Bukefalos 28 år!

Benskydd med fårskinn eller fårskinnsilägg?

Sv: Benskydd med fårskinn eller fårskinnsilägg?

Lösa ilägg är värdelösa, testa sådana som sitter fast.

Fleece bränner när det skaver :crazy:

Ska testa det, alltså inte fleece utan antingen läder lr fårskinn som sitter fast.

Fast jag är lite tveksam till lädret, han har fått skav av en läder gjord jag hade en ggn. Fast den va å andra sidan ganska "vass" i kanterna
 
Sv: Benskydd med fårskinn eller fårskinnsilägg?

Fel fel. :p Man matchar ju benskydden efter sadeln och tränsets färg. ;)
 
Sv: Benskydd med fårskinn eller fårskinnsilägg?

Så läderskydd kan också funka? Just nu tror jag att det är fårskinn som gäller men sen kanske man kan köra med skinn? Vad heter de skydden du har från veredus?
 
Sv: Benskydd med fårskinn eller fårskinnsilägg?

Köpte lädersenskydd + kotskydd från Pessoa med fårskinn idag men de passade inte.. tog M men de räckte inte runt, de var bra på längden.. synd. Får lämna tillbaka dem. Dock så köpte jag även ett par från Hansbo/event ett par senskydd i vanlig plast med fårskinn, dessa passade så jag får köra med dem. Ingen som vet någon butik i södra sverige som säljer eskadron flexisoft med fårskinn? eller vanliga eskadron med fårskinn? Eller någon internetbutik med bra pris??
 
Sv: Benskydd med fårskinn eller fårskinnsilägg?

Dock så köpte jag även ett par från Hansbo/event ett par senskydd i vanlig plast med fårskinn, dessa passade så jag får köra med dem.

Vad är det för knäppe på dem? Vanliga elastiska eller sådana tunnare man trär igenom och drar tillbaka?
 

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Liten
·
Utrustning Ja min häst fick ju bli halvblind här för ett tag sedan då vi opererade bort ögat, såret har läkt och hästen funkar fin fint som enögd...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Dopy
·
Utrustning Min häst får skav på baksidan av benet på frambenen, precis på/ovanför kotleden. Inte av kanten på skyddet utan lite ovanför. Lindar man...
Svar
0
· Visningar
1 237
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 691
Senast: Mimsan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp