Begagnade ridstövlar

Bukefalos 30 år!

Crossline

Trådstartare
Innan mina graviditeter red jag alltid i ridstövlar. Har ett par fina som jag älskade - men dom passar inte längre i fotdelen. Mina fötter svullnade kroniskt efter barnen och jag har fått räkna bort massa fina skor…

Men nu när jag bara rider lektion en dag i veckan känns det inte så motiverat att köpa ett par sprillans nya, jag har inte heller pengar till det just nu. Och kommer ju ta en evighet att rida in dom 60 min/vecka. Men jag trivs mycket bättre med att rida i stövlar än skor och chaps.

Är begagnade ridstövlar en grej? Eller är det jättesvårt att hitta, jag tänker att är dom för använda så är dom formade efter förra ryttaren och kommer aldrig bli bra för mig liksom.

Tips på att krympa fötter eller förstora ridstövlar mottages gärna annars :D

Är du inte jättenoga med perfekt passform kan du absolut leta begagnat!
Jag köpte begagnade Mountain horse som var sparsamt använda och har haft i flera år och betalade mindre än hälften av ett par nya. Köpte efter måtttabellen, hade jag köpt nya hade jag velat ha dem lite tightare men de funkar fint, sitter inte löst.
Eller kika om du hittar nån modell med snörning!

Äldre modeller av Cavallo och Königs har rymliga vrister, men oftast ingen dragkedja, men det går ju att sätta i för en dryg 1000-lapp. Annars är tipset att hitta begagnade stövlar med snörning i vristen eller hela vägen.

Liknande trådar

• Hållbara ridstövlar
  • Hög fotrygg+bra ridskor=omöjligt?
  • Tips på bra skomakare!
  • Töja ut ridstövlar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat