Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns omega3 som utvinns ur alger som har bra och "rätt" halter av det man ska ha. Den är lite dyrare bara.![]()
Tyvärr är det inte bara Lohmanders som har ansjovis i sin bearnaisesås. Alla bearnaisesåser som säljs färdiga i burkar som jag har hittat innehåller ansjovis tyvärr. Jag hade inte en tanke på att det kunde vara det i men som tur var så kollade jag innehållsförteckningen och till min förvåning så var det ansjovis i allihop i hyllan. (Jag är vegetarian.)
...kanske skulle startat ny tråd men känns onödigt - titeln på denna är ju rättHur gör ni för att lyckas med bea? Har bara gjort hemma med mamma, använt rumsvarmt smör vi klickar i och är två så det blir ordentligt vispat. Inget vattenbad men låååg värme. Vågar man chansa på samma sak ensam med annan spis? Funkar det med elvisp och smält smör eller måste man ha det på plattan/vattenbad?
Frågorna hopar sig!![]()
![]()
Nej, inte alla... Fast det är klart, denna säljs på flaska, inte på burk...Sv: Bearnaisesås
Tyvärr är det inte bara Lohmanders som har ansjovis i sin bearnaisesås. Alla bearnaisesåser som säljs färdiga i burkar som jag har hittat innehåller ansjovis tyvärr. Jag hade inte en tanke på att det kunde vara det i men som tur var så kollade jag innehållsförteckningen och till min förvåning så var det ansjovis i allihop i hyllan. (Jag är vegetarian.)
Snicksnack. Lakto-ovo-vegeterianer har man pratat om i massor av år, det är inget nytt. Har själv varit det i 17 år.Sv: Bearnaisesås
Nej, men jag lever kvar med den ursprungliga betydelsen av ordet vegetarian, att man har hittat på nya beskrivningar de senaste 10-15 åren för att holka ur betydelsen av vegetarian bryr jag mig inte om.
Jag fick också en chock när jag såg ansjovis stå med, men, jag har alltid älskat lohmanders (hur det nu stavas) bea på burk och har fortsatt köpa det![]()
Nä absolut inte för min del. Mest att jag trodde verkligen inte att det ingick och aldrig känt smak av det (plus att jag inte tycker om fisk )Jag förstår fortfarande inte varför det är en chock? Är det vegetarianismen som ger den reaktionen?
Nä absolut inte för min del. Mest att jag trodde verkligen inte att det ingick och aldrig känt smak av det (plus att jag inte tycker om fisk )
I mitt fall är svaret på den frågan nej.Jag förstår fortfarande inte varför det är en chock? Är det vegetarianismen som ger den reaktionen?
Tja, jag har varit lakto-ovo-vegetarian (nåja, huvudsakligen, men det är skitsamma just nu) sedan 1986. redan då var det ett känt begrepp. (däremot var det helt kass att försöka hitta något vettigt i matväg, men det är en annan historia)Snicksnack. Lakto-ovo-vegeterianer har man pratat om i massor av år, det är inget nytt. Har själv varit det i 17 år.