Beach 2017 del II

Jag utmanar ödet och gör en plan för veckan jag också:

Måndag och tisdag: En jäkla massa promenerande eftersom jag och avkomman ska till huvudstaden.
Onsdag: Ett lättare överkroppspass och kanske ett lätt joggingpass.
Torsdag: Ett lättare benpass.
Fredag: Promenad.
Lördag: Antingen ett joggingpass eller ett lite tyngre helkroppspass, beroende på om jag kan outsourca avkomman eller inte.
Söndag: Samma som söndagen, fast omvänt då. :D

Prio ett är dock att bli frisk, är så in i helvete less nu...

Lunchpromenad med hunden och ena katten :D Katten följer med på de korta morgonpromenaderna ibland vilket hon även gjorde i morse och nu var hon med ute och gick i 35 min :p

Fortfarande halt ponny. :turd:

Blir vila hela veckan nu, lika bra att ta det säkra före det osäkra när veckan ändå är som den är. Veckans enda normala dag var idag. :turd: på hela den här veckan.

Fortfarande halt ponny. :turd:

Blir vila hela veckan nu, lika bra att ta det säkra före det osäkra när veckan ändå är som den är. Veckans enda normala dag var idag. :turd: på hela den här veckan.

Tråkigt att ponny är halt! Hoppas vilan gör susen och att ni får ordning på hovarna snart :heart

Trött zass efter första dagen på jobbet. Sov som en kratta och har varit på helspänn hela dagen. Men allt har gått bra :) Tur att jag ska vila mig i form den här veckan :angel:
Skönt att det har gått bra!

I lördags sprang jag en långtur med några kompisar. Så himla trevligt träningssällskap! Vi startade i ösregn men det var behaglig temperatur och ingen vind så det gjorde inte så mycket. Lugnt tempo och trevliga diskussioner under tiden.
På söndagen följde jag med cykelklubbens "ladies night"-grupp på MTB. Det höll på att bli riktigt intressant när jag lyckades med en snygg vurpa på en hal träbro och höll på att ramla av bron med cykel och allt:nailbiting:. Undkom dock med lite närkontakt med bron, och inget gick sönder varken på mig eller cykeln. Kände mig lite överförsiktig resten av turen, men slapp fler vurpor. Nöjd att jag ändå vågade släppa på lite utför här och där.
Idag hängde jag med några kollegor och sprang/gick i slalombacken.

BAAM! Den segern satt där den skulle!! 2-1 mot serieledarna tidigare ikväll! :D Så Jävla Grymt!
Bra spel, bra snack, bra krigat! Och fan vilket jobb målis gör när hon plockar en straff + returen!!
Inga mål för min del idag, men så snyggt jag rensade bort deras sista chans på hörna!
Häcken höll, men jäklar så mörbultad jag är i hela kroppen, 90min tuff match känns! :p Men rätt gött, bara att ladda om inför torsdag då nästa match är.. jag kör biolight på häcken just nu, och ska bubbelbada både imorn och på onsdag!

Och ehh.. kom precis på att jag inte plockat upp mina svinsvettiga kläder ur väskan.. mums.. :cautious: :angel: :rofl:

Maken stack tidigt i morse för att hinna tvätta bilen innan jobbet så det blev ingen morgonpromenad. Sov lite längre istället :D

Möte med chefen på förmiddagen som resulterade i fin löneförhöjning och sen åt jag en kebabtallrik ihop med maken till lunch :angel:

Nu är jag tillbaka hemma på kontoret och ska jobba undan lite. Ikväll ska jag träna har jag tänkt :)

Tråkigt att ponny är halt! Hoppas vilan gör susen och att ni får ordning på hovarna snart :heart

Tack fina du. Konsulterade mina anteckningar från förra året och konstaterade att hon hade exakt samma grej då. Precis som nu hade det regnat om nätterna och sen gick hon på större stenar/grus. Så jäkla trist, men hoppas hovslagaren kan få bukt med det med skor. Bästa hade ju varit om hon hade repat sig så vi kan vänta in nästa ordinarie hovslagartid för då blir det på min semester och jäkligt mycket lättare att rodda, men går det inte över får hon komma ut tidigare.

Misstänker att jag kommer vara lätt slut efter jobbet den här veckan ändå (jobbar 8-11 på ena jobbet, åker hem och äter lunch, börjar 12 i butiken och jobbar till halv sju, snark), så vilan kanske ändå var lite läglig.

Kom till gymet utan någon direkt plan på vad jag skulle hitta på, men så stod morgonens wod uppskriven på tavlan så jag körde den helt enkelt :up:
Uppvärmning först sen 4 min work/4 min rest
1. 400 m löpning
Max rep handstand push up
Rest
2. 10 boxhopp
10 pull-ups
Rest
3. 5 thrusters
5 burpees
Rest
4. 30 double unders
10 toes to bar

4 minuter kändes som ganska lång vila mellan men det är på ett sätt nästan värre för man kommer ner så lågt i puls att det är jobbigt att komma upp igen :p Lagom pass idag!

Sen har jag också börjat på en pull-up progression för att lära mig göra sådana ordentligt! Idag startade jag därför passet med 3 set av 8-12 reps pull-ups i gummiband och avslutade med 25 ring rows och 25 banded face pull enligt programmeringen. Får se om jag kanske kan lära mig pull-ups i sommar! Har inte något uttalat mål än men.. Kanske 10 strikta pull-ups samt lärt mig göra kippade innan sommaren är slut (sista augusti). Tror ni det är möjligt? :D

Träningsvärk i triceps idag med. Förstod först inte varför men kanske en kombination av 50 frivändningar och 100 burpees som det totalt blev i söndags? :p

Marklyfte seriöst för första gången idag.
Jag ska arbeta igenom baslyften och hitta mina startvikter sen ska jag kicka igång med riktiga pass efter det. :)

Värmde upp väldigt försiktigt med 7 rep på varje vikt och ökade med 2,5 kg varje set tills jag kom till 32 kg där jag gjorde 3 set med 2 min vila.
Har aldrig vilat så länge mellan set, vilken skillnad det gjorde! :eek:
Det fanns betydligt mer att ta av när det kom till vikten så det var svårt att inte lasta på mer, men mitt nya motto är 'lugnt och försiktigt' och det verkar fungera bra än så länge. :D
Enda delen som jag klantade mig på var att jag placerade stången i handen som om jag skulle bänkpressa, vilket gjorde att den gled lite i mina svettiga händer som nu ömmar lite. :meh: Jag får vara noggrannare nästa gång.

Marklyfte seriöst för första gången idag.
Jag ska arbeta igenom baslyften och hitta mina startvikter sen ska jag kicka igång med riktiga pass efter det. :)

Värmde upp väldigt försiktigt med 7 rep på varje vikt och ökade med 2,5 kg varje set tills jag kom till 32 kg där jag gjorde 3 set med 2 min vila.
Har aldrig vilat så länge mellan set, vilken skillnad det gjorde! :eek:
Det fanns betydligt mer att ta av när det kom till vikten så det var svårt att inte lasta på mer, men mitt nya motto är 'lugnt och försiktigt' och det verkar fungera bra än så länge. :D
Enda delen som jag klantade mig på var att jag placerade stången i handen som om jag skulle bänkpressa, vilket gjorde att den gled lite i mina svettiga händer som nu ömmar lite. :meh: Jag får vara noggrannare nästa gång.

Kul med marklyft! :bump: Och vila ordentligt mellan set gör verkligen skillnad :up:

Kan skriva under på det där med att längre vila hjälper! Jag har fortfarande svårt att inte bli för ivrig, men har i alla fall försökt att förlänga min vila lite vilket har gett resultat :)

Idag blev det ett kortare benpass efter jobbet. Jag var oinspirerad, trött och lite grinig efter dag två med tekniska problem på jobbet men tyckte ändå att jag fick till ett helt okej pass.

5 min på crosstrainer som uppvärmning följt av goblet squats, step ups på bänk med hantlar, liggande musslan (obs egen översättning :D) med viktplatta, kettlebell swings och slutligen tre omgångar burpees. Det var svettigt och pulshöjande från början till slut, och jag känner mig nöjd.

Mina lår är väst idag.. :p
Red pålle imorse, ett bra dressyrpass fokus förvänd galopp, men även lite bommar och presenning, fina pålle! :love: Sen full rulle hela dagen, bortsett från 40min bubbelbad.. Ont i knäet när jag kom hem men BoT knäskydd och 2xu byxorna fixar det! :up:

Och jag ser tydligen ung ut idag.. :D fick visa leg på både systemet och Ica (för att lösa in en triss mot en ny).. O_o :rofl:

Underbart väder idag så det riktigt skönt med en morgonpromenad efter att hästarna fått frukost :)

Idag ska jag försöka hinna med ett kort med intensivt hiit pass på bandet. Har fullt upp på jobbet idag men behöver nog en paus så jag kan flytta hästarna mellan hagar och springa lite. Ikväll ska jag och dottern rida ihop :)

Förkyld as fuck ännu:rage: köpt två nya träningstights som jag vill provköra NU! Kör superstrikt mat nu ända till midsommar då jag inte kunnat träna. Känns som det blivit en del snacks på sistone.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 698
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 653
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka