Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att byta gym... (igen). Bytte från sats till friskis för drygt ett år sedan. Det finns dock inget nära hemma (tanken var att träna vid jobbet där jag ju aldrig är nu). Mammaträningen är gratis på iform som finns 10 min promenad bort. De har gym och gruppträning varje dag, extremt bra öppettider och vissa tider barnpassning. Billigare första månaderna, sen dyrare än friskis men för tillfället är det mest bortkastade pengar iom att det är så långt. Sats är dyrare.

Fick en provvecka igår så jag hoppas kunna ta mig dit på några pass. 30 min cirkelträning ikväll, kanske kan funka fast bebis inte är så lätt att lämna.

Sockeruppehållet visar sig på vågen också, motiverande!

Jag funderar på att byta gym... (igen). Bytte från sats till friskis för drygt ett år sedan. Det finns dock inget nära hemma (tanken var att träna vid jobbet där jag ju aldrig är nu). Mammaträningen är gratis på iform som finns 10 min promenad bort. De har gym och gruppträning varje dag, extremt bra öppettider och vissa tider barnpassning. Billigare första månaderna, sen dyrare än friskis men för tillfället är det mest bortkastade pengar iom att det är så långt. Sats är dyrare.

Fick en provvecka igår så jag hoppas kunna ta mig dit på några pass. 30 min cirkelträning ikväll, kanske kan funka fast bebis inte är så lätt att lämna.

Sockeruppehållet visar sig på vågen också, motiverande!
Byt! Som du säger är det bortkastade pengar på ett gymkort som inte används, då är det bättre att lägga lite extra och få nytta av dom :)

Jag tog mig in på gymmet när jag ändå var i krokarna idag.
Planen var roddmaskin + armar och rygg. Sen såg jag bosubollen inne i tjejgymmet och vips var det ett benpass istället.
Men jag värmde i alla fall upp med en stund rodd i den gamla hederliga roddmaskinen där man sitter på en platta som åker fram och bak, och körde sittande rodd i maskin samt en del hantelövningar så dom där skulderbladen fick sig en liten genomkörare ändå.
Men tillbaka till bosubollen: fy sjutton vad det är roligt att göra knäböj stående på den hårda sidan. Att se i spegeln hur kroppen kämpar för att hålla balansen och samtidigt känna att jag klarar av övningen. Det hade aldrig gått för några år sedan. Dessutom blir det ett bra kvitto på att jag inte trycker mig upp med bara högerbenet, för då sabbas balansen (har en tendens att göra det om jag står på plan mark).
Eftersom jag var så gott som ensam där inne passade jag också på att roa mig med diverse andra prylar som annars sällan är lediga, som den där prylen man står i för att göra rygglyft hållande i en vikt och situpsbrädan som man kan luta ner. Det blev ett himla bra pass i slutändan, där allt från fotleder till armar fick vara aktiva. Och framförallt: det var roligt och väl spenderad egentid! :bump:

Utöver det har jag skrapat ihop strax över en timme cykling. Inget supertempo direkt, men det blev svettigt och flåsigt ändå. Vågade inte riktigt pressa på fullt på vägen hem efter gymmet, med tanke på knäna och de trötta musklerna däromkring. Men jag cyklade om en och annan finåkare, så jag är nöjd ändå :D

Är det någon här som foamrollar? Är mer än lovligt sugen men har aldrig testat. Eller kan man lika gärna ta typ en tennisboll? Massören brukar ju trycka på ömma knutor tills de släpper så jag antar att man kan göra samma sak på egen hand med hjälp av lämpligt verktyg. Lägger ibland vaderna på spikmattan men det är fasen inte skönt alltså. :D

Jag tennisbollar i alla fall! Och kavlar :D Har en punkt vid ena skuldran som jag jobbar på med en boll mot en vägg, samt en sträckning där jag hade lite ärrvävnad kvar, som jag "sitter till" med en liten boll. Trötta vader och lår har jag kavlat på med en brödkavel hemma, och när jag är på gymmet så rullar jag ibland lite sådär överlag på en foamroller.

Såatteh... man tager vad man haver, bollar kommer åt triggerpunkter väldigt specifikt, särskilt om man har i olika storlekar (på jobbet har jag lite olika bollar jag tillverkat av överflödet av gummiband som kommer till mig).

Jag tennisbollar i alla fall! Och kavlar :D Har en punkt vid ena skuldran som jag jobbar på med en boll mot en vägg, samt en sträckning där jag hade lite ärrvävnad kvar, som jag "sitter till" med en liten boll. Trötta vader och lår har jag kavlat på med en brödkavel hemma, och när jag är på gymmet så rullar jag ibland lite sådär överlag på en foamroller.

Såatteh... man tager vad man haver, bollar kommer åt triggerpunkter väldigt specifikt, särskilt om man har i olika storlekar (på jobbet har jag lite olika bollar jag tillverkat av överflödet av gummiband som kommer till mig).

Åh, det lät som en grej jag ska testa!

Armar/axlar på gymmet imorse efter jobb.. hem sov och vaknade för tidigt, så åkte ut till pålle och hade lite mystid i hagen då han vilar idag :) Sen åkte jag ut och red en av mina "varannan veckas hästar" vilket gick väldigt bra faktiskt! (jag är inte helt kompis med den märren..) :p
Fick precis sms om att jag är uttagen i laget till matchen på lördag! :D :love: Weeiii!!
Nu duschen, sen 12h jobb i natt.. satsar på bröst/mage/rygg (nåt sånt) på gymmet imornbitti! :)

Härligt att det kändes så skönt att öka distansen. :) Det är ju sånt som gör att man får blodad tand.

Jo kroppen har hållt ihop förutom första fältdagen för säsongen, fick tokont i höften då. Men jag har stretchat och fortsatt gå och den har väl vant sig vid belastning. Knäna har jag dåligt samvete för jag har inte tränat benen alls sista tiden. Jag vet ju att det inte räcker att gå, måste styrketräna också. Men tiiiiden, eller framförallt: orken och prioriteringen.

Det ska bli väldigt skönt att städa undan den här dagen. I morgon ska jag ut i fält igen och i helgen har jag faktiskt avbokat en hästgrej då jag behöver återhämtning, inte fler saker att stressa över. Så denna helg ska bli väldigt skön och förhoppningsvis 'aktiv vila'. :)

Ja verkligen :) Min klasskompis tyckte jag skulle hänga på och springa Göteborgsvarvet på lördag, nån måtta får det vara sa jag :D

Skönt att kroppen håller! Och ja, det är svårt att motivera sig att göra det där extrajobbet för att stärka upp kroppen. Jag har börjat köra "prehab" för att kroppen ska hålla för löpning. Gör några små övningar efter varje löppass och sen ett längre pass en gång i veckan (där jag också slänger in några axelövningar). Det som fick mig att börja prioritera det var faktiskt när jag lyssnade på en podd-intervju med Lisa Nordén (triathlon) som menade på att man måste se prehab-passen som en del i sin löpträning. Att det är minst lika viktigt som det där intervallpasset. Nu ska jag inte säga för mycket här för jag har bara gjort det i en månad typ... :p Men planen är att fortsätta såklart.

Vad skönt att ta det lite lugnt i helgen! Och man kan ju bli stressad trots att det är roliga grejer (som hästgrejen), bra gjort att avboka :)

Är det någon här som foamrollar? Är mer än lovligt sugen men har aldrig testat. Eller kan man lika gärna ta typ en tennisboll? Massören brukar ju trycka på ömma knutor tills de släpper så jag antar att man kan göra samma sak på egen hand med hjälp av lämpligt verktyg. Lägger ibland vaderna på spikmattan men det är fasen inte skönt alltså. :D

Jag använder kattens bollar ibland :laugh: Fast dom är aningens små. Tennisbollar borde funka utmärkt!

Ikväll blev det ett styrkepass med stenar som redskap :D Man tager vad man haver! Det funkade faktiskt riktigt bra.

Efter lite uppvärmning med rörlighet körde jag två block om 10 minuter vardera. Två övningar per block, 10 reps åt gången innan man byter övning inom blocket. Första blocket var armhävningar och utfallsgång (med sten som extra vikt). Andra blocket var rodd med sten och goblet squats med sten :D Avslutningsvis 2 minuter grodhopp och burpees, 1 min plankan.

Hoppar in i tråden, då jag för ungefär hundrade gången ska försöka komma igång med träningen igen!

Har häst, så jag är i stallet ca 6 dagar i veckan (har medryttare 1 dag), rider ungefär 5 av de dagarna. Har ett rörligt kontorsjobb, men vill komma igång och träna utöver detta. Så idag tog jag tag i mig själv och sprang 3 km på drygt 18 minuter, kändes väldigt bra! Men jag kan nog behöva en hel del pepp för att hålla igång nu! :D

Ja verkligen :) Min klasskompis tyckte jag skulle hänga på och springa Göteborgsvarvet på lördag, nån måtta får det vara sa jag :D

Skönt att kroppen håller! Och ja, det är svårt att motivera sig att göra det där extrajobbet för att stärka upp kroppen. Jag har börjat köra "prehab" för att kroppen ska hålla för löpning. Gör några små övningar efter varje löppass och sen ett längre pass en gång i veckan (där jag också slänger in några axelövningar). Det som fick mig att börja prioritera det var faktiskt när jag lyssnade på en podd-intervju med Lisa Nordén (triathlon) som menade på att man måste se prehab-passen som en del i sin löpträning. Att det är minst lika viktigt som det där intervallpasset. Nu ska jag inte säga för mycket här för jag har bara gjort det i en månad typ... :p Men planen är att fortsätta såklart.

Vad skönt att ta det lite lugnt i helgen! Och man kan ju bli stressad trots att det är roliga grejer (som hästgrejen), bra gjort att avboka :)

Ja det är ju samma prehab jag gör, eller ja... borde göra. ;) Har en basövning för en liten muskel som jag borde bli bättre på att göra. Styrkeövningar för löpare tycker jag är väl utbrett och tycker det är helt rätt att stärka musklerna på det viset.

Aaah, har avklarat den här dagens jobb och måsten och allt har gått med bravur. Jobbet gick bra, och hästen åkte till klinik för vaccination och fick guldstjärna av mig. :D Nu är jag hemskt mycket redo för en gruvligt tidigt fältdag och sen HELG! Obokade, underbara helg.

Svängde in på gymmet i torsdag efter jobbet innan utgång. Körde ett snabbt cirkelpass och trodde jag skulle dö. Men är nöjd med att jag pressade på mig själv rätt bra i alla övningar. Förstår dock inte varför jag valde övningar som jag verkligen inte gillar. Typ mountain climbers, benböj med ena foten på stepbräda, hoppa över brädan och byt, burpees....

Igår hade jag en lite märklig upplevelse på gymmet. När jag kom dit var det helt släckt och mörkt och låsgrejen funkade inte = dörren var olåst. Eftersom jag vet att jag ska ha tillgång 24/7 så knallade jag in ändå, letade mig fram till lite lyse och fick igång en fläkt, tyvärr inte ACn. Men det kändes lite som att jag typ bröt mig in och det var lite bisarrt att det var alldeles tyst och lugnt. Samtidigt är jag lite stolt över att jag vågade, eftersom jag för något år sen nog hade gått hem igen istället. Nu vågade jag mig in eftersom jag såg genom fönstret att det var folk i herrgymmet - får de träna får jag! Och när jag gick så funkade låset, så då kändes det lite mindre som att jag gjorde något olovligt. :D

Själva passet var bra, överkropp med mycket triceps och axlar. Idag blir det löptur sent ikväll.

Jag fick ligga lågt den här veckan på grund av fruktansvärd huvudvärk :wtf: Jag kan verkligen inte träna då, trycket blir för stort och det känns som huvudet ska sprängas :( Jag tror huvudvärken beror på att jag varit stressad och spänt mig på jobbet, för efter några långa, lugna timmar i stallet lättade det lite och jag kunde ge mig ut på en springtur i torsdags. Jag valde ett hyfsat enkelt men jobbigt pass och det förflöt på ganska bra, även om det gick långsamt.

Idag körde jag ett superjobbigt intervallpass. Det var angivet som "max" på jobbighetsskalan, och nog var det tufft! Intervaller som började på 100m, sedan 30 sek vila, sen 200m, 30 sek vila, 300m, 30 sek vila, 400m. Det var fem varv, så totalt 5km högintensiv löpning. Efter varje km var det två minuters gåvila. Jag fick peppa mig själv rätt rejält för att orka, men det gick! Fort gick det inte, men det skiter jag i :p

Vinst med 3-1!! :D :up: Dock inga mål för min del men attans SÅÅ nära att jag satte ett med vänstran (jag är högerfotad) det hade varit ett jäkla drömmål, skitsnyggt faktiskt, 1dm, en futtig dm, lägre hade räckt - nu tog den i ribban..
Jag lyckades även stuka foten på egen hand, ca 10min i matchen.. :meh: Så ut med mig, kyla vristen, upp och igång igen.. spelade resten av matchen.. :D Lite lite svullen under ankeln nu efteråt, men gör inte direkt ont.. ska linda den, åka och handla och sen vila foten..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 280
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka