Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Gunnar jag är imponerad över att du fått ihop ett så väl fungerande system så snabbt! :bow: :bow:
Lätt och bra att söka i, verkar såhär vid första anblicken vara bra uppdelning av kategorierna osv.
Det enda jag kan komma på är att det känns som det när du hunnit så långt behövs en fräschare layout med kanske ett annat färgschema och tydligare rubrik.

Men vilket jättejobb du gjort på denna korta tid!

/Catrine som funderar på vad hon ska annonsera om;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Men om du går in på avancerad sökning så kan du ju söka ut enbart de länen som du är intresserad av och söka fram medryttar-annonser där.

Men det är en solklar brist att man inte på ett enkelt sätt kan skilja på "medryttare finnes"/"medryttarhäst sökes" och "medryttarhäst finnes"/"medryttare sökes". Det är ju rätt olika saker, och det kan bli rätt rörigt om det blir många annonsörer.

Ahaa, lite klöddigt men det funkar.

SÖK funktionen borde vara STOR & TYDLIG... hade aldrig hittat den om du inte sagt att jag skulle gå in på den ;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

måste man vara medlem för att maila på en annons?
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

*kl*

Jag tyckte tvärtom att Equippas nya annonssystem blev bättre. Fler val, bättre översikt. Men å andra sidan Bukes nya annonssidor är inte dåliga heller.
Att kunna ha översikt över alla nya inkomna annonser i valt län är någonting jag uppskattar och det har båda systemen.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Man kan ju inte annat än hålla med alla, verkligen bra jobbat så kort tid!! Tycker det blev mycket bättre nu, jag gillade inte det senaste systemet, men det här var kanon enkelt att båda använda, annonsera och söka i! KANON!
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Äntligen ett nytt annonssystem!:bow:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det ser jättebra ut och jag har redan lagt in annons :bow:

Men saknar fortfarande Hingstar Till Avel :angel:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag funderade på att lägga in Hingstar till avel, men eftersom den rubriken bör vara väldigt säsongsbetonad anser jag nog att det för närvarande räcker med kategorin Andra hästrel. tjänster.

Men det finns en hel del synpunkter som jag redan tagit till mig och sett till att ändra annonssystemet efter, så man vet aldrig ;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Går det att lägga in fler "måsteval"? Tex så väljer många åldersspann och mankhöjdsspann men glömmer sen att lägga in exakt ålder och mankhöjd i annonsen vilket gör att man måste ringa/maila helt i onödan i vissa fall.
Visserligen ligger det på annonsören att vara så utförlig som möjligt men det vore ett sätt att få de som missar att tvingas ha med bättre info.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag vill kunna se köpes resp. säljesannonser för sig - tex med en flik för köpes och en för säljes. Som det är nu ligger allt blandat och det blir svårt att få överblick.

Finns det redan så har jag inte fattat hur.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

En sak till. De där sökkriterierna längst till höger (annonstyp, län land, prisintervall osv) - var ska man klicka när man valt där? Det logiska valet (om man utgår från placering) är "Avancerad sökning" men då hamnar man på ytterligare en söksida och valen man gjort har fallit bort.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

En sak till. De där sökkriterierna längst till höger (annonstyp, län land, prisintervall osv) - var ska man klicka när man valt där?

Du trycker på OK-knappen som sitter bredvid sökrutan ovanför sökkriterierna.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det går om du väljer avancerad sök och sedan väljer annonstyp och kategori.

Anledningen till att jag valde att inte ha egna säljes och köpes-rubriker är att under de flesta kategorier är det säkert över 90% enbart av den ena sorten och jag tyckte det var onödigt med för många rubriker.
Vill man söka på de 10%-en får man använda avancerad sök.

Jag skall dock kolla om det går att fixa till det ännu bättre och enklare.
Med tanke på att jag jobbat med detta system en knapp vecka har jag inte hunnit riktigt färdigt med allt som skulle önskas, men jag anser jag kommit rätt långt ändå ;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

*kl*

Jag tyckte tvärtom att Equippas nya annonssystem blev bättre. Fler val, bättre översikt. Men å andra sidan Bukes nya annonssidor är inte dåliga heller.
Att kunna ha översikt över alla nya inkomna annonser i valt län är någonting jag uppskattar och det har båda systemen.


Håller med!
Med det nya systemet här på buke så tycker jag att indelningen bland hästar med pris initialt inte är bra. Det är bättre med ex ras, ålder osv för att få en överblick vad som erbjuds i varje kategori. Jag har inte testat sökfunktionen så där får man väll detta automatiskt för, som sagt, jag tycker priset är ganska sekundärt när man letar häst. Visst, man har ju en gräns men det är ändå viktigast vad det är för häst och inte vad den kostar.
Tycker jag i alla fall :angel:/
Maria
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det tycker inte jag, tvärsom. Jag vet vilket prisintervall jag har att leta mellan och de andra har jag ingen nytta av se eftersom jag inte har råd att köpa dem ändå.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det har du absolut och jag är glad att slippa Equippas nya system som var bedrövligt. Verkar som de släppte en betaversion utan att man hade chans att påverka det.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag tycker de gamla som var bättre alltså de som var hela sommaren och framåt eller du förstår vad jag menar. Jag försökte mig på att titta på annonserna men jag la ner de efter några försök i ett par dar. Ska titta på detta nya nu då. Igentligen har jag några annonser att lägga ut men drar mig för de ändrats med så mkt.:confused:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Nu har jag kollat på nya radannonserna:
Nja tycker de var bättre från början de var lättare att hitta på en gång. Tyvärr så drar jag mig iallafall för annonserna nu. Ha de gött och jobba inte ihjäl er så här i Julrushen. GOD JUL PÅ ER!!:love::d:banana::bump::p
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Lat som jag är orkar jag inte gå igenom alla synpunkter och kanske finns det redan svar på min fråga men jag väljer att ställa den ändå:

Jag skulle önska att jag på något sätt kunde spara mina sökkriterier.

Jag kollar annonserna i vissa kategorier i stort sett varje dag, då vore det bra att inte behöva gå igenom den avancerade sökfunktionen varje gång.

Jag tycker det här systemet verkar enklare men det tar ett tag att vänja sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 694
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp