Bukefalos 28 år!

besviken på min kille, hur skulle ni hantera?

Vi försvarar honom inte, för han har inte gjort något fel... Är det slut är man fri att ragga på vem man vill. Och det låter ju som han inte ens delade din uppfatning om att ni var ett par innan det blev "slut"? Han trodde ni bara dejtade, du trodde ni hade ett förhållande.

Storm i ett vattenglas.
Men förstår du inte !! Han ångrade sig den dagen skrev massa sms utan svar till mig o ville att vi skulle fortsätta. .
 
Men förstår du inte !! Han ångrade sig den dagen skrev massa sms utan svar till mig o ville att vi skulle fortsätta. .
Okej om han gett upp mig men nu försökte han få tillbaka mig samma.dag som. Han raggade på henne. Men det är ju trevligt att veta att det är fullständigt normalt att träffa en tjej i två månader och vara på g för att sedan ragga på hennes bästa vän.
Verkar som jag är den enda som tycker det är fel.
 
Alltså. Han skrev ett meddelande för fyra månader sedan när ni inte var tillsammans.
Vill du att han ska spola tillbaka tiden eller vad vill du att han ska göra?

Du blev sårad, det är okej men ta av dig offerkoftan nu och släpp det.
Ja jag försöker ju :(
 
Ja jag försöker ju :(

Då säger jag, sluta tänk på det. Den enda som har makten över sitt egna mående är en själv. När en tanke dyker upp har man alltid möjligheten att välja om man ska fortsätta tänka på det eller släppa det. Allt annat är BS men det krävs vilja och disciplin.

Är det svårt att släppa tanken? Då brukar jag fundera/göra följande:
- vad exakt är det som stör mig. Kan jag göra något åt dig? (Ja: gör något åt det. Nej: sluta lägg energi på att lösa det omöjliga)
- sätt på favoritmusiken och dansa, verkligen skaka loss.

Jag tillåter mig att tänka på något som gör mig arg/ledsen/annan icke önskvärd känsla en stund. Desto längre tid jag tänker på det desto mer befäst blir tanken. Genom att tänka första frågeställningen brukar jag kunna släppa/ta tag i problem direkt.
 
Jag Är Så Ledsen Just Nu. Jag träffade en kille för ett halvår sen och jag blev väldigt kär i honom direkt och kände att han var rätt. Jag har inte känt så för någon sen min första kille för tio år sedan. Har haft några förhållanden däremellan på flera år men det har aldrig varit den extrema kärleken där med dom från min sida.

Min kille var svår att få och jag såg väl honom som min pojkvän långt innan han såg mig som sin flickvän.

Efter att vi dejtat två månader gjorde han en kväll Slut. Helt oväntat. Jag blev helt förstörd och ville inte prata med honom alls dagen efter. Han ångrade sig alltså direkt dagen efter men jag svarade inte på ett tag för jag var sårad.
Sedan svarade jag och vi blev ihop på riktigt och han släppte in mig på riktig och har varit så bra sen dess. Jag trivs så bra med honom i vardagen vi kan prata om allt och har ett fantastiskt förhållande helt enkelt. Och han säger att han inte vågade få de rätta känslorna innan han lärde känna mig. Men nu har han dom och vi har firat jul ihop och ska på en resa i vår so jag fick i julklapp. Och jag har bott hos honom massor nu och umgåtts med hela hand familj.

Men nu fick jag reda på en sak.. dagen efter han dumpade mig och sedan ångrade sig så skrev han till min bästa vän !!! Att han hade pratat med mig kvällen innan och sagt att han inte hade de rätta känslorna för m i g och att hon skulle ta hand om mig och det kändes tomt när jag inte svarade ! Och Avslutade Med Att Han har varit inne och spanat på g ende då och då !! Min bästa vän ! Hon såg detta sms nu eftersom det hamnat i utkorgen.

Jag är så himla besviken och ledsen eftersom jag såg honom som ni kille även på den tiden och vi hade kontakt hela tiden och jag trodde inte HAN av alla killar fortfarande höll på att spana in andra tjejer.

Vi har pratat om det idag och han säger att han ångrade sig direkt efter han skrivit sådär till henne och bara ville ha bekräftelse. . Och att han aldrig hade gjort så idag.
Men jag mår ändå så dåligt över detta och hon är verkligen min bästa vän. Och han säger att det var elakt av henne att visa mig detta när hon visste att vi har det bra nu. Men det tycker inte jag. Hon har inte med saken att göra alls. Och jag är glad att hon visade detta.

Hur skulle ni agerat ? Jag vet ingenting just nu. Jag vet att han tog ett stort hopp efter han tyckte vi blev ihop på riktigt och förändrades med det. Men jag såg honom som min kille redan när vi dejtatde..

Jag skulle tänka att uppenbarligen är det mig han vill ha, eftersom han valde att komma tillbaks till mig. Och sen vara rätt glad åt den vetskapen, särskilt om jag själv var förälskad i killen ifråga.

Sen håller jag med din kille, vad nytta gjorde det att din kompis visade dig messet? Vad blev bättre av det?
 
Kan man inte släppa nåt som hände för 4mån sen när ni inte ens va tillsammans (oavsett om det är din kompis, granne eller kusin...), gör slut. Får känslan av att ingen av de inblandade är så gamla?

Alt. släpp det HELT och dumpa din "kompis".
 
Kan man inte släppa nåt som hände för 4mån sen när ni inte ens va tillsammans (oavsett om det är din kompis, granne eller kusin...), gör slut. Får känslan av att ingen av de inblandade är så gamla?

Alt. släpp det HELT och dumpa din "kompis".
Vadå min "kompis " sköt ditt behöver inte såna svar !
 
Konstigt kanske det är, men vad kan du göra åt det nu? Han valde dig!
Som andra skriver så finns det två vägar att gå - lämna honom, eller leva med honom och övervinna hjärnspökena. De här var 4 månader sedan!!
Du har rätt :) det var fint svarat. Han valde mig. Får tänka så :)
 
Alla försvarade killen o denna tråden . Får söka mig till ett feministforum istället ;)
Vad har feminism med din dåliga självkänsla att göra?

Ingen i tråden har vad jag ser "försvarat" honom. Däremot har en hel drös försökt få dig att bena ut bvvad du känner.l

Jag ser följande: du är tillsammans med en ung man. Ni gör slut. Han konverserar en annan kvinna. Du blir upprörd.

Jag är kvinna och skulle blivit väldigt upprörd om en man hade synpunkter på vem jag hade kontakt med under en tid när vi inte hade en relation.
Ingen människa äger någon annan.

Försök koppla isär din dåliga självkänsla och hans göranden, de hänger inte ihop. Mer än i ditt huvud.

Jag ser också att mannen har VALT att vara tillsammans med DIG. Kan du inte låta det faktumet betyda mer?
 
Vad har feminism med din dåliga självkänsla att göra?

Ingen i tråden har vad jag ser "försvarat" honom. Däremot har en hel drös försökt få dig att bena ut bvvad du känner.l

Jag ser följande: du är tillsammans med en ung man. Ni gör slut. Han konverserar en annan kvinna. Du blir upprörd.

Jag är kvinna och skulle blivit väldigt upprörd om en man hade synpunkter på vem jag hade kontakt med under en tid när vi inte hade en relation.
Ingen människa äger någon annan.

Försök koppla isär din dåliga självkänsla och hans göranden, de hänger inte ihop. Mer än i ditt huvud.

Jag ser också att mannen har VALT att vara tillsammans med DIG. Kan du inte låta det faktumet betyda mer?
Jag drev bara med gammeln som försökte starta feminist tjafs det ser du om du läser hela tråden :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 117
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: miumiu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 202
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 953
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp