Sv: Berätta allt om Wii för en okunnig
Nunchuken är den lilla separata styrspaken som du kopplar ihop med handkontrollen, om jag inte minns helt fel så följer det med en sådan när man köper konsolen.
Balance board följer ofta med olika motionsspel, som tex Wii Fit. Det är en platta som man står på och som känner av hur man fördelar kroppsvikten på denna. Det finns fler spel än motionsspel som man kan styra med balansplattan, tex Rayman Raving Rabbids TV-party.
Motion Plus är ett tillbehör som sätts på den vanliga handkontrollen och ökar dess känslighet. Nödvändig för vissa spel (relativt nytt tillbehör, så det gäller inte så många spel ännu).
Dyrt blir det om man köper allt på en gång. Jag skulle rekommendera att du börjar med konsolen!

Vad du ska köpa till beror på dina intressen. Har du vänner att spela med rekommenderar jag absolut minst en till handkontroll och nunchuk, blir mycket roligare!
Vill du ha ett bra motionsspel utan att ruinera dig så kolla på EA sports active (jag har inte testat det själv, men hört mycket gott om det och funderar på att köpa det till vintern). Wii fit tröttnade jag snabbt på så det vet jag inte om jag vill rekommendera, spelen är inte tillräckligt engagerande för att vara roliga någon längre stund och väntetiderna emellan småspelen gör att det blir rätt ineffektiv träning.
Övriga spel är svåra att rekommendera när man inte alls vet vad du gillar, själv har jag haft roligast med Super Paper Mario och New Super Mario Bros Wii. Men jag gillar också Rayman Raving Rabbids serien som är jätterolig om man är flera! Zelda ska inte glömmas heller, ett fantastiskt äventyrsspel.