Bukefalos 28 år!

Behöver feedback på vad jag stoppar i henne

CallMeAce

Trådstartare
vår analys på förstaskörden av hösilage:
/kg foder
torrsubstans: 71%
smältbart råprotein: 56 g
energi: 7,4 MJ
ca: 3,8 g
p: 2,2 g
mg: 1,5 g
k: 10,0 g

jag gjorde en foderstat i hippocampus program och fick fram att det här skulle vara ok om dagen att ge:
9 kg hösilage
0,5 kg krosskorn
0,1 kg betfor
ca 40 g mineraler

de kommer även få hösilage i hagen att äta på middagen men vet inte alls hur mycket hon kommer peta i sig där o det måste man ju egentligen med ta med i beräkningarna...vet inte hur ja ska göra riktigt?

hon står på halm är en halvblodstjej på 5 år, stor (165 cm), grov o lite tjock och rids lätt just nu men ska bygga muskler o kondition, normalfödd (tror jag har inte haft henne så länge)

den foderstaten jag räknat nu, ser den någorlunda ut?

bild på pålle:
kakan4.jpg
 
Sv: Behöver feedback på vad jag stoppar i henne

Ja det ser hyfsat ut, men håll bara koll så hon inte tunnar ut för mycket. Då ökar du bara lite för du har ett bra hö.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Nu har vi fått värdet på årets hösilage enligt nedan. Jag undrar om detta hö skulle passa att kombinera med Krafft Pluss Protein som...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Gavi
·
Foder & Strö Hej, årets analys för oss: per kg foder/ per kg torrsubstans Torrsubstans 77% /100 Råprotein 83 / 108 Smältbart...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 553
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp