Besöka stall med kvarka

Om du nu har bestämt dig för att inte åka till din vanliga ridlärare, så kan du väl prova att rida för någon annan ett par lektioner tills kvarkan är borta?

Det kan jag ju göra om det är möjligt att hitta en CR-tränare som undervisar där det är möjligt att låna en häst. Jag har nämligen ingen egen häst.

Visst kan jag rida för min hyresvärd också då det är hennes hästar jag rider till vardags. Hon hade ju ridskola förut och jag håller igång hennes hästar för att hon ska kunna driva lite lektionsverksamhet då och då. Nu har hon dels ganska ont om tid men det som lägger hinder i vägen för mig är att jag inte kan ta till mig hennes undervisning. Vi tänker helt olika.
 
Vad säger ägaren av stallet där du bor om att du vill åka till ett stall med kvarka bara för att träna? Om jag fick veta att någon kommit till mitt stall och hållit på med mina hästar efter att för skojs skuld ha vistats i ett stall som var isolerad pga kvarka (eller annan smittsam sjukdom) hade jag blivit riktigt arg. Jag är rädd om mina hästar!

Tycker absolut inte att du ska riskera att smitta ner hemmastallet för en ridlektion. Det är inte värt det! :crazy:
 
Vad säger ägaren av stallet där du bor om att du vill åka till ett stall med kvarka bara för att träna? Om jag fick veta att någon kommit till mitt stall och hållit på med mina hästar efter att för skojs skuld ha vistats i ett stall som var isolerad pga kvarka (eller annan smittsam sjukdom) hade jag blivit riktigt arg. Jag är rädd om mina hästar!

Tycker absolut inte att du ska riskera att smitta ner hemmastallet för en ridlektion. Det är inte värt det! :crazy:

Har du läst tråden?
 

Liknande trådar

Hästvård Nu mot vintern drar ju säsongen igång för kvarka, ehv, "vanliga förkylningar" och all möjlig annan skit som lätt sprids bland våra kära...
Svar
1
· Visningar
742
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 925
Senast: shia
·
Hästvård Jag vet inte om det här är rätt ställe eftersom det inte riktigt handlar om sjukdomen i sig, men jag chansar och hoppas att nån...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: BiMi
·
  • Artikel
Hästnyheter Preliminära provsvar visar att en häst vid Jönköpings fältrittklubb i Klämmestorp är smittad av kvarka. Beskedet innebär att stallets...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp