryckt :D Långsamt, jämnt tempo. Kändes bra :) Enda målet med löpningen just nu är att hålla rutinen på 2 pass i veckan för att vänja kroppen. Tänkte öka till 3 pass i juni eftersom jag ju ska springa 5 pass på en vecka där i slutet på juli.

Sätter mig snart på tåget och ska åka tåg till i morgon bitti. :p men sen ska jag vara ute i skogen i två dagar och troligtvis ha väldigt roligt!

Vi kom inte så långt innan stigen var bortplanterad på ett hygge, men det finns några tänkbara hållpunkter att leta vid längre fram, den ska passera både kommungränsen och en bäck och nån sjö.
/stigdetektiven

7 rejält backiga mil på cykel i hyfsat tempo = ingen träningsvärk.
5 km löpning i lugnt tempo = invalidiserande träningsvärk. Den kom smygande igår och är hemsk idag. Att resa/sätta sig är rent vidrigt. Stackars jäkla benmuskler som blev utsatta för ett Vårrus :p

Men man får ju perspektiv på det där med att man blir bra på sånt man tränar. Med andra ord ska jag nog springa lite oftare än vad jag gjort hittills :p

7 rejält backiga mil på cykel i hyfsat tempo = ingen träningsvärk.
5 km löpning i lugnt tempo = invalidiserande träningsvärk. Den kom smygande igår och är hemsk idag. Att resa/sätta sig är rent vidrigt. Stackars jäkla benmuskler som blev utsatta för ett Vårrus :p

Men man får ju perspektiv på det där med att man blir bra på sånt man tränar. Med andra ord ska jag nog springa lite oftare än vad jag gjort hittills :p

Haha, är det så illa alltså? Heja dig! :D

Så less. Mitt dumma knä gör sig verkligen påmint igen...
Funkar att gå och springa och sådär, men jag blir ju så less :p

Själv har jag också lite träningsvärk från löpningen i tisdags, men inte så illa ändå. Får nog ta en ny löprunda snart. Eventuellt idag. Beror på hur jag lägger upp dagen inför nattjobb...

Blev inget styrkepass igår...fan. Men jag hann verkligen inte!
Slutade jobba vid 16.30, hem och äta middag, fira dottern lite mera som fyllde 4 år, sen packa in hästen och åka till ovalbanan för träning, hemma vid kl 20, slänger in hästen i stallet, går in och lägger yngsta dottern så maken får vara för sig själv en stund (han är hemma med ungarna på heltid nu och då behöver man ett andningshål ibland), ut igen och göra klart hästarna, sen titta på Greys anatomy (det enda jag verkligen vill se på tvn) och sen var det dags att sova så jag skulle orka upp och jobba :D

Jaja, har tre dagar kvar på denna veckan där jag kan försöka klämma in 1 eller 2 pass till. Ikväll ska jag rida igen och om det hinns klyva lite ved :) Ska ta en promenad på lunchen också.

Alltså jag har inte vägt mig på ett tag för jag får bara ångest. Igår morse ställde jag mig på vågen och den visade en osannolik siffra. Flyttade lite på den och då visade den en mer rimlig siffra. I morse sa den "LO" och slocknade....:rofl: Den har vart lite knäpp det sista efter smällar från barnen och antagligen dåligt med batteri.

Mögjävlaskit motståndarlag!!! :rage: :turd: Matchen är inställd för motståndarlaget inte får ihop spelare.. :banghead: Så vi vinner på wo.. MEN JAG VILL SPELA!! Jag är taggad för match! Jag har utplånat en ond blåsa för att vara fit for fight för match ikväll!! Ooohh så jävla irriterande!! :arghh: :(

Mögjävlaskit motståndarlag!!! :rage: :turd: Matchen är inställd för motståndarlaget inte får ihop spelare.. :banghead: Så vi vinner på wo.. MEN JAG VILL SPELA!! Jag är taggad för match! Jag har utplånat en ond blåsa för att vara fit for fight för match ikväll!! Ooohh så jävla irriterande!! :arghh: :(
Ååh vad störigt när något man laddat för inte blir av! Hoppas du hittade något annat utlopp för all pepp:bump:

Här blev det intervaller med en kompis och hennes hund. Hon hade hittat en bra och lång backe som vi använde. Imorgon ska jag styrketräna hemma efter jobbet.

Nöjd efter gårdagen!
Först 2 km lunchpromenad, sen 2,5 km promenad/jogg med dottern och unghästen, sen ett styrkepass enligt Olgas bok (hittade inte hantlarna dock, måste be maken leta) och sen ett lite dressyrpass på hästen :)

Idag blir det ingen lunchpromenad för vädret är inte lockande och jag tänkte jobba in lunchen och åka hem tidigare istället. Men ikväll ska jag göra ett ryck i vedhögen och ta en promenad eller cykeltur.

Dags för veckans tredje och sista styrkepass idag. Sprang i tisdags och tänkte springa lite imorgon också. Känner mig nöjd med veckan, är rätt sänkt pga pollen så bara att ta sig iväg är en seger i sig. :)

Rullar på rätt bra med maten också, kör på kaloriräkning och har dragit ner kraftigt på godis och andra onyttigheter.

@zassoo Vad händer i slutet av juli som gör att du måste springa en massa då?

Mvh Nyfiken

@FengurLaugar Herregud jag blir alldeles trött av att läsa om din onsdag! Inte undra på att du inte hann springa också! :eek:

@zassoo Vad händer i slutet av juli som gör att du måste springa en massa då?

Mvh Nyfiken

@FengurLaugar Herregud jag blir alldeles trött av att läsa om din onsdag! Inte undra på att du inte hann springa också! :eek:

Jag vet! När jag tänkte tillbaka på allt jag gjorde den dagen så kändes det ändå okej att inte hinna träningspasset jag hade tänkt :p
När jag tänker efter så ser de flesta av mina dagar ut så. Det är fullt ös medvetslös från morgon till kväll med allt som både måste göras och sånt jag vill göra :) Jobb, barn, djur, hem, man och mig själv :D

Igår jobbade jag till strax efter kl 16, åkte och hämtade priser till tävlingen vi har på söndag, hem till svärföräldrarna och äta mat, hem och ta in hästarna, bytte om och påbörjade lite styrkeövningar i väntan på resten av familjen som gick hem, tog med äldsta dottern och unghästen ut på en promenad, in och natta barnen, köra resten av styrkepasset medan de somnade till, ut och göra ordning åt kaninen som flyttat ut, sadla min häst och tog ett träningspass med honom, göra klart hästarna och sen in och sitta i soffan i 30 min i sängdags och då var kl 22.30. Puh!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 287
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 646
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka