Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp med eos 350D

H

Hammond

Om man går in på parametrar och sedan in på kontrukskärpa, åt vilket håll skall man ha "pilen" för den mest optimala skärpan??

Mina bilder har gärna en tendens att ofta bli oskarpa.
fotograferar ofta med "program" och mitt sigma objektiv 70-300mm 1:4-5.6 APO DG.

Vilka inställnignar bör jag hålla mig till ungefär för att få bra bilder??


Tacksam för svar!!

Malin
 
Sv: Behöver hjälp med eos 350D

1. Objektivet är extremt mjuktecknande, och ganska kasst tyvärr.
2. Det är svårt att uppnå bra skärpa utan att det ser fult och konstigt ut i och med alla digitala artifakter på konstgjord väg
3. Dina problem löses sig med bättre och skarpare objektiv.
4. Det är nog bättre att skärpa i ett program i datorn istället för kamerans interna skärpning, en dator har otroligt mer resurser för sådant. T.ex. Unsharp mask eller Smart sharpen i Photoshop, men det finns många andra program, börja med att testa t.ex. picasa 2 från google, där finns en skärpningsfunktion.

Men som svar på din fråga tror jag att du trycker pilen åt höger, men jag skall inte svära på det, men så länge det står att du trycker åt mer plus är det ett bra tecken!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu har jag bestämt mig för att köpa ettnytt objektiv till kameran. Har kommit så långt att det ska vara ett antingen sigma eller tamron...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Irenes
·
H
IT & mobiler Funderar på att köpa ett SIGMA Objektiv AF 70-300mm F4-5,6 APO DG Macro till min Canon eos 350D. Tänkt använda det till både macro...
2
Svar
31
· Visningar
4 792
Senast: Hammond
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 759
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp