Behöver rådgivning angående sadelval

jenny82

Trådstartare
Nu har jag äntligen hittat ett par sadlar som min häst kan ha.

*Den ena en äldre morris&nolan i fint skick för en billig penning.
*Den andra en knights sir walter, helt ny till ett himla bra pris men såklart dyrare än morris&nolan sadeln.

Nu då är det så att min häst växer o ändras i kroppen då hon bara är snart 4 år, så då undrar jag vilken sadel ska jag välja?
Ska jag satsa på knights sadeln(som är brun:love:) som jag helst vill ha men som kanske är för dyr för att köpa till en växande unghäst(men gud vilket bra pris egentligen) eller den billiga morris&nolan sadeln som enligt mig har fel färg(jag vill ha brun) den är svart, men den är ju billig liksom.
Hur är annars kvalitet på dom två sadlarna? Nån som vet?

Båda sadlarna passar min häst, men jag har sån beslutsångets.
Hur hade ni resonerat?

Sv: Behöver rådgivning angående sadelval

kvaliten på morris&nolan är ju helt klart bättre...

jag skulle nog ta den som var skönast att rida i. eftersom du ändå inte ska ha dom så länge..

Jag kanske ska tillägga att jag vill ju helst ha knights sadeln pga att den är snygg och för att det är ett klipp pris på den, sen får jag med ett par matchande stigläder till den, men som sagt, jag kommer säkert ändå inte kunna ha den allt för länge så det kanske är bättre att vänta med att köpa dyrare sadel tills hon är färdigväxt.

Gud vad svårt.

Jag tycker du ska ta den som passar bäst och är skönast. I tredje hand, om det fortfarande står lika efter det, så skulle jag välja den som är billigast och mest prisvärd (behöver ju inte vara samma).

Snyggast sadel kan du välja om ett par år. Nu ska du välja det som är mest praktiskt. Du kommer garanterat att behöva sälja den inom snar framtid och du ska du välja den som du kommer förlora minst pengar på.

Oj svårt val det där med vilken man förlorar minst pengar på.
Knights sadeln är redan nedsatt ett par tusen från nypriset o morris&nolan sadeln är det oxå ett bra pris på redan nu så det står nog ganska jämt där oxå.

Men såklart tar jag den som passar både mig o hästen bäst, tror nästan det blir morris sadeln där, det får nog nästan bli den tror jag. En snygg sadel som kostar lite mer får nog vänta...lite tråkigt men men...

Tank för svar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 812
Senast: Supersalt
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 352
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka