Belgisk jätte

Sv: Belgisk jätte

*kl*

Nu har jag kastrerat mina två hannar, skönt att ha det gjort och att allt gått bra. Veterinären tyckte att dm var jättefina i form och att dom nu (ca 7 månader gamla) vägde mellan 6-7 kg vilket tydligen ska vara bra för rasstandarden? Nån som kan tippa på hur stora de blir som vuxna?
 
Sv: Belgisk jätte

Just kråkbackens är inga kaniner för mat.
Har själv en därifrån och hon är till kel.
Hennes kullsyskon är sålda för utställning, kel och ev vidare avel.
Och det är även resten av kullarna, vad jag vet.
Sen om köparna väljer att använda dessa till köttavel, är väl upp till dem.
Men det är inte själva syftet med uppfödningen.
Det var det iaf inte senast jag kollade.
 
Sv: Belgisk jätte

Men nu hamnade vi lite på ett sidospår.
Så försöker gå tillbaka till trådens originalsyfte, och lägger in senaste bilden på min Järnsaxa, som togs idag. :)

156bl06.jpg
 
Sv: Belgisk jätte

okej, för jag har en kompis som köpte därifrån tror jag, och jag fick för mig att dom var för mat jag! ;D
 
Sv: Belgisk jätte

Jag har två svarta jätte honor :)
Dom ska paras med en silverhane snart o få vackra bebisar .
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 343
Senast: Takire
·
Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 754
Senast: Cambrie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp