Behöver råd och hjälp

B

Black_Angel

med min unghäst...

Har en islandshäst unghäst som jag köpte i somras. Jag jobbade hos dom som sålde mig hästen och är vi bra vänner (föreldarna till min pojke). Han är suber fin och snäll har fått tölten och fin. red han hela sommaren....

Men jag var för någon vecka sen att ta han inn från bete. Vi har nyss flyttat till ett nytt stall och allt nytt. Det började inte som något mycket han var lite tittig och så. och så kunde han inte hålla tölten bra. men nu är det helt omöjligt att få han till att tölta. Och så försöker han vända, lyssnar inte på tyglarna och beter sig mycket olikt sig själv. :( Först trodde jag att han var på den tiden då unghästen provar vad han får och får inte men känner mig inte lika säker längre. Han har små knoppar på ryggen som hästar kan få ibland om det har regnat på dom och det fryst sedan (han var på bete hela hösten). Vetrinären sa att dom var så små så dom borde han inte bry sig om men funderar om det kan vara dom...

Vad tror ni :confused:
 
Ge honom lite tid... Du sa att ni precis hade flyttat till ett nytt stall... När jag tog hem min häst från den förra ägaren tog det ett bra tag innan hon började lyssna på mig istället för att titta på allt som var nytt runt omkring...

Nu är det över två månader sen jag fick hem henne och nu börjar hon kunna koncentrera sig bra när man rider... men i stallet är hon fortfarande lite osäker om ingen mer häst är inne...

/Linda
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 777
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 591
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 841
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp