Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

*knappen*

All heder till Gunnar som lägger ner så mycket tid och energi på Bukefalos!!! :bow:

Sen undrar jag....går det att få in valet Sto/valack och att det syns direkt i annonsöversikten. För mig som specifikt söker en valack underlättar det mycket om jag ser direkt vilket kön annonsen avser. Sparar onödigt "klickande" på annonser. ;)

//Alice
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag vet inte om det här redan påpekats:

Tycker att det är irriterande att om man klickar på bilderna i annonserna så kommer dom upp i samma fönster så man får backa tillbaka för att komma till annonsen igen.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det har varit uppe tidigare. De flesta inklusive mig verkade gilla det bättre.
Jag har dock back-knapp på musen så det går blixtsnabbt att backa. Om det kommer upp i ett eget fönster som man sedan måste stänga så tar det längre tid och är krångligare för mig. De som har pop-up-blockerare drabbas också av mera krångel.

Men om tillräckligt många kommer med goda argument för att ändra så kommer jag ändra till det som fungerar bäst.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag har inte försökt lägga in någon annons, utan har bara kikat på dem som finns, så vissa av mina synpunkter är kanske helt fel...
Texten är lite liten när man kikar i rullisten så det är lite svårt att se vad det är för häst som egentligen är till salu.
Det var enklare att hitta hästar i närområdet när den geografiska platsen stod till höger på skärmen (innan man klickade sig in på annonsen)
Jag kikar på islandshästar och då är det en klar fördel att mor och far på hästarna kan specas var för sig, precis som i den gamla versionen. Skulle också uppskatta att man kan skriva in den riktiga mankhöjden på hästen och inte välja i ett intervall. Detsamma gäller ålder.
Vad det gäller bilderna i annonserna: Går det inte att lägga en stor bild inne i annonsen och om det finns fler bilder ha dem små vid sidan om. Tyckte även den funktionen var bra tidigare i den gamla versionen. (Åh, vad jag låter förändringsfientlig!? Men den gamla HADE bra funktioner...)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Hej, har jobbar jättemycket med tidigare annons system. Detta verkar helt klart vara på rätt väg.:)

Jag har dock några åsikter, vet ej om någon påpekat tidigare eftersom jag inte orkat läsa hela tråden.

1. Jag skulle önska lite ändring i ålders fördelningen.
0 år= föl, 1-3=unghäst, 4-6=utbildning påbörjad, 7-10=den ålder flest vill ha, 10-15=mellan ålder kvittar, 15-=gammal häst speciell kund.
2. Samma sak med mankhöjd. Ponnyklasserna är helt ok. När det gäller häst tycker jag 149-155=liten häst, 155-165=det intervall man letar i om man inte är så stor, 165-175=den storlek flest vill ha, 175-=stor häst, speciell kund

Kan man sedan söka på dessa kriterier också så vore det:bump:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag skulle vilja ändra på bilderna, antingen att de visas i större format redan på en gång, eller att de visar i större format när man klickar på dem, utan att man går en sida framåt.
Har sett att en del annonssidor har så att när man klickar så kommer bilden upp större på samma sida, fast i ett fönster, men inte ett internetfönster, om du förstår hur jag menar? Lite svårt att förklara.

Sen får jag en felkod lite nu och då, vet inte om detta är något som tagits upp tidigare i tråden, men sidan blir vit också står det typ 354 längst upp till vänster på sidan.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag försöker hitta utrustning köpes och kan inte skilja den från utrustning säljes.

Går inte det eller är det bara jag som inte fattar hur jag ska göra?
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Använd Avancerad Sök.
Välj vilka kategorier du vill söka i samt Annonstyp köpes.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Vet inte om det redan nämnts, eller om det är jag som är korkad (fullt möjligt :angel:) men:

Innan kunde man markera vad man ville leta efter (i mitt fall medyttarkategorin på häst), och sen län och så erbjudes/önskas. Nu får jag upp alla i kategorin i en enda röra- söker, finnes, alla län huller om buller. Tar ju en halv evighet att hitta det man söker när man mpåste gå igenom alla..
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Avancerad Sök ;) Fråga gärna för mer info.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

:confused: Jag är ingen stor internetsurfare men en hygglig användare. När det gäller annonser inom hästvärlden har Bukefalos varit den enda sidan jag använt men nu hittar jag INGENTING. Helt omöjlig att förstå sig på. T ex, just nu vill jag annonsera ut stallplatser resp titta på de som är intresserade av att hyra stallplatser men det är ju helt omöjligt att få en överblick. Allt var kanske inte bättre förr men det var iallafalla lätt att snabbt kolla marknaden.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Hej!

Jättebra intiativ att lämna annonsdirekt.
Bukefalos radsystem var mycket bättre innan ni började samarbeta med dem.

Saker jag saknar;
Geografisk sökning,
Sortera finnes/sökes och säljes/Köpes

mvh Sofie
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Med avancerad sök går det utmärkt att göra geografisk sökning på län eller t o m ned på de tre första siffrorna i postnr.

Det går dessutom att välja exempelvis både Skåne och Stockholm vid en sökning eller hur många län man så önskar.

Likaså kan man välja att bara få upp köpes-annonser eller något annat.

Avancerad sök är väldigt kraftfullt, samtidigt som jag anser att det är lätt att använda.
Man fyller i det man är intresserad av, hur brett eller hur precist man vill söka. Sedan klickar man sök. Om man tycker man fått upp för många eller för få annonser är det bara att backa i webbläsaren och lägga till eller ta bort något sök-kriterie och så klickar man sök igen.

Jag lovar dock att titta på om det går förenkla uppdelningen av köpes/säljes finnes/sökes när man väljer att leta annonser via de olika kategori-rubrikerna.
Bukefalos annonssystem har varit igång en dryg vecka så det finns säkert ett och annat som både kommer och bör förbättras.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag hade gärna velat att det var likadana kategorier för ponnyerna som för hästarna, alltså en grupp med ponnyer över 80 000?
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Vad kul att det är så många annonser nu :):bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 694
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp