Bukefalos 28 år!

Behöver lite pepp - bråkande grannar

Pancakes

Trådstartare
Sitter på sängkanten med oro i kroppen och skulle behöva lite moraliskt stöd. Har under kvällen ringt polisen pga grannarnas bråk - de brukar inte höras men har nu skrikit på varandra flera kvällar i rad. För mindre än ett år sedan bodde samma kille med en annan tjej där det också var mycket högljudda bråk. Uppskrämd av historier där grannar inte reagerar bestämde jag mig för att göra något redan tidigare och ringde störningsjouren som hänvisade till polisen. Det hann lugna sig den gången innan jag kom fram. Ikväll kom jag fram snabbt och med en polis i luren gick jag och ringde på mitt i natten hos grannar jag knappt känner igen om de inte har hunden med sig. Båda två sa att allt var lugnt men syntes att tjejen var upprörd.

Polisen skulle ta kontakt med sitt befäl huruvida de skulle skicka någon eller inte. De har mitt nummer om de måste ta sig in i huset. Jag har inte hört några fler höga röster från lägenheten men någon som går omkring och typ röjer.

Nu känner jag mig orolig för att jag visade mig, tänk om det är en farlig människa i den andra lägenheten? Samtidigt känner jag mig lite dum för att jag ”la mig i” fast jag egentligen vill tycka att det var bra att jag reagerade ifall det pågår otrevligheter.
 
Bra gjort! Vi behöver fler som reagerar när det är sådana bråk!

Hade grannar som höll på sådär med innan. Ett bråk som slutade med en rejäl duns mot golvet och sen blev det tyst. Ringde polisen och båda två levde som tur var (där gick jag inte och knackade själv!). Mannen i det förhållandet gav mig lite onda ögat ibland och det kom upp en arga lappen någon gång men jag känner ändå att jag gjorde rätt. Hade det varit misshandel mellan dem hade det ju kunnat bli riktigt illa om jag inte reagerade.
 
Riktigt bra gjort av dig! Som en del vet så har jag levt i ett helvete, men mina grannar vågade aldrig ”lägga sig i”. Hade dom gjort det så hade nog dom där hemska åren inte blivit år, utan några månader, max.

Tycker det är starkt och riktigt riktigt modigt att ”lägga sig i”, all cred till dig! :bow:
 
Sitter på sängkanten med oro i kroppen och skulle behöva lite moraliskt stöd. Har under kvällen ringt polisen pga grannarnas bråk - de brukar inte höras men har nu skrikit på varandra flera kvällar i rad. För mindre än ett år sedan bodde samma kille med en annan tjej där det också var mycket högljudda bråk. Uppskrämd av historier där grannar inte reagerar bestämde jag mig för att göra något redan tidigare och ringde störningsjouren som hänvisade till polisen. Det hann lugna sig den gången innan jag kom fram. Ikväll kom jag fram snabbt och med en polis i luren gick jag och ringde på mitt i natten hos grannar jag knappt känner igen om de inte har hunden med sig. Båda två sa att allt var lugnt men syntes att tjejen var upprörd.

Polisen skulle ta kontakt med sitt befäl huruvida de skulle skicka någon eller inte. De har mitt nummer om de måste ta sig in i huset. Jag har inte hört några fler höga röster från lägenheten men någon som går omkring och typ röjer.

Nu känner jag mig orolig för att jag visade mig, tänk om det är en farlig människa i den andra lägenheten? Samtidigt känner jag mig lite dum för att jag ”la mig i” fast jag egentligen vill tycka att det var bra att jag reagerade ifall det pågår otrevligheter.
Det behövs fler som du som reagerar när det finns risk att någon råkar illa ut!
 
Det är sällan jag ens möter grannarna i trapphuset men förhoppningsvis gör jag det och får kanske chansen att se om allt verkar okej.

Ska preppa någon som bor i närheten att om det blir väsen ikväll igen så ringer jag denne så hen kan vara med mig i luren om jag behöver dit igen.
 
Tack allihopa! Jag somnade vid tre-tiden och har sovit som en klubbad säl fram till nu. Blev ett väldigt stresspåslag där inatt även om det blev lugnt i den andra lägenheten efter att jag varit där.
Har gjort en liknande grej en gång och det var jobbigt efteråt, även om det kändes rätt i stunden. Jag skämdes, trodde jag kunde ha missförstått och var ju dessutom orolig att ilskan skulle riktas mot mig.
 
Har gjort en liknande grej en gång och det var jobbigt efteråt, även om det kändes rätt i stunden. Jag skämdes, trodde jag kunde ha missförstått och var ju dessutom orolig att ilskan skulle riktas mot mig.

Ja men precis så! Även om det känns lite bättre efter pepp från några olika håll, dessutom gör dagsljus och sömn saker lättare att hantera. Nätterna blir lätt känslomässigt snurriga för mig, fast jag inte alls var huvudperson i nattens händelse egentligen.
 
Strongt gjort av dig!
För ditt egete lugns skull:
Du skulle ju faktiskt ha kunnat ringt polisen, och ringt på, för att du blev störd, inte för att du ville "lägga dig i". Även om det inte alls var så, så kan det vara ett tryggt sätt att tänka att grannarna tänker. Skulle du få någon otrevlig kommentar så kan det också vara ditt svar - att du blev störd och inte kunde sova. Svårt att beskriva, jag hoppas att du förstår hur jag menar. (Hoppas förstås också att det faktum att du reagerade innebär att situationen inte upprepar sig).
 
Du gjorde helt rätt. Bättre att lägga sig i än att skita i det och så far en annan människa illa. Jag ringde polisen ang grannarnas bråk där jag bodde tidigare. De hade två små barn och bråkade ofta. Den dagen jag hörde att saker kastades inne i lägenheten ihop med skrik och gormande så ringde jag, inte så mycket för de vuxna utan för barnen som eventuellt kunde vara hemma samtidigt. Det hann lägga sig innan polisen kom dock.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 140
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 886
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp