Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp akut!!

fettso

Trådstartare
Min snart 3 åriga dotter har fått vinterkräksjukan.
För ca en månad sedan blev hon sjuk, kräkte och hade diaree.
Storasyster fick också en släng av det men det gick över efter ca 1 vecka.

För två veckor sedan blev yngsta dottern sjuk igen, hade höd feber i 5 dagar innan vi fick läkarvård-pencillin i en vecka.

Men sedan hann hon bara vara frisk i ca en halv vecka innan hon nu blev sjuk igen i vinterkräksjukan(antar jag)storasyster har det också men hon är så stor och mer rejäl så hon klarar det alltid mkt bättre+att hon inte bli alls lika dålig.
Miranda 3 åriga dottern har kräkt och haft diaree som vatten i 4 dygn nu, diareen är mkt och det rinner över hela henne har blivit 4-5 klädbyten per dag nu.
Hon är en väldigt liten flicka, har haft mkt sjukdomar och även mjölkproteinallergi som liten.
Vi väger och mäter henne varje till varannan månad fortfarande för att kolla så hon växer.
Till min fasa har hon nu gått ner 1 kg på bara dessa dagar, det kilot som tagit oss 6 månader att gå upp är nu borta.
Hon väger 10kg nu före dessa dagar var hon uppe över 11kg iaf, hennes längd ligger på 89cm.
Hon ser ännu mera ut som ett skelett nu.:cry:

Har ringt sjukvårdsupplysningen som säger att jag ska ge vätskeersättning under hela eftermiddagen och se hur det utvecklar sig.
Men jag vill inte att ngt ska hända henne.
Hon är så himla liten och tunn.
Ska jag avvakta?
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Nej, jag tycker inte du skall avvakta. Om hon inte får behålla någonting och det varit så i flera dagar, så tycker iaf jag att det är läge att få henne undersökt av läkare, för bedömning om hon behöver få vätskeersättning intravenöst. Jag hade uppsökt närmaste vårdcentral/akut, och satt mig där och väntat tills jag fått hjälp....
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

hur är hennes allmäntillstånd??
Verkar hon frånvarande, mer än bara vanligt som man är när man är sjuk??
Det är då det börjar bli farligt, och vid första symtom på det så är det dags att söka hjälp på "riktigt".
Men så länge hon är "med" så försök med vätska. Det är ju det som är det viktigaste nu....

Förstår verkligen din oro. Och speciellt om hon e en sån liten tös. (min 1-åring väger mer än henne, så hon måste verkligen vara liten)
Och det är BRA att oroa sig för sina barn.

Lycka till och tröstkramar till dig och lillan
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Det där låter faktiskt inte så bra... hade jag varit du hade jag försökt få henne inlagd på sjukhus. Det är som du säger en väldigt liten flicka. Försök få tag på en akuttid, eller åk in ikväll så en läkare får se barnet!
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Vi åker in till barnakuten i halmstad nu, har packat ifall vi blir inlagda.
Önska oss lycka till
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Fick vänta i 2 timmar därinne, tur att vi ordnat barnvakt till storasyster på 4år.:crazy:
Iaf tyckte dom att hon var för pigg för att dom skulle kunna göra ngn nytta.
Hon verkade inte uttorkad tyckte läkaren, hon kände på magen och lyssnade på hjärta,lungor och kollade halsen.

Att hon snart(om 2 mån)fyller 3 år och endast väger 10kg(hon vägde 11kg innan)spelade tydligen ingen roll.
Man blir så frustrerad och ledsen, man vill ju hjälpa sitt barn som är så medtaget.
Hon bajsar fortfarande som vatten 6 dagen idag, idag har hon inte kräkt än....
Hon äter inte och dricker sparsamt, sover just nu sedan ca 1,5 timme tillbaka.
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Efter 8 dagar har nu diareen och kräkningarna äntligen givit med sig.:)
Hon äter igen med sin goda aptit, hoppas nu på att hon kan ta igen ,många förlorade kilon.
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Gud va bra!!:bow:

bara att mata henne medd semlor och diverse fettbomber:D;)
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Skönt att höra att hon är bättre!!!

Som svar på ditt tidigare inlägg om att det inte gjordes något på sjukhuset: Det är ju riktigt att de inte kan göra mycket om hon verkligen inte var uttorkad, men jag har hört om många som verkligen fått tjata sig till vätskeersättningsdropp. Kanske överreagerar föräldrar, eller kanske "underreagerar" vårdpersonal, jag vet inte....
 
Sv: Behöver hjälp akut!!

Efter 8 dagar har nu diareen och kräkningarna äntligen givit med sig.:)
Hon äter igen med sin goda aptit, hoppas nu på att hon kan ta igen ,många förlorade kilon.

De många förlorade kilona är säkert till största delen vatten, och bör nog gå ganska bra att "ta igen". Bara att jämföra med när man själv är magsjuk - jag brukar rasa flera kilo i vikt, men det brukar rätta till sig så snart jag ätit normalt ett par dagar... Hoppas det är likadant för din dotter!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 712
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 139
Senast: Stereo
·
Äldre Hej, Jag behöver alla råd och tips jag kan få angående ett försäkringsärende efter en bilolycka. 2012-12-15 var jag med i en bilolycka...
Svar
5
· Visningar
987
Hästvård Kompisen har sina hästar i ett stall där stallägaren inte bryr sig om sina hästar o kompisen är inte jätteerfaren hästägare heller. igår...
Svar
7
· Visningar
2 541
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp