Bukefalos 28 år!

Benlindor på mycket hovskägg

M

muppan

Jag har en medryttarvalack med mycket kraftigt hovskägg. Kan man linda med benlindor och underlägg som vanligt eller är det lätt att allt hovskägg lägger sig iklämm och ojämnt under? Med mycket kraftigt hovskägg menar jag verkligen mycket... Han är en tinker. Föredrar att använda benlindor när jag tränar dressyr men har tidigare bara haft medryttarhästar med lite hovskägg och då inte haft detta "problem". Någon som vet?
 
Jag har en islänning med mycket och tjockt hovskägg. Går alldeles utmärkt att linda! :) Men behöver han verkligen lindas? Tenderar han att stryka sig så är det väl bättre med riktiga skydd? :confused:
 
hmm.. men om det är träningsbandage du vill ha så ska du ju inte linda ner över hovskägget.
 
Har skött en shirehingst med mkt hovskägg. Det går bra att linda som vanligt men borsta hovskägget före.
 
Okej. Tack för alla svar! Helt rätt ang att vid strykning är det bäst med vanliga skydd. Problemet är bara att jag inte hittat så pass stora som räcker runt än. :p Men under dressyrträning vill jag ändå ha benlindor.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Miingla
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
918
Senast: BernT
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp