Bukefalos 28 år!

Behöver visst hjälp!!

P

Poppizgirlz

Jag heter Lea och är hästägare såklart!! Jag behöver hjälp med min häst Khan!!! Han vägrar att göra som jag säger varje gång jag rider dressyr! Han vill bara bocka och igår föll jag av och vrickade handleden!!:crazy: Jag hoppas att någon erfaren ryttare kan hjälpa mig!!:bow: :bump:
 
Sv: Behöver visst hjälp!!

Rider du för tränare?

Bockar han när du rider utanför banan?

I vilket samband bockar han? För att han inte vill gå framåt eller för att springa ifrån?
 
Sv: Behöver visst hjälp!!

Passar sadeln? Klämmer den nånstans så gör det ju ont och det kan göra att han bockar

Har han ont av andra anledningar?

Är tänderna kollade?
 
Sv: Behöver visst hjälp!!

Jag vill fortsätta frågandet.

Förstår han vad du vill ?
Ger du rätt signaler?
Finns det motivation för att lyda dina signaler?

Har du funderat ordentligt på varför han inte följer dina kommandon?
I de flesta fall har hästen rätt när om den vägrar att göra det någon kräver av den. Lyssna!

LIA
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 612
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 944
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 956
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp