Belgisk jätte

Sv: Belgisk jätte

Nu har han kommit! Kråkbackens Bossu kallad Frasse. Inte helt gosig, men ganska tam ändå och bättre ska det väl bli. Tanken är att han ska bli kompis till min minigris Ulla om allt går bra. De har hälsat på varandra en stund och det gick bra. Ingen verkade ta större notis om den andra. Ulla verkade lite småskraj när han hoppade efter henne.
http://www.pixbox.se/pic_show_id24647653.html
 
Sv: Belgisk jätte

Jag har två BJ, en viltfärgad och en madagaskar.
webDSC06356~0.jpg

Den till vänster är viltgrå och den till höger är viltgråbrokad. Superfina! :)
 
Sv: Belgisk jätte

Nu har han kommit! Kråkbackens Bossu kallad Frasse. Inte helt gosig, men ganska tam ändå och bättre ska det väl bli. Tanken är att han ska bli kompis till min minigris Ulla om allt går bra. De har hälsat på varandra en stund och det gick bra. Ingen verkade ta större notis om den andra. Ulla verkade lite småskraj när han hoppade efter henne.
http://www.pixbox.se/pic_show_id24647653.html

Åh, en Kråkbacke-bj! :D
Vilka föräldrar har han. :)
 
Sv: Belgisk jätte

jag har fött upp jättar i 8 år i färgerna viltgrå,järngrå och blå.

älskar dessa varelser!
 
Sv: Belgisk jätte

Den till vänster är viltgrå och den till höger är viltgråbrokad. Superfina! :)

ta inte illa upp, men dessa kan väl inte vara renrasiga? har du stamtavla på den viltgrå brokade? dom är i alla fall inte godkända i brokat, endast i hela färger, inga tecknade eller manteltecknade.
måste va något annat inblandat på denna...
 
Sv: Belgisk jätte

ta inte illa upp, men dessa kan väl inte vara renrasiga? har du stamtavla på den viltgrå brokade? dom är i alla fall inte godkända i brokat, endast i hela färger, inga tecknade eller manteltecknade.
måste va något annat inblandat på denna...

De är inte mina ;) kommenterade bara då hon skrivit att en var madagaskar och en var viltfärgad. :)
 
Sv: Belgisk jätte

Säljaren sa att de heter viltfärgad och madagaskar, men å andra sidan så sa hon att de var honor också :angel::crazy::) De är förresten ur samma kull.

Jag har ingen aning om de är renrasiga, för min del spelar det ingen roll. Men jag har tidigare haft en likadant tecknad som jag hade stamtavla på. Även dessa var köpta som bara sällskapskaniner så stamtavlan var jag inte så intresserad av..

Så med andra ord så tar jag inte illa upp alls - bara kul med lite mer kunskap! :D
 
Sv: Belgisk jätte

Detta undrade jag också på när jag såg bilden på den ljusa :) Har också förstått att det bara är helfärgade som är godkända, och att det är riktigt noga, det får inte vara för ljusa i nacken jämfört med resten eller vad det nu va som vår säljare prata om :p

Men den var riktigt fin alltså :)
 
Sv: Belgisk jätte

Är det någon som känner till någon uppfödare i ångermanlandtrackten? Har förstått att det är väldigt glest med uppfödare, särskillt häruppe och de närmaste jag känner till är kråkbackens belgiska jättar i Mora och en uppfödning utanför sollefteå nånstans, men som jag inte vet hur seriösa de är. Har bara sett att de hade kaninungar på blocket en gång och då stod det inget om stamtavla.
Vet någon nåt annat ställe? Eller finns det nån som ska börja föda upp själv?
 
Sv: Belgisk jätte

Är det någon som känner till någon uppfödare i ångermanlandtrackten? Har förstått att det är väldigt glest med uppfödare, särskillt häruppe och de närmaste jag känner till är kråkbackens belgiska jättar i Mora och en uppfödning utanför sollefteå nånstans, men som jag inte vet hur seriösa de är. Har bara sett att de hade kaninungar på blocket en gång och då stod det inget om stamtavla.
Vet någon nåt annat ställe? Eller finns det nån som ska börja föda upp själv?

Kan tala om att Kråkbackens är väldigt seriösa. :)
Har själv en hona därifrån, som tyvärr är till salu.
De kaniner därifrån som har korrekt färg, får ju stamtavla.
Men är de som min dam, som har en icke godkänd färg, får de härstamning.
Väldigt mysiga kaniner måste jag säga. :)
Träffade både mor och far till min hona, när jag hämtade henne.
Så Kråkbackens kan jag rekommendera.
 
Sv: Belgisk jätte

På den stamtavla som följde med Frasse står det bara siffror inga namn på föräldrarna. Ska det vara så?
 
Sv: Belgisk jätte

Det gör man nog som man vill.
Vissa skriver inte ut föräldrarnas namn.
På min tös härstamningsbevis står iaf namnen.
Men h-bevisen kan man utforma mer som man vill, och lägga till namn. :)
På stamtavlorna finns det ju så ont om plats för namn på framsidan.
Baksidan finns det ju, men tycker det är lite plats där med.
 
Sv: Belgisk jätte

Kan tala om att Kråkbackens är väldigt seriösa. :)
Har själv en hona därifrån, som tyvärr är till salu.
De kaniner därifrån som har korrekt färg, får ju stamtavla.
Men är de som min dam, som har en icke godkänd färg, får de härstamning.
Väldigt mysiga kaniner måste jag säga. :)
Träffade både mor och far till min hona, när jag hämtade henne.
Så Kråkbackens kan jag rekommendera.

Ja, de verkar jättebra. =)
Känns lite långt att ta sig dit bara, men det kan ju va värt det!
Jag söker egentligen en viltgrå kanin, men det verkar som att hon inte har nån sådan kvar längre?
Vilka föräldrar har din då, om jag får fråga?:)
 
Sv: Belgisk jätte

Ja, de verkar jättebra. =)
Känns lite långt att ta sig dit bara, men det kan ju va värt det!
Jag söker egentligen en viltgrå kanin, men det verkar som att hon inte har nån sådan kvar längre?
Vilka föräldrar har din då, om jag får fråga?:)

Nej, enligt hemsidan verkar det i princip som hon slutat med jättar. :(
Men det går ju att maila och höra.

Min är ur första kullen, så mamma är Flora och pappa Sabian. :)
 
Sv: Belgisk jätte

jaså?:o Ja, jag ska maila och höra om det är så..
Juste ja, Båda dom ha jag nog sett på bild på hemsidan tidigare!:)
 
Sv: Belgisk jätte

Ja, med tanke på att alla avelsdjuren i princip är borta.
Men kan ju bara vara så att hon helt enkelt inte orkat lagt in dem.
 
Sv: Belgisk jätte

har jag hört helt galet eller är inte Kråkbackens kaninerna sånna som kan bli mat?
 
Sv: Belgisk jätte

Har ingen Belgisk Jätte, men andra raser har jag...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 194
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 769
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp