• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 988
N

Nin

Någon här som har/ har provat kombinerade benskydd bak (sett i westernbutiker på nätet) alltså de som både sitter runt benet och ner över kotan och även täcker kronan.
Pållan kommer in från hagen med nya hål på benen i varierande höjd varje dag, tror dessa skydd skulle kunna vara ngt. Är det ngt att satsa på, de är ju ganska dyra?
Nin

Sv: benskydd

Om du menar den typ av benskydd som är slags kombinerat benskydd+boots, så har jag en kompis som använder dom och är jättenöjd! Dom har ju den modellen på Hööks, och där tror jag den var riktigt bra i pris. :)

Ja jag tycker att du ska satsa på dem om hon tampar sig mycket. Menar du ungefär sånna där proffessonal choice (stava :crazy) eller sånna där som hööks har? Eller egentligen spelar det ingen roll fattade bara inte riktigt precis vilka du menade.. tror att båda dom skulle hjäpla mkt!

har såna "hockeyskydd" till min galning, han hade dom i hagen men dom var alldeles för tunga och torkade alldeles för långsamt för att kunna gå o använda varje dag i hagen. dock rider jag med dom några ggr/vecka och det fungerar ganska bra.
dock har mina (från hööks) jättelånga kardborreknäppningar, går nästan hela varvet runt, flundrar på att klippa av dom lite granna.
men annars har dom fungerat väldigt bra spec. med tanke på vart dom kom ifrån.

:mad: (b)VARNING(/b) !!

Köpte såna för att jag tycktre att det värkade jättebra..spara tid och så ju, istället för att linda.. men tji fick jag helt plötsligt stod jag med två halta hästar..

häst 1: Hade jag haft de och boots så hade det kommit in skit i mellan så det blev inflamerat.. och benet svullnade..men det klara vi av själva..

häst 2: hade inte boots utan bara dem och han är lite känslig så han fick skav när där kom in skit (vilket där väldigt lätt gör)och hela benet blev svullet som en telefonstolpe.. och dessa var inte från hööks eller så utan det var några som skulle vara speciellt bra passform osv..

detta är mina erfarenheter av sådana skydd..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 687
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 710
Senast: anna_panna
·
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 829
Senast: kurakosz
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 477
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka