B

**BORTTAGEN**

är det sant att om man har benskydd på hästen så blir dom "döva" för att slå i när dom är utan?
hm...
jag har en 4 åring som e velldigt busig speciellt i hagen o det är inte så jätte bra mark där vid höst/vinter.
så jag har damasker på henne fram för hon e broddad o har inte så jätte stor koll på vart hon har sina ben vad tycker ni om d??? :confused:

en till sak.

kan man linda en häst fel?? (ridning)
finns det några vanliga fel som många göR??
hur hårt kan man linda? jag vågar inte linda för hårt men det slutar alltid med att lindan åker hit o dit i stället... :crazy:
 
Vissa säger det, men jag tror inte så mkt på det....

Ja, du kan linda fel! För hårt, löst, dra senorna snett... Linda alltid med padd, så minskar risken. Och du kan linda ganska mkt hårdare om dom brukar kasa ner! Sen så är det viktigt att linda åt rätt håll - bakåt. Fråga nån som är duktig på at linda om dom kan visa dig.
 
Nja, jag tror inte riktigt på det, men en häst som har skydd i hagen, lindor i stallet och såklart när man rider kan nog slarva lite med sina ben efter ett tag. Men samtidigt så har dom ju ett naturligt sätt att gå, ändrar dom på det när dom inte MÅSTE gå så?? :confused: Äh, jag vet inte... :crazy:

Håller med Centaur, ta hjälp av nån. :smirk:
 
PS:

Varför lindar du om lindorna åker ner?! Det ger inget stöd eller skydd, det blir ju bara farligt! :mad:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 747
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: Takire
·
Hästvård Tänkte kolla ifall det är någon som varit med om liknande situation som jag. Har en ponny på 8 år som har problem med återkommande...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: akleja
·
Hästhantering Hej! Undrar om ni kan hjälpa mig att fundera ut vad som hänt med min häst?? Visste inte om jag skulle lägga det här eller under ridning...
Svar
16
· Visningar
2 899
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp