Beach 2017 del II

Idag gav mig på att klippa en gräsmatta som ännu inte blivit klippt i år.. svettigt värre, den fick klippas två gånger på olika höjd.. men ganska kul när det var färdigt och så luktar det ju så härligt! :)

Sen motionerade jag pålle och släppte honom naken på gräset en stund :love: ska bli skönt att slippa täcket på honom snart! Värmen är på väg!

Idag blir det rätt lugnt. försöka få till en promenad och så skulle unghästen behöva ridas. Får se vad vi får till annars får det bli i morgon. Har barnen hemma idag. Den ena hade feber i tisdags och natt till onsdag och fick igår lite mystiska prickar. Båda hade vattkoppor förra året så vi funderar på om detta är höstblåsor istället. Båda får vara hemma pga enklare så slipper jag köra en till dagis och så kan dom leka ihop så blir det lugnare :p Väldigt glad över två barn som leker bra tillsammans!

Ryggen känns idag också men något bättre än igår :) Men det får bli träning tidigast söndag om det känns bra då. Håller mig till ridning och promenader. Ikväll funderar vi på att åka till en fin jaktstuga borti skogen och äta kvällsmat med barnen. Dom gillar när vi åker på små utflykter så :)

Abstinens efter gym, två dagar vila. Idag blir det axlar,biceps och mage:p ska köra intervaller på bandet före. Augusti närmar sig och jag springer fortf inte 5km..:nailbiting:

Imorgon blir det 'fingymmet' i stan med en kompis och mat efter. På sö ska jag vara funktionär på en hopptävling. Helt ok helg:D

Marklyftsfredag! :D Kändes stabilt idag. 2x8 på 65 kg och sen 4x70 kg, 3x75 kg och 1x90 kg. Sista är tangerat PB men det finns mycket mer att ta av (som flera stycken också peppade på instagram :love:), så jag tror den där hundringen kommer snart.

Därefter tri-set med raka marklyft + step-up + hip thrust. 12 reps, 3 varv. Sen tre varv hängande benlyft + tåhävningar, 12 reps. Hänga i räcke var svårt efter alla marklyft, greppet var inte på topp så att säga :p

:rofl:

Väntar på tåget och underhåller mig med att visualisera en "vandrande svettpöl" O_o:confused::idea::D:up:
Haha, jag är glad att jag kan underhålla någon i alla fall!
Abstinens efter gym, två dagar vila. Idag blir det axlar,biceps och mage:p ska köra intervaller på bandet före. Augusti närmar sig och jag springer fortf inte 5km..:nailbiting:
Ha, mitt lopp går av stapeln på onsdag och jag springer fortfarande inte 5 km! Mensåatteee det ska nog gå bra det här ska vi se... :wtf::crazy::nailbiting:

Jag skulle ju ut och springa i går var tanken, men jag hade så äckligt ont i benen efter onsdagsträningen att jag bestämde mig för att planera om lite. Det var fortfarande plågsamt att promenera till jobbet idag (för att inte tala om kontoret 4 trappor upp :wtf:), men jag ska ta mig ut ändå tänkte jag. Jag ska försöka att ta det lugnt och inte stressa upp mig för mycket; vad jag kan eller inte kan göra idag lär ändå inte ha någon större inverkan på hur det går på onsdag, utan jag får försöka ta det som det kommer. Heja mig, eller nått!

Kände mig inspirerad av @zassoo och marklyfte 90 kg idag. Tre set med tre reps vardera blev det (sista setet på filmen).

Sen fick jag för mig att jag skulle träna lite assisterade chins. Vet inte hur jag tänkte där eftersom mina händer inte brukar ställa upp på dragövningar efter tunga mark, så det blev lite hej-kom-å-hjälp-mig över det hela, men det gav säkert något. :p

Promenerade till och från gymmet, och tillsammans med promenaden till och från förskolan har jag gått ca 7,5 km idag. Nu sitter jag i vanlig ordning och skriver uppsats och blänger på det fina vädret. :p

Ser snyggt ut @Tassetass! Jag saknar riktiga marklyft (kan/vågar inte göra dem p.g.a min rygg), man känner sig så sjukt stark och allmänt grym tycker jag! :bump:

Asså så starka ni är @Tassetass och @zassoo :bow: :bow:

Jag ville jättegärna gå på lördagspasset på boxen imorn men får ställa in pga ska lägga tak hemma o ska tydligen börja ganska tidigt. :down:
Får satsa på söndag istället! Om jag är pigg nog kanske jag sticker ut o springer innan takläggningen imorgon i alla fall men vi ska spela dungeons and dragons ikväll så det kan bli sent :D

3,5 km löpning idag. Så jäkla gött att jag tog mig ut istället för att sitta och käka bulle med maken, haha.

Ska iväg och äta burgare, pommes och bea nu. Så då känns löpningen extra bra, även om den inte räcker på långa vägar för det målet mat :p

3,5 km löpning idag. Så jäkla gött att jag tog mig ut istället för att sitta och käka bulle med maken, haha.

Ska iväg och äta burgare, pommes och bea nu. Så då känns löpningen extra bra, även om den inte räcker på långa vägar för det målet mat :p

Jag har ätit pizza till lunch och hamburgare med strips till middag idag :o :angel: Och pga ryggen har jag varken tränat eller sprungit. En liten promenad med familjen bara. Får bli vatten ikväll bara :p

Löptur avklarad, och det gick rent åt helskotta. Snortunga, trötta ben som protesterade från minut 1 och så lite motvind och för varm klädsel på det. Nåja, nu är det inte mycket att göra åt saken utan jag får nog helt enkelt ställa in mig på att bryta och gå lite under loppet på onsdag. Det känns jäkligt trist, jag är inte van vid att inte klara av saker som jag tar mig an, men det blir väl bra träning i Konsten Att Inte Alltid Vara Bäst i alla fall :p

Löptur avklarad, och det gick rent åt helskotta. Snortunga, trötta ben som protesterade från minut 1 och så lite motvind och för varm klädsel på det. Nåja, nu är det inte mycket att göra åt saken utan jag får nog helt enkelt ställa in mig på att bryta och gå lite under loppet på onsdag. Det känns jäkligt trist, jag är inte van vid att inte klara av saker som jag tar mig an, men det blir väl bra träning i Konsten Att Inte Alltid Vara Bäst i alla fall :p

Du, jag tror du fixar det när det väl är dax. Tycker det är mycket lättare att springa lopp än på träning :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 464
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 495
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II