Behöver boktips

Pallen

Trådstartare
Har tidigare lyssnat på mycket podcast men har nu gått över till ljudbok och skapat ett konto på Storytel. Behöver nu tips på bra böcker att läsa (lyssna på).
Har precis lyssnat igenom Martina Haags "Det är något som inte stämmer" som jag tyckte var helt okej. Håller nu på med Zlatans självbiografi.

Jag gillar: Bra romaner med kärlek, hjärtesorg, spänning (men ej skräck!), bra självbiografier och faktaböcker man kan faschineras av.
Jag gillar inte: Skräck, deckare och sci-fi. Inte heller böcker som är "sega" och tar lång tid att komma in i.

Har ni några tips? :D
 
Håller på med min första ljudbok på storytel :)
Det är Morgan Allings självbiografi och hittills gillar jag den!
 
Jag läste Det som inte dödar oss, fortsättningen av Millennium-böckerna. Jag gillade den, vet ej om den finns inläst. Men rekommenderas om man läst det tidigare tre böckerna
 
Oj...
Biografier finns det massor av på Storytel, som är "läsvärt". Jag rabblar några.
I bunkerläkarens våld
Sluta aldrig gå
Elva år i fångenskap
För mycket av allt
En droppe midnatt
Det ska bli ett sant nöje att döda dig
Rövardotter
Mitt liv som gift
För att kunna leva
Kärleken till livet
10 år och 1000 piskrapp
En blomma i Afrikas öken
Tiden läker inga sår
De försvunna barnen
Såld (och nu väntar jag på att uppföljaren ska läsas in...)
Sen finns det en massa böcker av Cathy Glass, de flesta på engelska (lättlyssnat) som är klassat som biografier, de handlar om hennes erfarenheter som familjehem.

På romansidan, lite lättsamt, kan man lyssna sig igenom en massa böcker av Margit Sandemo:
Sagan om isfolket (serie om 46 böcker)
Häxmästaren (serie om 15 böcker)
Legenden om ljusets rike (serie om 20 böcker, där t.o.m 14 finns utgiven nu - den väver ihop personerna från isfolket och häxmästaren)

Så har du lite att börja med... ;)
 
Senast ändrad:
"Ibland mår jag inte så bra" - Therese Lindgren :love::love:

Och Klara Zimmergrens bok :love::love:

"En vacker dag lämnar jag honom"

Mina 3 senaste och alla tre fastnade jag i..kunde knappt sluta
 
Har tidigare lyssnat på mycket podcast men har nu gått över till ljudbok och skapat ett konto på Storytel. Behöver nu tips på bra böcker att läsa (lyssna på).
Har precis lyssnat igenom Martina Haags "Det är något som inte stämmer" som jag tyckte var helt okej. Håller nu på med Zlatans självbiografi.

Jag gillar: Bra romaner med kärlek, hjärtesorg, spänning (men ej skräck!), bra självbiografier och faktaböcker man kan faschineras av.
Jag gillar inte: Skräck, deckare och sci-fi. Inte heller böcker som är "sega" och tar lång tid att komma in i.

Har ni några tips? :D
Välkommen till en skön värld. :)
Johanne Hildebrandts Sagan om Valhalla är lättlyssnad och skulle nog passa in på kärlek, hjärtesorg, spänning. Har för mig att två av mina favoritinläsare läser dom, Bolme och Everlöf.
Wikin säger:
Johanne Hildebrandt har låtit sig inspireras av den nordiska mytologin när hon skrev böckerna om Freja, men de är inte tänkta att vara någon korrekt återgivning av den historiska mytologin. Hon har istället, utifrån teorier och spekulationer kring mytologin, försökt skapa ett realistiskt sammanhängande skeende.
Diana Gabaldons Outlander-serie matchar delvis. Om du kan klara av sci-fi-inslaget att huvudpersonen reser en smula i tiden när hon tar på en viss sten i en skeppssättning (tror jag att det är). Inget jag störde mig på trots att jag inte lyssnar/ser på Sci-fi. Mina Sci-fi fantaster tycker inte att den är Sci-fi alls! Den är även filmad och har kommit ut med tre säsonger. RIktigt bra de med.
Wikin säger:
Böckerna handlar om Claire Beauchamps och Jamie Frasers äventyr i 1700-talets Skottland. Serien är svårt att sätta in i genre, eftersom den är en romantisk berättelse som varvas med historia och science fiction (tidsresor). Serien består av åtta böcker utöver spinoff-serien Lord John.
 
Björnstad och Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Speciellt Björnstad är bara så :love::love::love::love:
 

Liknande trådar

Kultur Jag har 100 år efter alla andra upptäckt fördelen med ljudböcker, och nu är jag fast! Jag har ett rätt enformigt jobb där jag kan lyssna...
Svar
19
· Visningar
596
Senast: Jeps
·
Fritid Mitt nyårslöfte var att lyssna på (jag kan inte läsa längre) på 35 böcker i år. Jag har inte läst en enda än så länge. Däremot har jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 139
Senast: Enya
·
Kultur Jag vet att det finns många här som läser mycket och har bra koll på böcker, nu vill jag ha er hjälp :D Själv har jag usel koll på...
Svar
18
· Visningar
887
Senast: Badger
·
Äldre Efter ett flertal år med Storytel börjar jag få svårt att hitta böcker att lyssna på. Det känns som allt är genomlyssnat och jag tänkte...
2
Svar
28
· Visningar
1 523
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp