Behandling av strålröta.

Sv: Behandling av strålröta.

Min förra hovis tipsade om en del kloring och två delar vatten i en sprejflaska och spreja på ett par gånger i veckan. Fungerar super på både strålröta och hålväggar!
 
Sv: Behandling av strålröta.

Tips från hovis att behandla strålröta, köpa wc duck och kladda på. Doft ovidkommande.;)

Allvarligt så var det bland det bästa jag sett, när det kommer till medel för just strålröta. Tro mig, jag skrattade ordentligt till att börja med men efter att ha provat så kan jag säga det funkar.

Det förvånar mig inte alls att/om det fungerar.

Däremot funderar jag över hur man kommer på tanken "faaan strålröta på g, jag provar å häller på lite wc duck! :idea:"
 
Sv: Behandling av strålröta.

Det förvånar mig inte alls att/om det fungerar.

Däremot funderar jag över hur man kommer på tanken "faaan strålröta på g, jag provar å häller på lite wc duck! :idea:"

Det vet jag inte, hur den som är upphovsmänniskan kom på detta. Nu så kan det ju spridas från mun till mun, dessutom är ju Wc duck snällt mot naturen till skillnad mot andra preprat.
 
Sv: Behandling av strålröta.

kl
Hoppar in lite i tråden med ännu fler frågor!

Visst måste väl strålen vara helt torr innan man tjärar den, annars stänger man väl in fukten och det blir värre?

Finns det något man kan gegga in i strålen när den är fuktig som torkar ut över natten? Eller blir en bomullstuss jodopax bästa alternativet?

Zinksalva är ju uttorkande, skulle det kunna vara nått?

Har tidigare haft strålrötan från helvetet på min stackars häst och nu är det på gång igen...


Dessa frågor vill jag också ha svar på.
Någon som vet?
 
Sv: Behandling av strålröta.

051.jpg


Det har är använde vi på våran ena häst som hade strålröta och efter bara drygt 1 veckas användning var strålrötan helt borta och har ännu inte kommit tillbaka efter 2 år:)

Citat från hemsidan Kawell USA
"Our paste also contains a unique antimicrobial property that helps eliminate 99% of bacteria and fungi that can lead to harmful infection."
 
Sv: Behandling av strålröta.

051.jpg


Det har är använde vi på våran ena häst som hade strålröta och efter bara drygt 1 veckas användning var strålrötan helt borta och har ännu inte kommit tillbaka efter 2 år:)

Citat från hemsidan Kawell USA
"Our paste also contains a unique antimicrobial property that helps eliminate 99% of bacteria and fungi that can lead to harmful infection."

Vad är det unika? Det skulle jag vilja veta innan jag smörjer på
 
Sv: Behandling av strålröta.

Det förvånar mig inte alls att/om det fungerar.

Däremot funderar jag över hur man kommer på tanken "faaan strålröta på g, jag provar å häller på lite wc duck! :idea:"

Haha, håller med :D

På galoppisarna kör vi med tjärdrev och/eller thrushbuster... (Kanske heter det inte thrushbuster längre? )
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 050
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 307
Senast: warg
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 146
Senast: super
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp