Bukefalos 28 år!

Behöver man skydd runt om ?

New-skydden är kanon och håller väldigt bra. Problemet med vanliga neoprenskydd är att de blir otroligt tunga när de blir blöta. Och de går lätt hål på.
 
Har sett en häst UTAN skydd på fälttävlansbanan. ett kallblod var det. Jag höll på att svimma.... Hur nån kan komma på att inte ha skydd fattar jag inte!! :crazy:

Jag skulle aldrig rida utan skydd med stålskena. Nu rider jag inte ft öht, men om jag skulle göra det...
 
Har sett en häst UTAN skydd på fälttävlansbanan. ett kallblod var det. Jag höll på att svimma.... Hur nån kan komma på att inte ha skydd fattar jag inte!! :crazy:

Äh; kallblodsmatten tyckte väl hovskägget räckte ;), de brukar ju ha rejält av den varan...
 
tänkte precis säga samma sak. Det är ju synd att det ej står vad de kostar, eftersom man måste räkna med en massa tillägg om de skall fraktas till Sverige, och man vill ju inte få en chock när man får fakturan.

De påminner ju en del om N.e.w skydden, eller har jag fel ?
 
Det finns val en e-mail eller ett telefonnummer som man kan kontakta dem pa??
Jag brukar sjalv kopa nya skydd i varan "lokala" ridsportsbutik, eller pa tavling. Maila dem sa ska de nog maila tillbaka med ett pris.

Ang. N.E.W-skydden sa hittade jag detta: http://www.newequinewear.co.uk - har kan man hitta massor av skydd fran N.E.W.
 
lånar.

vissa har ju lindor med senskydd över.
vad tycker ni om det? är det bra som skydd? :confused:
 
om du har problem med att hitta STORA skydd, åk till närmsta travbana, de borde ju ha skydd som passar på kallbloden, så där borde du hitta både skydd och definitift boots! :)
 
Skulle kunna tänka mig det OM:

*Paddarna inte drar åt sig vatten eller tar mkt plats, de ska vara åt det tunnare hållet och sitta stadigt. Finns speciella paddar som är super, med skena i och ngn slags neopren.
*Lindorna är av såndär klistring typ som veterinärena lägger bandage med och människan kan linda ordentligt.
*Senskydden inte är av "eskadron modell" dvs helstöpta. de ska kunna läggas platt på marken (typ Stronglight) för benet blir ju tjockare med lindor under och eskadron skulle klämma mkt på ut o insida, antagligen behövas dra åt hårt med för att inte "tryckas av benet" bakåt.
*Alltiopa sitter stadigt, ev tejpat om det krävs.
*Du "provridit" typ galopptränat, ridit massa vatten osv så du vet att de sitter.
 
vissa har väl tejp över benskydd? vad är det för nytta?
skydden ska väl sitta bra utan tejp? :crazy:
 
Exakt. Det är som extra säkerhet. Ex eventskydd är väldigt opålitliga efter ett kort tag och de är det många som använder. Dock så ska man ju se till att tejpen inte "stör". Ser många vars tejp lossnar/åker ned - ger lätt skav i karleden.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 762
Senast: Juli0a
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 854
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 479
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp