Bukefalos 28 år!

AKUT Hjälp försäkringsärende bilolycka (whiplash)

Fridaespaña

Trådstartare
Hej,
Jag behöver alla råd och tips jag kan få angående ett försäkringsärende efter en bilolycka.

2012-12-15 var jag med i en bilolycka som passagerare. Vi blir påkörda i sidled (från förarsida) i ca. 80km/h, föraren ej skadad men bilen total kvaddad. Jag är vid olyckan gravid i v. 38. Jag får klippas ut ur bilen genom taket och förs akut till sjukhus, jag har i detta läget väldigt ont i blygdbenet över bäckenet, nacken och i vänstra benet (inga sårskador). Jag och bebis mår efter omständigheterna bra och jag blir kvar 1 natt och 1 dag på sjukhus. Ingen rö ntgen görs iom graviditet och jag ultraljudas bara (fokus på bebis). Kan tilläggas att under graviditet hade jag ej nämnvärda problem med foglossningar, och arbetade fram till v. 38

Är rejält mörbultad efteråt och har ont, 2 veckor senare har jag en normal förlossning med min dotter, inga komplikationer.
Därefter är jag inne i en slags bebisbubbla med amning dålig sömn och allt som hör till, ca. 5-6 månader efter olyckan uppsöker jag läkare och sjukgymnast då jag fortsatt har väldigt ont i bäcken och i nacken.

Detta har nu pågått sedan dess, jag kan ej rida (20 minuter i sadeln innebär sängliggandes 1-2 dagar), har tidigare arbetat som ridlärare, beridare haft ridskola. Jag arbetar sedan maj förra året i ridsportsbutik och arbetar 70%.
Jag har konstant värk i bäcken och ländrygg (möjlig diagnos dysfunktionell SI-led men ej klart utrett) jag har begränsad rörlighet och detta påverkar min vardag på alla sätt och vis.

Jag har ej ett normalaktivt liv utan har på alla sätt och vis lägga om min levnadsstandard.
Jag har regelbundet besökt sjukgymnast och var deltagare i ett rehabprogramm i december månad. Jag har genomgått röntgen och magnetröntgen och har visat en normal förändring på en disk i ländryggen men inom normala värden. På provokationsröntgen i nacken så visar det ej normal rörlighet.

Jag fick igår brev från försäkringsbolaget där dom säger att dom vill avsluta ärendet och betala ut en engångssumma (läs struntsumma), dom säg att besvären i bäcken ej kan bevisas till olyckan. Jag har aldrig haft problem tidigare med detta. Detta ska dom betala ut inom en vecka till mitt konto, jag måste alltså agera snabbt. Var kan jag vända mig, var kan jag få hjälp?

Jag vill veta vad jag har rätt till och vill ej att ett ärende avslutas innan utredning gjorts på bestående men.

Jag uppskattar alla tips och råd
 
Börja med att överklaga försäkringsbolagets beslut. Sen tror jag att det gäller att få tag i "rätt" läkare, som verkligen har rätt kunskap och som förstår din situation och vill hjälpa dig. Kolla så att läkaren inte jobbar åt något försäkringsbolag också.
 
Överklaga beslutet. Och prata med försäkringsbolaget. Nångång kommer de ju avsluta ärendet såklart.
Man blir väl inte så rik på ersättning, för min 5% invaliditet fick jag 1500 kr.
 
Överklaga beslutet. Och prata med försäkringsbolaget. Nångång kommer de ju avsluta ärendet såklart.
Man blir väl inte så rik på ersättning, för min 5% invaliditet fick jag 1500 kr.

Oj vad lite? Jag fick 6000 för min 0,5%. Löjlig procentandel, men det var lite liknande som TS sits. jag hade ont i nacken efter en bilolycka, försäkringsbolaget ville avsluta, jag spjärnade emot.
 
Tack för svar, dom beräknar 4% invaliditet och vill betala ut 60000 för nacken, bäckenet hävdar dom är atypiskt för en bilolycka och tycker att det hör samman med min graviditet eller något annat. Jag tyckte att dettavar lite då jag ej kan arbeta heltid i nuläget och jag ej ser någon förbättring.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 424
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 186
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 240
Senast: lewellyn
·
Övr. Barn Hej allihopa! Jag behöver lite råd angående min rygg,när jag var 11 år gick jag omkull i galopp rakt in i ett berg och blev...
2
Svar
25
· Visningar
5 151
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp