Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, ni kan få se en hand då ;)

faaaarg_5741fd06e087c305c8c6c37e.jpg

Men gud! Haha. Så sjukt! :p
 
Idag blev det ca 5 km promenad med hästen i tryckande, fuktig tokvärme. Var kom den ifrån?! Ligger nu på i snitt 5,5 km per dag denna månad. Gör inget annat och borde verkligen få in lite styrka också. Nu vankas fältjobb i dagarna tre! Har med allt från regnkläder till badkläder och träningskläder så vi får väl se vad det blir av dessa dagar.
 
Snälla hjälp mig att förstå att veckans missade träning inte är hela världen och att kommande vecka kommer att bli så mycket bättre?

Vet du? Man måste ha lite kul för att må bra också! :) :banana:

@WS6 Var rädd om foten!

I will! :) Kommer inte spela om det gör ont/svullnaden inte ger med sig, säsongen är lång och jag missar hellre en match nu än får men en längre tid framöver sen.. :up:
 
Är det någon här som foamrollar? Är mer än lovligt sugen men har aldrig testat. Eller kan man lika gärna ta typ en tennisboll? Massören brukar ju trycka på ömma knutor tills de släpper så jag antar att man kan göra samma sak på egen hand med hjälp av lämpligt verktyg. Lägger ibland vaderna på spikmattan men det är fasen inte skönt alltså. :D
Brukar använda en golfboll till osköna knutor, provat att använda en brödkavel men inte riktigt fått det att funka.

Efter att ha masserat löpare konstant i fem timmar kan jag helt klart konstatera att nästa gång springer jag själv, för det verkar jätteskönt att komma runt :D
Skickade iväg en förfrågan till en vän om inte vi ska springa Gbgvarvet 2018, och fick ett "JAG ÄR PÅ" tillbaka. Att det inte står 2017 där beror på att jag är någorlunda realistisk, jag har ju inte sprungit en mil i sträck än och knät ska hålla ;) Men långsiktiga mål ska ju vara bra, har jag hört.
Kul med kompisar som hakar på, och klokt val av år när knät är som det är!

Usch hörrni, jag har ställt in träningen två gånger den här veckan vilket känns allt annat än okej... :( Jag har i och för sig skött mig rätt bra i övrigt, men ändå.

I torsdags hade jag planerat att springa efter jobbet, men blev i sista stund medbjuden på AW vilket verkligen aldrig hänt på mitt jobb tidigare så det kändes som ett dåligt socialt tillfälle att skippa. Sedan var planen löpning idag, men ser ni att jag var på möhippa i nya klackskor igår (:banghead:) och har så mycket blåsor på fötterna att endast flipflops fungerar idag. En timmas promenad - i flipflops - tillsammans med en god vän blev det dock, men inte mycket till kaloriförbränning.

Planen är att ta igen med gym imorgon bitti, löpning tisdag kväll, löpning torsdag morgon och löpning på lördag. Så, nu har jag skrivit upp det här - då blir det lättare att följa!

Snälla hjälp mig att förstå att veckans missade träning inte är hela världen och att kommande vecka kommer att bli så mycket bättre?
Tycker det låter sunt att kunna prioritera om ibland när det dyker upp annat. Och du verkar ha haft kul!
 
Den här helgen har jag vart på kurs med hästen. Jag har träningsvärk både här och där och enligt min Fitbit gick jag 20 000 steg per dag och brännde 3500 kalorier per dag :D

Idag blir det nog en promenad eller nåt :)
 
Ännu en vecka till ände och jag lyckades få ihop mina tre styrketräningspass denna veckan också! Duktig Tass!

Inte blivit lika mycket träning ute till fots, mycket på grund av ren och skär tidsbrist. Har slitit som ett djur med en inlämning som blev klar sent fredag kväll, har suttit massor på campus och när jag väl varit hemma har jag velat umgås med ongen. Har ändå varit ut ett par kvällar och både fredag och lördag var rätt så aktiva dagar, så det känns bra. Huvudsaken är att jag ligger i fas med mitt mål att gå 100 km under maj månad, har avverkat 71,61 km och ligger några hundra meter före "farthållaren". :D

Imorgon är det PT-pass igen, får se vad för djävulsskap han har kokat ihop den här gången. :p

Jag kör också den utmaningen att klara 100 km varje månad :) I april var det på håret pga tidsbrist. Nu i maj ligger jag på 75/100 km gjorda så det ska nog gå bra nu också.
 
Trodde att jag redan hoppat tillbaka in i tråden efter semestern, men tydligen inte :p Har läst ikapp det mesta, ni kämpar på som vanligt ser jag :bump:
 
Jag längtar till sommar, har aldrig hänt förut. Brukar hata sommar men häruppe blir det ju inte så jävla varmt. Idag är det grått, dimmigt, regnigt. Borde ta en promenad i alla fall men det lockar ju inte direkt :down:.
 
Hela jag är en enda stor träningsvärk, värre än efter ett tungt benpass på gymmet. Man kan lugnt säga att det varit en intensiv jobbhelg.
Den här veckan lär bli relativt lugn på träningsfronten. Tänker mig tre dagar med cykelpass (tis, tor, fre) + en dag på gymmet (tis eller tor).
 
Tack för alla tips om foamrolling och olika tekniker. :)

Idag tyckte jag att vi mest åkte bil men det blev en hel del motion också. Sist på dagen besteg vi ett litet berg vilket innebar i det närmaste lodrät stigning, det var riktigt häftigt! Och utsikten sen. :love: Knåpade ihop ca 13 km. Sen tog vi en sväng på en myr på kvällen för lite fågelskådning och avslutade därmed dagen med 23000 steg eller 15,8 km. Inte så illa pinkat och jag kommer definitivt ha träningsvärk i morgon. :D
 
Jag är rätt sliten både i kropp och knopp efter en intensiv kurshelg med hästen så jag tog bara en liten kvällspromenad igår med hög musik i lurarna, precis vad jag behövde!

Idag får vi se. Kanske bara blir soffan efter att ungarna lagt sig. Tror jag behöver det faktiskt.
 
Igår blev det 2x1,5h pw, idag har jag precis varit på gymmet och tränat lite armar+rygg. Det blir kanske en mb-tur lite senare, får se vad cykelgruppen säger :D
 
Dagens jobb gav 21000 steg eller ca 14 km. :) Var svårare att ta sig fram så vi fick gå ganska långa sträckor, men slapp bestiga berg. ;) Då jag är mycket klantig har jag helt fel skor med mig och därför nu ganska ont i fötterna. Ska investera i ett par nya Salomon Xa Pro att ha nu när det är för varmt för kängorna, man får bara sådana bra idéer när det är för sent dock. :p Men de är de bästa skorna för skogen!

Suget att börja springa biter sig också fast mer när man känner sig ganska fräsch efter en sån här dag. Det var tungt i morse tills man blivit lite varm i musklerna och nu, om jag hade sköna skor, skulle jag kunna fortsätta gå känns det som. Det är ganska mycket fältjobb och det är ju en bra grund till att vänja kroppen vid att vara igång. Att börja springa under semestern känns väldigt lagom och som ett bra sätt att upprätthålla det jag lyckats bygga upp under våren.
 
Den här helgen har jag vart på kurs med hästen. Jag har träningsvärk både här och där och enligt min Fitbit gick jag 20 000 steg per dag och brännde 3500 kalorier per dag :D

Idag blir det nog en promenad eller nåt :)

Vad tycker du om din fitbit? Jag är sugen på att skaffa en, men är lite orolig att jag ska tröttna efter ett par veckor :p
 
Vad tycker du om din fitbit? Jag är sugen på att skaffa en, men är lite orolig att jag ska tröttna efter ett par veckor :p

Jag har en också och gillar konceptet starkt, men jag har aldrig kunnat vänja mig vid att ha klocka förut och det gick inte nu heller. Har den på mig när jag vet att det finns risk för en väldigt stillasittande dag, men det var roligare när jag hade den jämt (fast det kröp i hela kroppen :p ).
 
Jag har en också och gillar konceptet starkt, men jag har aldrig kunnat vänja mig vid att ha klocka förut och det gick inte nu heller. Har den på mig när jag vet att det finns risk för en väldigt stillasittande dag, men det var roligare när jag hade den jämt (fast det kröp i hela kroppen :p ).

En kollega till mig har precis skaffat en och är väldigt förtjust. Jag tycker att det verkar vara ett smidigt sätt att hålla lite koll på hur man rör sig och så gillar jag att den säger till när det är dags att gå en sväng :D Har du haft den på dig någon gång när du sover? Det vore intressant att se hur jag sover, inte för att jag vet vad jag skulle göra med den informationen.
 
Jag körde ett ganska lätt armpass idag, men jag är ändå helt skakis nu :p Har så dåligt med armmuskler, men det går framåt hoppas jag! Jag börjar iallafall få in en bättre teknik med armhävningarna, även fast jag fortfarande gör de flesta på knä :D

Nu har jag totalt tre styrkepass kvar, tre stretch/rörlighetspass och fyra löppass (varav tre inkluderar styrkeövningar). Även om jag inte följt programmet helt till punkt och prickar så är jag väldigt nöjd över att jag gjort alla pass! Att jag bytt plats på en del av dem känns som en petitess ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 902
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: Hazel
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp