Bukefalos 28 år!

Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att ta upp saker om hur man är som person, ser på sig själv, hanterar saker osv tycker jag är väldigt personligt.

Det är andra tråden och du får för det mesta samma svar i den tidigare.

Jag tror du står för nära, men när jag läser det du skriver är det supertydligt att han sätter gränser för sig.
Som du inte accepterar och vill förhandla om.

I mina ögonen så låter det som om ni kommer överens och du är med på tåget, för att sedan försöka flytta fram den gränsen genom att höra av dig igen, ställa krav på att han ska svara osv när han kommunicerar att han inte vill.

För mig låter han nästan lite "dumsnäll" som låter dig hållas.

Edit: han verkar ha insett att ni inte är kompatibla.
Fast tar jag inte med något är det svårt att få fram situationen. Tänker jag.

Det stämmer inte, ja han har backat på sätt och vis. Främst då i kommunikationen då han uttryckt att han inte orkar kommunicera med nån nu. Det var i början av månaden, hur han mår nu? Inte en aning.

Nej, det stämmer inte riktigt. Ja han backade i det att jag inte ska förvänta mig mer än det vi har. Men han vill ses.
Han fick säga sitt och sen är det ju lite upp till mig att få framföra mitt och det var att jag gärna också ses och att vi försöker ses varje månad-deal.

Var har du fått att jag ställer krav på kommunikation ifrån? Det har jag aldrig skrivit nånstans.
Förra veckan tex var det han själv som efter 4 dagars tystnad skrev att ”ja, då ses vi jag kan anpassa osv”…. Jag svarade och sen har han inte svarat alls. Jag har inte pressat heller.

På vilket vis är han dumsnäll menar du? Han har varit tydlig hela tiden att han vill ses. Tänker du att det bara är hans beslut eller får jag säga/tycka något alls.

Ja jag vill ses såklart. Men jag vill att han i så fall prioriterar det till 1 gång/mån. Jag har nämligen ingen lust att stå på stand by och kanske ses var tredje månad ifall han har tusen andra saker han prioriterar högre.

Jag vet inte riktigt var du får in dumsnäll i det. Hade jag skickat medelande på medelande, krävt en massa svar, krävt att han svarat inom en viss tidsram så ja… då hade han varit dumsnäll. Men det gör jag ju inte
 
Var ser du att jag kräver något av honom? Förutom att ha framför vad jag vill/tycker. Han styr ju allt och vet förmodligen om det.
Att jag tolkar hur han mår baserar jag ju såklart på det han säger. Jag vet ju hur han mår av för mycket stress/press/jobb osv. Det har han kommunicerat innan.

Om du som inte är involverad i detta skulle tolka det, hur hade du gjort det?
Men han är tydlig med att han inte vill ha ett förhållande. Han har sagt att han behöver mycket egentid. Han har nog med sig själv etc etc.

Och du vill höras varje dag. För mig låter det inte kompatibelt.
Nu är jag sambo sedan ett gäng år. Men jag har ju innan det träffat män jag inte varit helt tillsammans med. Hade jag poängterat allt detta han sagt innan vi inlett något allvarligare hade jag nog till slut försvunnit. Jag hade fått lite panik av upplägget att höras varje dag. Jag behöver vara ifred en del.
Sen betyder inte det att jag inte tyckt om personen eller inte uppskattat vårt umgänge. Hade jag inte tyckt om dem och att umgås med dem hade jag ju inte gjort det. Men om de börjat jaga mig varje dag hade jag känt stress. Samma med att planera in en massa saker.

Ibland är man bara inte kompatibla. Du tycker han ska kompromissa och deala iom att du är beredd att göra det. Han har väl ändå sedan länge sagt och visat att han inte vill det. Och han är inte skyldig dig det.
Jättetråkigt, men det låter ju verkligen inte som det kommer funka på ett vis som gör att ni båda kan må bra.
 
Men han är tydlig med att han inte vill ha ett förhållande. Han har sagt att han behöver mycket egentid. Han har nog med sig själv etc etc.

Och du vill höras varje dag. För mig låter det inte kompatibelt.
Nu är jag sambo sedan ett gäng år. Men jag har ju innan det träffat män jag inte varit helt tillsammans med. Hade jag poängterat allt detta han sagt innan vi inlett något allvarligare hade jag nog till slut försvunnit. Jag hade fått lite panik av upplägget att höras varje dag. Jag behöver vara ifred en del.
Sen betyder inte det att jag inte tyckt om personen eller inte uppskattat vårt umgänge. Hade jag inte tyckt om dem och att umgås med dem hade jag ju inte gjort det. Men om de börjat jaga mig varje dag hade jag känt stress. Samma med att planera in en massa saker.

Ibland är man bara inte kompatibla. Du tycker han ska kompromissa och deala iom att du är beredd att göra det. Han har väl ändå sedan länge sagt och visat att han inte vill det. Och han är inte skyldig dig det.
Jättetråkigt, men det låter ju verkligen inte som det kommer funka på ett vis som gör att ni båda kan må bra.
Jag har inte ens sagt till honom att jag vill höras varje dag. Sen vet han säkert att jag vill det. Men det är inget jag uttalat. Jag har inte heller sagt emot att han inte vill ha ett förhållande.

Förstår överhuvudtaget varifrån du får att jag jagar honom varje dag? Skickade ett mess i lördags och sen inte ett ljud mer… är det att jaga någon? Hur jagar jag någon varje dag då? Han är vad jag vet ingen tankeläsare.

Hur menar du ”visat att han inte ville det?”, inte bli mer än ”det vi har”, så vad har vi? Jo att vi ses…ingenting har ju längre ändrats mer än att han blev nervös över denna flytt vi pratat på skulle pratas om efter ett år. Och det är jag okej med.

Känns lite som du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
 
Var ser du att jag kräver något av honom? Förutom att ha framför vad jag vill/tycker. Han styr ju allt och vet förmodligen om det.
Att jag tolkar hur han mår baserar jag ju såklart på det han säger. Jag vet ju hur han mår av för mycket stress/press/jobb osv. Det har han kommunicerat innan.

Om du som inte är involverad i detta skulle tolka det, hur hade du gjort det?
Du kräver ju att han ska FÖRSTÅ. Att ni ska prata. Att han ska ha en annan relation till/med dig ån den han har nu.

Han har den relation till dig som han vill ha. Du vill ha något annat. Du har skrivit långt och mycket om hur han är, vad han säger och sagt. I hela tråden har du fått råd om at släppa, gå vidare. Men du förmår inte. Dina krav på att ni ska ha en annan sorts kommunikation är dina krav. Han borde höra av sig oftare och mer.

Så ja, du kräver en massa av honom. Kanske inte i direkt kommunikation. Men i ditt huvud.

Sluta med det. För din egen själsfrids skull.
 
Fast nu har du inte läst, jag är nöjd med att ses 1 gång i månaden. Det har jag skrivit om och om igen. Jag letar inte efter en partner i honom eller tror vi ska ha en klassisk relation.

Och jag är inte där ”bara släpp, dumpa”. Även om jag vill komma dit.

Var försöker jag övertyga honom? Inhe någonstans.
Men han är inte intresserad av att ses en gång i månaden heller. Du kommer inte få en tydligare förklaring från honom än så här.

Ta hans ord för vad de är. Han vill inte ses. Antagligen inte över huvud taget.
 
Du kräver ju att han ska FÖRSTÅ. Att ni ska prata. Att han ska ha en annan relation till/med dig ån den han har nu.

Han har den relation till dig som han vill ha. Du vill ha något annat. Du har skrivit långt och mycket om hur han är, vad han säger och sagt. I hela tråden har du fått råd om at släppa, gå vidare. Men du förmår inte. Dina krav på att ni ska ha en annan sorts kommunikation är dina krav. Han borde höra av sig oftare och mer.

Så ja, du kräver en massa av honom. Kanske inte i direkt kommunikation. Men i ditt huvud.

Sluta med det. För din egen själsfrids skull.
Ja jag skulle vilja prata med honom på riktigt. Just för att det ÄR skillnad att göra det så än över Messenger.

Då undrar jag, han får framföra vad han vill ganska tydligt, men jag får inte framföra det jag vill/tycker?

Jag är också en människa, ska jag ha nån form av ”relation” med honom/nån annan så är inte det en ”vi ses när det inte finns annat/vi hörs om jag behagar öppna medelanden”….då är det bättre att bryta, för JAG vill inte ha det så. Likaväl som han inte vill andra saker.

Nu vet jag att han mått skit pga stress och annat och inte haft kontakt med nån utan fokus har varit att få klart allt. Jag har respekterat honom i det.
 
Men han är inte intresserad av att ses en gång i månaden heller. Du kommer inte få en tydligare förklaring från honom än så här.

Ta hans ord för vad de är. Han vill inte ses. Antagligen inte över huvud taget.
Fast det sa han ju faktiskt inte, han sa ”vi kan försöka”….(ses en gång i månaden)
Inte ”nej det vill jag inte”… var har du fått det ifrån?

Ang att ses nu skrev han på eget bevåg att vi ses när han kommer och han kan anpassa. Det har han varit tydlig med hela tiden att han vill…. Så hur får du det till att han inte vill ses överhuvudtaget? Mycket märklig tolkning
 
Jag har inte ens sagt till honom att jag vill höras varje dag. Sen vet han säkert att jag vill det. Men det är inget jag uttalat. Jag har inte heller sagt emot att han inte vill ha ett förhållande.

Förstår överhuvudtaget varifrån du får att jag jagar honom varje dag? Skickade ett mess i lördags och sen inte ett ljud mer… är det att jaga någon? Hur jagar jag någon varje dag då? Han är vad jag vet ingen tankeläsare.

Hur menar du ”visat att han inte ville det?”, inte bli mer än ”det vi har”, så vad har vi? Jo att vi ses…ingenting har ju längre ändrats mer än att han blev nervös över denna flytt vi pratat på skulle pratas om efter ett år. Och det är jag okej med.

Känns lite som du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
Jag tror ärligt talat att det är du som inte riktigt förstår hur det är mellan er, vad du kan kräva och hur ditt agerande påverkar honom och er.
Jag tror inte du kan förstå hur stressande det är att känna att den andra vill mer när man själv har stort frihetsbehov. Och då menar jag inte mer som i att bli monogamt tillsammans och flytta ihop. Det räcker med att personen har större behov av att ens skicka sms. Speciellt om man både har stort behov av frihet och egentid och är introvert. Det kan vara jättefint att ses eller höras. Men man kanske inte orkar oftare än någon dag i veckan.
Nej, du jagar honom inte varje dag. Men du VILL ju höras varje dag. Och du säger att ni förut hörts varje dag, om jag inte minns fel.
Han vill förmodligen inte det.

Och du vill prata om hur ni ska ha det etc. För mig hade det varit to much att göra det upprepat med någon jag bara träffar någon gång i månaden. Och du skriver att ni tjafsar. Tjafsar man om man har så lite kontakt så är det ju något som skaver. Förmodligen då ert olika behov av kontakt tex.
Och du vill ha något snack "på riktigt". Han kanske tycker sånt är väldigt jobbigt och därför varit tydlig med att han inte vill ha någon typ av relation.
Sen absolut kanske han kunde leva på annat vis om han tex gick i terapi eller tog sig igenom saker som kanske hindrar honom idag. Men han kanske inte vill, orkar, förmår. Och han kanske är nöjd som det är.

Jag förstår att du vill behålla honom i ditt liv. Men det känns inte som det går att göra på ett sätt som ni båda mår bra av.
Vill du ha kontakt varje dag så är det möjligt att han försvinner. Eller att du mår dåligt för att han inte svarar.
Han har ju varit tydlig med hur han är och vad han vill.
 
Jag undrar varför han inte släpper taget om dig. Han borde respektera dig och dina känslor såpass.
Vet du, det undrar jag också ibland 💔 Det vore ju det enklaste. Jag får bryta ihop och komma igen. Och han får leva sitt liv ensam, med jobb, hobbys och båt i stillhet.
Han vet dessutom att jag har känslor för honom. Att jag tycker han är speciell.
 
Vet du, det undrar jag också ibland 💔 Det vore ju det enklaste. Jag får bryta ihop och komma igen. Och han får leva sitt liv ensam, med jobb, hobbys och båt i stillhet.
Han vet dessutom att jag har känslor för honom. Att jag tycker han är speciell.
Jag tror du snabbt kommer må bättre om du går vidare. Glöm inte bort att du oxå är speciell ❤️
 
Jag tror ärligt talat att det är du som inte riktigt förstår hur det är mellan er, vad du kan kräva och hur ditt agerande påverkar honom och er.
Jag tror inte du kan förstå hur stressande det är att känna att den andra vill mer när man själv har stort frihetsbehov. Och då menar jag inte mer som i att bli monogamt tillsammans och flytta ihop. Det räcker med att personen har större behov av att ens skicka sms. Speciellt om man både har stort behov av frihet och egentid och är introvert. Det kan vara jättefint att ses eller höras. Men man kanske inte orkar oftare än någon dag i veckan.
Nej, du jagar honom inte varje dag. Men du VILL ju höras varje dag. Och du säger att ni förut hörts varje dag, om jag inte minns fel.
Han vill förmodligen inte det.

Och du vill prata om hur ni ska ha det etc. För mig hade det varit to much att göra det upprepat med någon jag bara träffar någon gång i månaden. Och du skriver att ni tjafsar. Tjafsar man om man har så lite kontakt så är det ju något som skaver. Förmodligen då ert olika behov av kontakt tex.
Och du vill ha något snack "på riktigt". Han kanske tycker sånt är väldigt jobbigt och därför varit tydlig med att han inte vill ha någon typ av relation.
Sen absolut kanske han kunde leva på annat vis om han tex gick i terapi eller tog sig igenom saker som kanske hindrar honom idag. Men han kanske inte vill, orkar, förmår. Och han kanske är nöjd som det är.

Jag förstår att du vill behålla honom i ditt liv. Men det känns inte som det går att göra på ett sätt som ni båda mår bra av.
Vill du ha kontakt varje dag så är det möjligt att han försvinner. Eller att du mår dåligt för att han inte svarar.
Han har ju varit tydlig med hur han är och vad han vill.
Han har sagt nu det sista att han inte mår bra utan gått in i sig själv. Eller för några veckor sen. Jag har respekterat det…även om det kanske inte är vad jag vill. Dagliga kontakten tonades ner när han blev för trött/sliten. Han hade mindre energi och hade skalat bort allt. Jag fick t.o.m. ”tack för att du förstår” av honom där.

När vi tagit upp ”vad vi vill” var det förr mest jag. Sen han…men om han vill ha en förändring i i vår relation känner jag att jag också måste få göra ett val? Säga vad jag tycker med. Han får säga sin åsikt/vad han känner men det måste även jag få.

Ja, jag mår ju dåligt. Det ÄR skillnad att höras 100 gånger om dagen och 1 gång i veckan. Förr var det han som var mest på. Sen om det beror på trötthet, ointresse eller annat det vet inte jag. Men det förändrades…”jag orkar inte vara i ständig kontakt med någon” tror jag t.o.m. han skrev. Han förändrades väldigt mycket när han blev så trött. Hans sätt är då att gå in i sig själv. Kanske kommer han ur det, kanske inte. Förstått att detta går i perioder..
 
Att tycka nån är speciell är just bara det.

Det innebär inget annat. Det innebär inte vilja att ses frekvent, höras frekvent eller att vilja prata.
Det är inget löfte.
Det var jag som sa att han var speciell, inte tvärtom. Jag menade att han vet allt det där. Och att jag har känslor för honom…på sätt och vis kan jag tycka det är lite oschysst att hålla fast vid det som nån form av KK då. Han är inte den den typen så som jag lärde känna honom heller som leker med andra.
 
Ja, jag mår dåligt av när någon försvinner, säger en sak, gör tvärtemot, dyker upp, säger nåt annat och försvinner.
Såklart att du gör och ändå tror du att han ska ändra sig. Vill du må bra? I så fall måste du börja ta plats i ditt eget liv och inte låta den här mannen ta all plats fast han är så oangelägen om att umgås med dig eller ens möta dig nånstans på vägen. Hur kan du ens tillåta dig att bli så oväsentlig i ditt eget liv? Var är din självrespekt och integritet?
 
Det var jag som sa att han var speciell, inte tvärtom. Jag menade att han vet allt det där. Och att jag har känslor för honom…på sätt och vis kan jag tycka det är lite oschysst att hålla fast vid det som nån form av KK då. Han är inte den den typen så som jag lärde känna honom heller som leker med andra.
Ja?
Att du tycker han är speciellt betyder inte att ni ska ses, messa etc. Det betyder bara att han är speciell.
 
Fast det sa han ju faktiskt inte, han sa ”vi kan försöka”….(ses en gång i månaden)
Inte ”nej det vill jag inte”… var har du fått det ifrån?

Ang att ses nu skrev han på eget bevåg att vi ses när han kommer och han kan anpassa. Det har han varit tydlig med hela tiden att han vill…. Så hur får du det till att han inte vill ses överhuvudtaget? Mycket märklig tolkning
Det är underförstått. "Vi kan försöka" är bara ett sätt att dra ut på eländet för att han inte har stake nog (ursäkta uttrycket) att säga att det inte blir något mer. Även 99% av det övriga han sagt om sig själv och om er relation säger också att det inte blir något mer. Det är så otroligt tydligt och så sorgligt att du inte vill se det. Som sagts i början av denna tråd. Du måste dra av plåstret! Det här är inte bra för dig, det är tydligt!

Att han har mage att bli sur för att du inte vill vara någon KK säger väldigt mycket om vad det är för en typ.
 
Det är underförstått. "Vi kan försöka" är bara ett sätt att dra ut på eländet för att han inte har stake nog (ursäkta uttrycket) att säga att det inte blir något mer. Även 99% av det övriga han sagt om sig själv och om er relation säger också att det inte blir något mer. Det är så otroligt tydligt och så sorgligt att du inte vill se det. Som sagts i början av denna tråd. Du måste dra av plåstret! Det här är inte bra för dig, det är tydligt!

Att han har mage att bli sur för att du inte vill vara någon KK säger väldigt mycket om vad det är för en typ.
Fast det tror inte jag riktigt. Han säger i princip ALDRIG saker han inte vill. Snarare åt andra hållet. Han är väldigt försiktig med att lova något åt nåt håll. Nu kan jag ju inte lägga ut hela konversationen här. Men han är mycket att jag betyder otroligt mycket, han tycker jättemycket om mig, jag berikar hans liv osv.

Ja bli sur för en sån grej, det var sååå jävla lågt. Och det gör mig arg… vilket är BRA.
 
Ja?
Att du tycker han är speciellt betyder inte att ni ska ses, messa etc. Det betyder bara att han är speciell.
Det har jag inte heller sagt någonstans.

Min poäng är att det är ganska schysst att behålla kontakt/vara mån om att träffa någon… som man vet har känslor för en och tycker att man är speciell.

Sen är alla olika, men jag hade INTE gjort det. I synnerhet inte dragit iväg 35 mil för att träffa den personen ett dygn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 602
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 806
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 811
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 789
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp