Bebis hatar att åka bil

Sv: Bebis hatar att åka bil

fler tips på stolar? Aktas Cosmic comfort är ju från 0kg. 'någon som har den?

Ingen favorit hos mig. Hård stol, svårmonterad och de växer ur den snabbt.

Jag har just nu:

Axkid kidzofix (2 st)
Akta Graco Belogic
Britax Multi-Tech
Klippan Trofix

Dessa stolar kan du se och läsa om här: http://bilbarnztolar.se/inlagg/

Av dessa stolar sitter små barn bäst i Triofix och Belogic. Dessa 2 stolar är mest ombonade och är de man kan ha bältet längst ner på. Dock kan klippan stolen bli ngt för rak för så små barn. Därför rekomenderar jag Belogic. Har du ett barn som forfarande är väldigt ostabilt är Besafe X3 eller Maxi-Cosi Mobi 2 bra stolar. Dock blir Mobin smal över barnets axlar och Båda växts ur ganska snabbt (De är korta i ryggen) Båda tar dessutom mycket plats i bilen.

Ja jag är en bilstols nörd och har sammarbete med bilstolstillverkare som gör att jag får låna hem stolar för att utvärdera:D Jag har även haft Britax Two-Way, Akta Graco Cosmic Comfort S (SRP) och föregångaren till den.

Hon vägrar ligga i barnvagn också :crazy: Sen är väl inte det speciellt säkert.

Hur vet man vilket babyskydd som är bättre för henne då? De ser väldigt lika ut. Vårt är nytt och verkar bra/ombonat, men hon gillar ju inte det ändå.

Sonen däremot gillade sitt.

Logico S/Trologic är ett av de populäraste babyskydden just pga att man kan få det upprät. Men testa även besafe. DEt är stort och ombonat. Brios är bra, men är mindre. Även Britax Römer Besafe har ett mycket bra babyskydd. Känns dock som det är bättre att du satsar på stol nr 2.

Ang att de somnar i bilen så brukar det gå bara bra att ta ut dem sovande. En stol nr 2 är mycket lättare att få ut barnet ur än ett babyskydd.

Sonen hatade också att åka bil. Han panikgrinade heeeela tiden. Jag slutade ett tag att åka bil men det funkade inte i längden. Vi köpte ny bil och satte honom i fram. Det blev lite bättre. Vändningen kom när vi bytte från Acta Graco babyskydd till Maxi Cosi Mobi som är nästa stol. Blev en helt annan unge. Vi bytte vid 5 månader.

Folk som inte har haft panikgrinande bebisar i bilen förstår nog inte hur illa det kan bli. Jag grinade till slut själv och var tvungen att ringa en kompis som även hon fick lyssna på eländet och försöka prata så jag höll mig lugn. En annan gång var jag tvungen att svänga av vägen och amma på en parkering till något kontor medans jag undrade hur jag någonsin skulle komma hem!

Jag lider med dej!
Mvh Miks

Jag ska prova att klä, henne svalare, för hon sover bättre när det är svalt om natten (men sitter gärna sovandes och svettandes i bärsele).

Hon sover ju rak på rygg på nätterna, men självklart kan det ha med saken att göra. Sen är väl babyskydden mer svängda än stol två.

Jag ska prova att klä, henne svalare, för hon sover bättre när det är svalt om natten (men sitter gärna sovandes och svettandes i bärsele).

Hon sover ju rak på rygg på nätterna, men självklart kan det ha med saken att göra. Sen är väl babyskydden mer svängda än stol två.

Babyskydden behöver inte vara mer skålande än stol 2. Däremot glider barnen ofta ner om man inte spänner bältet hårt. Tänk på att inte ha overall eller tjocka kläder på barnet. En fleece overall eller tunnare jacka räcker. Och sedan filt ovanpå. Det blir varmt i stolarna och man kan inte spänna bältet så hårt man bör göra med massa kläder på.

Ja jag är en bilstols nörd och har sammarbete med bilstolstillverkare som gör att jag får låna hem stolar för att utvärdera:D Jag har även haft Britax Two-Way, Akta Graco Cosmic Comfort S (SRP) och föregångaren till den.

Vilken lyx!!! Så bra skulle man ha det. Mitt babyskydd är Tri Logic och sonen har Maxi Cosi Mobi. Jag fullkomligen älskar Mobin (vi har några andra akta också). Sonen är 3 år och är inte i närheten av att växa ur den, så den håller säkert till han är 4 år. Visst lite stor, men den är ju bara :love:

Problemet med Mobin för en liten är ju att det inte finns stöd för huvudet alls. På en sån pytte som min så finns det ganska mkt utrymme för huvudet att kastas i sidled, även om stolen är lutad och på så vis passar bättre.

Tack för svar! Ja, det är verkligen förjävligt och varenda minut i bilen är ångest och pina. Jag kan inte bryta ihop med sonen i bilen, men visst gråter jag en skvätt ibland när jag är själv. Och ammar på parkeringsfickor. Men det hjälper ju bara tills man sätter tillbaka bebis i stolen, så är det korta sträckor försöker jag hålla andan tills vi kommer hem. Pinan blir kortare så ju.

Jag stannade och ammade jämt kändes det som. Ibland, ytterst ytterst sällan, men ibland, så fungerade det faktiskt och hon kunde vara lugn en km eller så. En väg som tar mig knappt 20 minuter själv tog närmare timmen med lillan i bilen pga stoppen.

Vi har en Britax Maxway, och älskar den! Lillan är så himla supernöjd i den, och jag tycker att den känns säker och rejäl, men ändå ombonad för en sådan liten, fast den fungerar till störra barn också.

med båda barnen har vi bytt till Britax high way vid ca 4-5 månader och inte så många kilon i vikten ( dottern var liten) de har kunnat sitta hyfsat med stöd o det här funkat super med den stolen o de har blivit mycket nöjdare.

Ja, det är 15-20 minuter som jag kör oftast, men just nu biter jag ihop, för med ett äldre syskon kan jag inte stanna varje km. Då är det bättre att komma hem igen, även om det är plågsamma minuter.

Jag tror att vi bytte till mobin när sonen var 5 månader. Men han var stadig tidigt och rätt tung. Lillan är ju bara 9 veckor. 3 månader till känns som en evighet. Hon väger knappt 5 kg och är runt 58cm lång och ostadig. därför känns det så osäkert med en stor stol. Fast det är kanske bara inbillning.

Jag tror att vi bytte till mobin när sonen var 5 månader. Men han var stadig tidigt och rätt tung. Lillan är ju bara 9 veckor. 3 månader till känns som en evighet. Hon väger knappt 5 kg och är runt 58cm lång och ostadig. därför känns det så osäkert med en stor stol. Fast det är kanske bara inbillning.

Åk och testa stolar. Det är enda sättet att få reda på om det går eller ej. Som sagt testa belogic, x3 och mobi.

Vår är tre år och hatar fortfarande bil. Hon ogillar att sitta fast helt enkelt, och det är en plåga.
DVD i bilen, desperatsjungade och planerat bilåkande är det som funkar bäst.

Vilken lyx!!! Så bra skulle man ha det. Mitt babyskydd är Tri Logic och sonen har Maxi Cosi Mobi. Jag fullkomligen älskar Mobin (vi har några andra akta också). Sonen är 3 år och är inte i närheten av att växa ur den, så den håller säkert till han är 4 år. Visst lite stor, men den är ju bara :love:

Problemet med Mobin för en liten är ju att det inte finns stöd för huvudet alls. På en sån pytte som min så finns det ganska mkt utrymme för huvudet att kastas i sidled, även om stolen är lutad och på så vis passar bättre.

Det finns en kudde till Mobin. Ska försöka länka med telefonen så du ser hur den ser ut.

Maxi cosis hemsida

Mvh Miks

Ja, det är väl det jag är rädd för... Hoppas verkligen att det ger sig tidigare.

Då ska jag se om den går att få tag på, för då kan jag ju testa med sonens mobi och se.

Jag får göra det! Det kan ju liksom inte bli värre än vad det redan är! Det enda är ju att med fasta stolar så måste jag väcka, men det kanske är värt det? Hon är inte precis den som lugnt sover vidare när hon flyttas på.

Vet att man kanske inte ska köpa begagnade babyskydd egentligen, men ändå kanske i det här fallet, eller låna av ngn bekant. Ett vanligt hederligt litet babyskydd som spänns fast med säkerhetsbältet i bilen, som är rejält tillbakalutat så att babyn ligger fint (Jag vet att de inte ska ligga helt såklart). Ett med en insats/omslutande kudde för babyns huvud så att det inte slänger.

Ett babyskydd som har en fin rundad yta gentemot golvet när det står så att du kan lägga babyn i det, utan att vara fastspänd och vagga lite på vardagsrumsgolvet hemma så att hon tycker det är mysigt och vänjer sig. (Brio eller Britax eller vad som, vi har haft båda och båda var väldigt bra.) A gillade inte heller att åka vagn, men babyskyddet var inget problem. Han skrek inte förrän han växte ur det... axelbred och då märktes det verkligen.

En väninna hade verkligen en ytte pytte nyfödd baby 2,5 kg eller så i sitt Brio babyskydd och huvudet slängde inte. Samma sak när vi sedan lånade det till vår nyfödde på 4 kg eller så, huvudet slängde inte en millimeter pga stödkudden för nyfödingar.

Det är inte så jobbigt att spänna fast det med säkerhetsbältet varje gång man sätter in det.

Jag får göra det! Det kan ju liksom inte bli värre än vad det redan är! Det enda är ju att med fasta stolar så måste jag väcka, men det kanske är värt det? Hon är inte precis den som lugnt sover vidare när hon flyttas på.

Om du bara ska ur en snabbis, kan du inte låta henne ligga kvar i bilen och sova medan du tar med dig en babyvakt?
Så har jag gjort om dottern somnat i bilen och jag ska natta hästarna (tar ett par minute).

Hur klär du henne?
Min donna har varit väldigt känslig för värme, hon är dessutom en väldigt varm person.
Ibland har det hänt att hon blivit superledsen i bilen, ofta beror det på att hon blvivit för varm helt enkelt.
Så när hon ska åka bil får hon sitta i vanliga kläder, ibland en kofta över och max en tunn fleeceoverall nu när det varit -20 gradet ute, och sen har vi reglerat resten med mössa och filtar. Filtarna och mössan tas av sen när bilen är varm för annars blir det ett jäkla liv...

Har sett dem som använt vinteroveraller i babyskyddet och för oss skulle det inte fungera alls.

Senast ändrad:

delvis kl
Vi har en brio som fungerat väldigt bra från födsel och används fortfarande vid 8½månader och lika många kilo. (även om det snart börjar bli dags att byta..)
Dottern hatade också att åka i vagn de första månaderna. Bil har dock fungerat jättebra om hon inte blir för varm

Jag bor i södra dalarna om du känner att du vill prova vårt brio babyskydd

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 029
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 232
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 413
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?