Berätta om era hästar!

Sv: Berätta om era hästar!

Jag har en nordsvensk bruksvalack, f-09, e. Lipton ue. Mycklar. En mysig och pysslig kille, gillar att ha grejer som han kan smaka på och stoppa i munnen. Ska bli allroundhäst när han blir stor :D Är inkörd för tvåhjuling och jag har blivit biten av körningen, så det blir nog mer i framtiden. *viskar* Men det är så förbannat dyrt :o så det får vänta ett tag. I ridningen är han inriden och går väl ett godkänt LC program i dagsläget. Hoppningen är endast påbörjad, hoppad uppsutten en gång och löshoppad desto fler och tycker det är ruskigt kul.

Han är min prins och den första häst som jag fått en sådan här fin kontakt med. Nog för att jag har tyckt om mina tidigare hästar, men han är verkligen hästen i mitt hjärta :love:
1456070_10152325177353356_2144162443_n.jpg

904578_10200320819417110_1095932196_o.jpg
 
Sv: Berätta om era hästar!

Tycker att jag känner igen din häst...har du löshoppat hos Maria i Tjuvkil? Hoppning verkar vara det roligaste han vet!

Jag har ett 3-årigt sto, Caramelle e: Rolex TP-Bugatti Hilltop. Egen uppfödning och min blivande dressyrhäst.

Jag har även Catitzi, 10 år, e: Bugatti Hilltop-Magritte. Också egen uppfödning och en duktig dresssyrhäst. Hon blev allvarligt skadad som 5-åring och det var länge oklart om hon skulle bli återställd. :( Under den efterföljande rehabiliteringen så betäckte jag henne och fick Caramelle. Idag har Catitzi debuterat i Msv B.:)
 

Liknande trådar

Ridning Hämtar hem min nya häst idag,och behöver lite tips och råd. Hon är född -93 och är inte riden sedan hösten 2008 pga en skada i ett...
Svar
3
· Visningar
1 675
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Undrar om ni kan hjälpa mig att fundera ut vad som hänt med min häst?? Visste inte om jag skulle lägga det här eller under ridning...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: Luff
·
Avel Hej alla duktiga avelsintresserade! Jag är totalt grön på området, men vill verkligen lära mig mer! Jag har bestämt mig för att...
Svar
14
· Visningar
2 137
Senast: Tingeling
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 539
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp