Bedömningar

Sv: Bedömningar

Eller reds de flera ggr? Nä...eller? Var bara där på lör/söndag.

Det regnade inte när Hinrik red Mimir om han inte red honom flera gånger. Samma ritt är det ialla fall inte. Tycker det ser ut som Heimir Gunnarsson jag...

Vad jag kommer ihåg så regnade det när Mimir visades, men det kan ju vara någon annan också, svårt att se.

Visst är det Mimir på alla bilder !

Det ösregnade på den öppna bedömningen !

Det regnade inte när Hinrik red Mimir om han inte red honom flera gånger. Samma ritt är det ialla fall inte. Tycker det ser ut som Heimir Gunnarsson jag...

Titta på hjälmen. Hinni har en mycket speciell hjälm:angel:
De flesta hästar rids/visas vid två tillfället. Först var för sig och sedan flera samtidigt på den öppna visningen.

Haha! Ja,jag frågade ju om hästen visades flera gånger men det var ju ingen som svarade mej! Vi var där lördag kl 12 till söndag kl 15.30. Alltså visades Mimir 2 ggr på denna helgen?:confused:
Min första bedömning så jag är absolut vilsen på saker och ting!

Knapplån:

Alltså! Någon sydlänning på hela islandsforumet måste väl ändå ha varit på Margaretehofsvisningen och kan recensera lite hästar?! Kommentarer från Strömsholm då? Eller har alla slutat åka på visningar/ha åsikter? :eek:

Knapplån:

Alltså! Någon sydlänning på hela islandsforumet måste väl ändå ha varit på Margaretehofsvisningen och kan recensera lite hästar?! Kommentarer från Strömsholm då? Eller har alla slutat åka på visningar/ha åsikter? :eek:
Det är inte lätt för sydlänningar att åka till sydsvenska avelsvisningar när de läggs på vardagar. Verkligen tråkigt.

Nej usch, nu minns jag ju att det var sa det var! :o Det ar skandal att hastarna, ryttarna och agarna inte far den publik de fortjanar/normalt skulle fa.

Man kan tröttna på långa resor också.

Jag är hjärtligt trött på centraliseringen som bedrivs här i Sverige.
Avel, ridsport och trevliga ridhästar är tätt sammankopplade. Svensk kvalitetsuppfödning behövs, varför då försvåra avelsarbetet ute i landet för dem som vill satsa på bedömda hästar och visa sina uppfödningar.
Den här strategin verkar då sannerligen inte för en ökning av antal visade hästar i Sverige, inte heller för en kvalitetsavel som gemene man kan få glädje av.

Senast ändrad:

Den här strategin verkar då sannerligen inte för en ökning av antal visade hästar i Sverige, inte heller för en kvalitetsavel som gemene man kan få glädje av.

Kan inte annat än att hålla med. Det här håller inte i längden.

Man kan tröttna på långa resor också.

Tycker också att det är helknasigt! Varför klagar inte tränarna nere i södra Sverige? Har alla lagt av? Vet att Skulasons ofta startade många hästar men de visar väl numera inga hästar i Sverige !?!!:(

Tycker också att det är helknasigt! Varför klagar inte tränarna nere i södra Sverige? Har alla lagt av? Vet att Skulasons ofta startade många hästar men de visar väl numera inga hästar i Sverige !?!!:(
Både tränare, hästägare och uppfödare i södra Sverige borde klaga.
En del lägger väl av att visa sina hästar och andra visar hästar i Danmark och Tyskland i stället. Kanske därför det är så tyst?
Men det här - precis som jag skrivit innan - främjar verkligen inte målet att fler hästar ska avelsvisas i Sverige.

knapplån.

Bara en undran...

Varför väljer man att visa en häst som har spatt? För att fortsätta ha den i avel ändå eller för att få ett kvitto på hur "bra" hästen är? (må hända att spatten konstaterades efter visningen?)

Syftar då på IS2002186920 Stanley fra Feti - som enligt sif's hemsida har konstaterad spatt i år?

Liknande trådar

Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 634
Senast: Halali
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 541
Senast: Zuzzi
·
Islandshäst Sitter här och tittar på filmen från Strömsholms avelsbedömningar augusti 2008. Mest för att försöka öva upp mitt öga för att bli bättre...
Svar
11
· Visningar
2 400
Senast: ang
·
  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 290
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur