Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Hej det jag tyckte var en nackdel är att stora hästar har en pris klass ellan 30-80000kr speciellt för en annan som aldrig lär gå upp i dessa prisklasser hade velat ha ett mellantig kanske mellan 30-50000 och sen 50-80000.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

*KL*

Gunnar, jag diggar det nya och har lagt in så många annonser jag kan komma på.

Keep up the good work! :bow:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag gillade inte det nya heller ,,dom bägge är ju kassa ju .
Jag vill ha möjligheten att söka som man gjorde förut.
Det gammla systemet var helt klart bäst .
Det är irriterande att inte se pris tex , det ta en massa tid att klicka upp varej annons för att kolla pris o platts.
Gå tillbaka till det gammla det funkade ju utmärkt!
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Meryttare och foderhästannonser har i alla år varit ett stort problem mest för att folk inte tar sig tiden att lägga annonsen under rätt rubrik eller med rätt annonstyp.

Självklart kan man förklara det med att rubrikerna inte är tillräckligt bra eller att något annat är dåligt med annonssystemet ;) Jag provade dock med ett antal varianter under de tidigare år jag själv hade ett annonssystem. Jag lovar även att titta på vad som kan göras för att förbättra denna gång.

Det finns dock idag redan alla rubriker som behövs och om de användes tillsammans med annonstypen sökes eller finnes på rätt sätt skulle det vara enkelt att hitta exempelvis alla foderponnyer i ett län genom att använda Avancerad sök.

Jag skall fundera på om en omdöpning av rubrikerna eller fler rubriker som endast ger en annonstyp under en rubrik kan vara en lösning.
Jag vet dock av gammal erfarenhet att många som vill bli medryttare ändå brukar annonsera under medryttare sökes för att de tror att de skall få fler svar den vägen.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Om du vill köpa häst väljer du att annonsera under "rätt" häst-rubrik och väljer sedan annonstypen köpes.

Visst är det bra att se hur många som tittat på annonsen. Tänk dock på att det bara räknas när någon verkligen klickar in på själva annonsen.
De som bara tittar på annonsena i själva listan ökar inte på visningarna.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag har själv funderat på detta med "sök-knappen", jag skall se om det går att göra något bättre där.

Tack för alla tips och råd från alla här om vilka förbättringar ni skulle vilja se. Allt kan kanske inte genomföras men jag har redan fixat till en hel del som det kommit synpunkter om, och mer kommer att göras framöver.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det finns ett ganska enkelt sätt att söka efter just det du vill. Du får använda Avancerad sök.
Välj först kategorin 30.000-80.000. Sedan väljer du prisintervall 20.001-50.000, annonstyp Säljes bör också väljas.

Sök sedan och du bör få upp just det du efterfrågade.

Självklart kan man i detta fall välja att även kryssa i mankhöjd, kön eller inriktning på hästen för att filtrera bort ännu fler annonser.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

I vissa fall där man använt den här typen av alternativrutor, laddas sökresultaten om automatiskt när man klickat på något i listan. Det kan ju vara en möjlighet. Å andra sidan kan det ibland vara irriterande om man ska klicka i flera rutor.

Annars har jag än så länge inget att anmärka på, jag tycker som många andra att det är en bra idé med en egen annonssida, och upplägget är användarvänligt.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag har inte tittat så mycket på det nya annonssystemet ännu (är dock imponerad över hur bra det tycks vara redan efter så kort tid!) men en sak som jag direkt kom att tänka på är jag tycker att det borde finnas en "allround"-inriktning också. Visst att man kan kryssa i att hästen är inriktad mot flera grenar (hopp och dressyr, t.ex.) men det vore nog enklare om det fanns en "allround" också.

Skulle jag t.ex. sälja mina fjordingar så hade jag inte velat sätta vare sig hoppning eller dressyr som inriktning på dem, för de är allroundhästar, helt enkelt... Allroundhästar som passar precis lika bra på ridbanan som ute i skogen.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Håller med, hellre att man får upp i samma fönster och sedan backar, än popup. Möjligen popup i flik i samma fönster, men det är ju inte alla som surfar med flikar i webläsaren.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Sök sedan och du bör få upp just det du efterfrågade.

Självklart kan man i detta fall välja att även kryssa i mankhöjd, kön eller inriktning på hästen för att filtrera bort ännu fler annonser.

Jag har just sökt lite på hästannonserna. Jag gjorde en avgränsning för ålder i avancerade sökningen så att jag endast skulle få 3-4-åringar, men fick ändå med hästar i intervallet 8-12. Jag har testat två gånger, det blev likadant båda gångerna.

Systemet verkar jättebra, bara allt funkar!
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag gjorde precis en sökning med hjälp av kryssrutan på förstasidan. För enkelhetens skull kryssade jag bara i just 3-4års rutan. Bland de annonser jag fick upp var det en som var en köpes annons där nästan alla åldrar var ikyssade och en var en säljes för mer än en häst där fanns två ålderintervall ikryssade.

Självklart kan det finnas buggar i detta annonssystem som behöver rättas till. Men när jag provade hittade jag alltså inga. Du får gärna återkomma med precis hur du gjorde när du sökte så skall jag se om jag råkar ut för samma problem. Du kan skicka PM om du vill.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Tack Gunnar du är en ängel:bow::bow:

Hatar equippas annonser numera och har slutat att gå in där efter att ha varit stammis.

As bra att de finns olika kategorier, men islandssadlar saknar jag och som någon sa olika raser borde finnas som man kan gå in på.

Har bara tittat snabbt och ska nu ta en nogrannare spaning kommer säkert på mer.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Med avancerad sök bör du kunna se till att endast få upp islandshästsadlar eller söka på en specifik ras.

:)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

kategorier på ponnyer saknas också jobbigt o få fram shettisar och D ponnyer blandat.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Samma svar här, det finns under Avancerad sök, även till viss del på Annonshuvudsidan.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

ser jätte fint ut tycker jag, det enda som stör mig lite är att annonstextens bakgrundsfärg är mörkare och ramen och det runt omkring är ljusare, borde va tvärt om som på forumen. Blir bara lite irriterande för ögat:p

Bilderna borde vara på en rad åt höger istället för neråt de blir snygggare tkr jag. haha jag förklarar så fult, men jag e trött o har jobbat med massa 5 åringar på dagis så då blir man såhär seg:P

Men annars är det bra tkr jag, gillar att bilderna man klickar kommer fram som dom gör för dom e stora o man ser mkt bättre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

jag hittade allt jag ville nu:) jätte bra gjort:bow: du e bäst;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det gör det väl?

16913791.jpg


Alltså, markera först länet, klicka sedan på sök-knappen ovanför.:idea:


:angel::rofl::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 695
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp