Beställning från Calevo....

apocalypsen

Trådstartare
Fler som har beställt och väntat i en halv evighet?
Jag har väntat sedan den 10 onde juli och först idag var grejorna skickade - "UPS over night delivery" - vilket skämt! :mad:

Apo

Sv: Beställning från Calevo....

bstäldde grejejr där ifrån föraa veckan så verkar som jag får vänta ett tag vill ju ha mitt träns till 4årskvalet i lidköping.... menm,en får väls e hur det blir med det.

för mig tog det typ 3 veckor, men då hade de inte grejjerna i lager ens... sen när de väl skickat det, tog det bara några dagar innan jag fick sakerna.. o sen bor jag ändå högt upp i landet (haparanda).

TRåkigt med långa leveranstider... :cool:

Har funderat på att beställa därifrån - hur mycket kostar frakten?
Tänkte beställa ridbyxor som är mycket billigare på Calevo än här i Sverige.

Har också studerat, under en längre tid, hur den röda texten "waiting for delivery" har lyst oförändrat. Kan ge mig på att inget passar när det väl anländer :mad:
Jag trodde att engelsmännen var dåliga när det gällde leverans, men det här gänget tar priset. Fast nu vet man det och gör inte om den här dumheten

Apo

Har ni som beställt betalat redan? eller kan man betala vid leverans?

Själv vill jag inte betala i förskott - särskilt inte om leveranstiden är så lång :eek:

Pah, jag har väntat i TVÅ jäkla månader på ett paket från USA. Och det bara vägrar dyka upp. Skickat 6 juni, och tydligen kunde det ta 4-5 veckor. Nu har det gått snart 8 veckor och inget paket i syne. Dessutom kan de inte spåra det heller, för sådana försändelser är inte spårningsbara så ingen vet var det är. Företaget som skickat det säkert att det gått från dem 6/6, och att de tyvärr inte kan spåra sådana försändelser. Svenska posten säger sig inte ha sett det och amerikanska postverket vet ingenting, och det svenska tullverket har heller inte sett det (och de skulle ju snappa åt sig det fortare än kvickt när de ser det eftersom det ska betalas tull och svansk moms på eländet), knappt vad de egentligen har för uppgift. och det är förskottsbetalat eftersom det liksom inte fanns några andra alternativ vid 'overseas orders'

Har bestämt mig för ett par byxor från Calevo...
Måste man betala i förskott? Hur har ni gjort?

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 121
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 586
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka