Behöver hjälp!!(långt)

lille skutt

Trådstartare
Jag har en 1-årshingst som är hur snäll och go som helst. Har alltid varit kolugn det enda som har varit lite krångel med är att bli lämnad ensam i stallet. Men han lugnar sig efter ett tag.
Nu till dilemmat, satt i godan ro och åt frukost när telefonen ringde.
Det var en man som undrade om det var jag som äger hästarna i stallet *****, Ja svarade jag lite halvtrött.
Ville bara tala om att den stora lilla är ute på vift.
Första tanken var att 2-års hingsten har kommit in till stona och ja...in med barnen i bilen och upp till stallet.
Mannen som ringt var kvar och spärrade av vägen med sin bil snällt!!:bow:
Han sa att den lilla är kvar i hagen, konstigt varför är han kvar när staketet är nere tänkte jag.
Fattade när jag kom fram med rymmlingen då staketet inte alls var sönder inte ngn. stans:confused:
Alltså har min lillskit hoppat :crazy: In med honom i hagen sedan åkte vi och handlade ca 1 1/2 timma senare åkte vi upp igen och gissa vem som var ute och spattserade då :devil: :crazy:
Hoppat igen vad ska jag ta mig till?????
Sambon flinade lite och sa du ville ju ha en hopphäst:D Klart att jag ville men inte en som inte går att stängsla in:crazy:
Har ni ngr. tipps om hur jag ska bära mig åt?
Han har ju sällskap, har inte brytt sig om mamma så där överdrivet mkt. sedan vi delade på dem i början av mars.
Sälla hjälp mig!:bow:

Sv: Behöver hjälp!!(långt)

Hej!
Jag hade en D-ponny som var likadan. Så fort det kom någon människa förbi hagen så struntade hon i sina hästkompisar och hoppade över stängslet och sprang fram till människorna istället. Många tyckte det var charmigt, men sen fanns det ju dom som var rädda för hästar som galopperar imot dom. Hon stannade alltid och ville bara bli kelad, sen gick hon bort till stallet för hon visste att jag snart skulle komma rusande för att släppa in henne i hagen igen. Det beteende växte dock bort efter ett tag och det enda jag kan rekommendera är att du sätter upp en extra tråd högt upp på det stället där han brukar hoppa över. Jag tror att när betet kommer igång på riktigt så är det nog roligare att stanna i sin egen hage.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela... 2
Svar
21
· Visningar
5 618
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 918
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 170
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 911
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka