Bebis-hjälp! päls och färg

kpist

Trådstartare
Idag har det flyttat in en ur söt och modig 12veckors kille här :love:
Han ser på håll utt att vara svart, där han inte är vit.. Men är det väldigt ljust och ganska nära ser han nästan svart/brunrandig ut. Speciellt på sidora. Och kollar man riktigt nära ser det ut som bebispälsen, det ulliga är mörkbrunt och de längre grövre håren är svarta.
Han är den minsta katt vi haft, dom andra hade inte såhär mycket bebispäls vad jag kommer ihåg.. Och isf hade den iaf inte en annan färg.
Då till min fråga, kommer han bli svart? eller va lite brun?

Hur som helst är han ursöt! Och det kommer bilder imorgon :D
 
Det är vanligt att kattungar har lite "spökmarkeringar", som sedan försvinner när de får sin vuxen päls. På en del kan det dock vara kvar under hela livet, mer eller mindre. Ofta så brukar det komma fram på sommaren, då den svarta pälsen blir lite solblekt.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 337
Senast: Heulwen
·
I
Avel Hej! Tänkte att jag kunde få lite hjälp... (vet att silverkedjan är väldigt aktiv på buke... ;) kanske finns fler duktiga färgkännare...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Islandssmurfen
·
D
Avel Jag har en shettis boende hos mig sedan en tid tillbaka och han har en underlig färg. Man kan beskriva honom som fux med ljus man och...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 060
Senast: IngerG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp