Behöver eran hjälp

Eliiinstroom

Trådstartare
Hej, jag har en shettis på 85 cm i manken och undrar om min lillasyster på 130 cm kan rida honom? Kommer även köra honom och motionera honom på andra sätt, men vill veta om hon är för lång eller om hon kan rida honom.

Beror dels på hennes vikt skulle jag påstå men även hur bra hennes balans är. :-) Lättare ridning bör fungera så länge det är relativt proportionerligt.

Och hur stabil är shettisen? Är den van att ridas? Hur mycker övervikt har ponnyn, om något, det måste du ränka in i vikten på ryttaren.

Men låter allt det ok så testa, men titta noga på hur ponnyn reagerar. Tycker han det är obehagligt slutar ni :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 323
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 061
Senast: Badger
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
736
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 499
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka