behöver man ha...

:D min kompis har itne det ...msom är ju itne elastiska på det viset... dom är ju elastiska på höjden å inte längden som andra benlindor brukar va..:)
 
Vad jag har lärt mig så ska man ha padd under dom. Har en frank katalog här o där står det att man absolut inte ska använda som utan padd.
 
man bör ha padd.
annars kan det trycka på senorna.
men det är väldigt väldigt viktigt att padden ligger slät under. en padd som man lindar över, som har veck under, skadar mer än gör nytta.
en padd förhindrar även att benlindorna kanar ner.
dessutom har jag sett ofantligt mkt brännsår från benlindor som lindats utan padd.
 
om du menar vannliga bomullslindor så ska du inte behöva det. jag har sådana lindor, använder dock inte lindor länge, men när jag använde det tidigare så hade jag aldrig paddar under.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
661
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 644
Senast: caballus
·
Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 262
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp