Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger i sängen med en av de bästa känslorna i världen. Nytränad, nyduschad, nymatad och med nybäddad säng! Åååh så gött! Blev ett överkroppspass på gymmet efter jobbet där jag gjorde allt jag planerat och vågade öka vikterna på två övningar. Det går framåt!

Börjar dock känna att ett PT-pass eller två nog skulle vara på sin plats snart. Dels känner jag mig lite oinspirerad, och dels känner jag att jag tappat bort lite teknik vilket leder till att jag känner mig osäker vid vissa övningar. Ska se vad jag kan budgetera för i juni, jag vet faktiskt inte ens vad det kostar på mitt nuvarande gym!

Tack för pepp hörni!
Får se vad knät håller för imorn, men det brukar inte bli sämre av löpning iaf...
Det absolut värsta är typ att sova. För då böjer jag det i sömnen och vaknar för att det gör ont. :p

Det har varit en dag med mycket upp och ner. Trött och seg med träningsvärk i morse blev en riktigt bra dag på jobbet, jag börjar hitta min plats och mina uppgifter som jag kan göra lite självständigt. Fick dock ett antal utbrott på att jag skrev fel hela tiden, eftersom jag på egen begäran bytt tangentbord. Sen blev det ingen kurs i somaliska, vilket jag fick veta när jag var två minuter därifrån, efter att ha stressgått en halvtimme (=svetten flödade) och lite irriterad. Det fick istället bli en lugn kväll hemma med tid att laga mat och andas. Dessutom lyckades jag övertala mig själv att bege mig ut och springa på kvällen, trots att kroppen ville sova. Det blev rätt bra, efter en seg inledning kom jag igång.

Jag antar (och hoppas) att det framförallt är värmen som gör att jag känner mig trött. Samtidigt känns det lite hopplöst - ska jag vara såhär värmetrött i tre månader? Ser av flera anledningar verkligen fram emot att snart åka hem en sväng, även om jag lär frysa istället, och chocken när jag kommer tillbaka blir spännande.

Det blev en del värmerelaterat dravel, men det är både en mental och fysisk process att vänja sig vid att bo i en bastu. Jag hoppas ni kan ha överseende.
När jag var i Mexiko var det "bara" ca 35 grader iof, men det var stor skillnad på hur jag fungerade i början och slutet (6 veckor).

@Mirre när jag har kört igång hemma och/eller inte varit motiverad började jag med att köra lite yoga från youtube vilket sen utvecklades till att lägga in mer styrketräning och att väcka träningsglädjen överlag. Använder sällan vikter hemma utan kroppen och ev ett gummiband.

Ang maten så gör vi matlådor av middagsmaten så egentligen verkar du ju redan laga mat på kvällen men inte äta den då?

Jag var sjuk förra veckan men nu börjar motivationen och hälsan återvända! Styrkepass hemma igår, träningsvärk i magen idag :p tänkte springa men fick förhinder så det ska jag försöka göra på fredag, alt cykla. Imorgon mammaträning :)

Motivationen börjar stiga lite igen som sagt, senaste dagarna har varit utan socker. Att det ska vara så svårt, vi har fått in alldeles för mycket efterätt -vana här hemma.

Jag ligger i sängen med en av de bästa känslorna i världen. Nytränad, nyduschad, nymatad och med nybäddad säng! Åååh så gött! Blev ett överkroppspass på gymmet efter jobbet där jag gjorde allt jag planerat och vågade öka vikterna på två övningar. Det går framåt!

Börjar dock känna att ett PT-pass eller två nog skulle vara på sin plats snart. Dels känner jag mig lite oinspirerad, och dels känner jag att jag tappat bort lite teknik vilket leder till att jag känner mig osäker vid vissa övningar. Ska se vad jag kan budgetera för i juni, jag vet faktiskt inte ens vad det kostar på mitt nuvarande gym!

Åh, underbar känsla! :love: Måste nästan testa ikväll, behöver ändå byta lakan endera dagen :D

3,6 km löpning igår och foten kändes inte alls under tiden! Lite stel efter jag suttit i soffan efter men idag så känns den bra :up: Får försöka få till en löptur till den här veckan. Men min kondis är inge vidare alltså haha! Jag promenerar, rider och grejar med en hel del annat men att springa var jobbigt :o Men sååå gött ändå! Så nu får jag sätta igång mig själv lite försiktigt men 3-4 km rundor till en början.

Gick en sväng i skogen med familjen också. Maken har fått för sig att han och äldsta dottern ska sova i vindskydd under sommaren så vi var och kollade in det stället :p

Igår fick jag känslan av att jag faktiskt är rätt nöjd med min kropp! Såg mig själv i spegeln och tänkte att det här är inte så illa som jag kan få för mig ibland. Visst lite tajtare vill jag bli men jag fick barn för drygt ett år sen och har egentligen inte gjort något åt det alls och trots det ser jag helt okej ut. Rätt skön insikt! Tog ett par bilder när jag bara hade sportbh och trosor för att kunna kolla tillbaka om ett par veckor.

Kommer jag igång med löpningen nu och styrketränar lite ett par ggr i veckan så kommer jag tajta till mig snart.

Idag ska jag springa ett lopp! Min stads motsvarighet till Vårruset ungefär. Det är officiellt 5 km men jag vet att banan brukar vara typ 4,7 km eller nåt sånt. Förra året sprang jag på 19:03 och kom på 9:e plats totalt så vi får väl se om jag kan matcha det.

Imorse insåg jag på riktigt att jag håller på att stressa sönder mig igen, när jag inte tog mig ur sängen. Har i stort sett samma symptom som vid tidigare tillfällen och jag lär mig uppenbarligen aldrig, tror alltid att det är lugnt och att jag kan köra på ett tag till/ännu mer. Men nu fick jag i alla fall en förklaring till varför träningen går sämre nu än tidigare, och varför cyklingen går långsammare och långsammare på samma sträckor trots att jag borde bli bättre.

Plan 1 är därför att sluta träna med pulsklockan på mig, för att inte se hur tiden tickar på i jämförelse med sträckan. Kan lika gärna kolla på klockan vid start och mål samt rita upp sträckan på endomondo i efterhand för att kunna logga det, för då blir det inget tidsjagande under själva passet.

Plan 2 är att försöka få in mer yoga/pilates med stort fokus på balanserade rörelser och andning.

Plan 3 är att ta mig ut till den motionsslinga som går i en liten skog nära där jag bor, för att försöka vara här och nu och lägga allt annat åt sidan. Det går ju liksom inte att sitta i soffan och slappna av när jag samtidigt ser massa saker som påminner om bl.a. skola och hela tiden få den där känslan av att "jag borde plugga/diska/städa/annat".

Och så ska jag planera in mina vanliga träningspass där dom passar bäst för mig i mitt schema, istället för att hela tiden boka in dom när andra vill eftersom det oftast leder till att jag får åka ner på stan en extra gång eller får ett onödigt långt hål mellan föreläsning och träning - saker som jag upplever stjäl tid och energi i onödan.
Mitt problem är att jag stressar mycket över saker jag inte kan påverka, så tillsammans med skolan och lite andra saker blir det för mycket. Det är därför jag vill lägga in mer träning, för där och då finns ingen tanke på det där andra. Men utan att göra träningen till ännu ett måste eller för tung/ansträngande, för då sabbar det ännu mer.

Plan 1 är därför att sluta träna med pulsklockan på mig, för att inte se hur tiden tickar på i jämförelse med sträckan. Kan lika gärna kolla på klockan vid start och mål samt rita upp sträckan på endomondo i efterhand för att kunna logga det, för då blir det inget tidsjagande under själva passet.

När jag cyklade som mest blev jag också less ibland på att ständigt se fart, tid och puls, så jag satte fast klockan runt sadelstolpen. Då loggade den ändå allting men jag slapp se den. :)

Ta hand om dig!

Idag ska jag springa ett lopp! Min stads motsvarighet till Vårruset ungefär. Det är officiellt 5 km men jag vet att banan brukar vara typ 4,7 km eller nåt sånt. Förra året sprang jag på 19:03 och kom på 9:e plats totalt så vi får väl se om jag kan matcha det.

Lycka till! :)

Shit, re-spect! Grattis till en galet bra tid, och placering! :bow::banana:

Det var en bra pepp att läsa precis innan jag ska bege mig ut och hasa runt i sådär 7:00 min/km-tempo. :D

@cili Bra att du ser över din situation. Men dra rejält i handbromsen nu, småduttar kommer inte hjälpa i längden. Du har ju väldigt höga krav på dig själv och har väldigt mycket saker på gång hela tiden. Rätta mig om jag har fel, men det känns som att du och jag är väldigt lika i att vi gärna vill vara duktiga, gärna prestera på alla områden samtidigt. Det är inte rimligt. Hoppas du tar det på rätt sätt :) Tycker din plan verkar jättebra, och du får nog vara lite mer egoistisk ;) Prioritera dig själv!

(Jag kämpar ju själv med det här, it takes one to know one ;))

Idag sprang jag 9 km! :) Supernöjd! Det är det längsta jag sprungit på bra länge. Och det var faktiskt inte så farligt jobbigt, planen var att springa hyfsat lugnt och i jämn fart. En hel del var ju skog så det är svårt att jämföra tider, men ett snitt på strax över 7 min/km.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 281
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V