Bukefalos 28 år!

besviken på min kille, hur skulle ni hantera?

Jag är kvinna och skulle blivit väldigt upprörd om en man hade synpunkter på vem jag hade kontakt med under en tid när vi inte hade en relation.
Ingen människa äger någon annan.
Har man rätt att ha synpunkter om man är i en relation? Och varför i så fall?

Bara en fundering, jag själv kan nog inte ge ett definitivt svar utan skulle säga att det beror på omständigheterna i det enskilda fallet.
 
OK

Jag har hen på ignore och läste de ord du skriver. Tror trots allt att man i alla fall delvis menar saker även när de är skrivna med ironi eller humor....
Ja men du får avignorera denna person innan du tror vad jag tycker och menar tycker jag :-D känner bara att detta ballar ur nu :)
 
@hollypolly jag tycker dessa svar var en bra tankeställare, och jag tror det kan vara något som kan hjälpa dig med din situation.

Då säger jag, sluta tänk på det. Den enda som har makten över sitt egna mående är en själv. När en tanke dyker upp har man alltid möjligheten att välja om man ska fortsätta tänka på det eller släppa det. Allt annat är BS men det krävs vilja och disciplin.

Är det svårt att släppa tanken? Då brukar jag fundera/göra följande:
- vad exakt är det som stör mig. Kan jag göra något åt dig? (Ja: gör något åt det. Nej: sluta lägg energi på att lösa det omöjliga)
- sätt på favoritmusiken och dansa, verkligen skaka loss.

Jag tillåter mig att tänka på något som gör mig arg/ledsen/annan icke önskvärd känsla en stund. Desto längre tid jag tänker på det desto mer befäst blir tanken. Genom att tänka första frågeställningen brukar jag kunna släppa/ta tag i problem direkt.

Jag skulle tänka att uppenbarligen är det mig han vill ha, eftersom han valde att komma tillbaks till mig. Och sen vara rätt glad åt den vetskapen, särskilt om jag själv var förälskad i killen ifråga.

Sen håller jag med din kille, vad nytta gjorde det att din kompis visade dig messet? Vad blev bättre av det?
 
Har man rätt att ha synpunkter om man är i en relation? Och varför i så fall?

Bara en fundering, jag själv kan nog inte ge ett definitivt svar utan skulle säga att det beror på omständigheterna i det enskilda fallet.
Mitt svar är självklart Nej, det har man inte. Precis som när det gäller vänner och familjemedlemmar/släkt.
 
Har man rätt att ha synpunkter om man är i en relation? Och varför i så fall?

Bara en fundering, jag själv kan nog inte ge ett definitivt svar utan skulle säga att det beror på omständigheterna i det enskilda fallet.

Nej. Ingen kan ju stoppa en, men man kan ge fanken i att lufta sina egna nojjor.
Jag ogillar alla former av att försöka begränsa sin partner och andra.
 
Jag tycker helt enkelt att ett sånthär sms inte "råkar" dyka upp. Speciellt inte när det är skitgammalt och fullkomligt irrellevant iom att ni inte va tillsammans när det skickades. En bästa vän som vet att ni i dagsläget har det väldigt bra borde bara tryck skitsamma
 
Fast jag fattar inte. Är inte du och snubben vänner på FB? Och så du och hon? I sådana fall hamnar inte hans meddelande i Övrigt-mappen eftersom man vanligtvis får meddelanden från dem man har gemensamma vänner med.
 
Superenkelt. Längst ner i meddelandet står det när det är visat.

I övrigt. Släpp och gå vidare. Gräv inte mer nu det kommer inget gott av detta. Antingen är det ni två och han har inte gjort ngt fel när ni VAR tillsammans. Eller gör slut Ältande leder ingenstans.
 
Superenkelt. Längst ner i meddelandet står det när det är visat.

I övrigt. Släpp och gå vidare. Gräv inte mer nu det kommer inget gott av detta. Antingen är det ni två och han har inte gjort ngt fel när ni VAR tillsammans. Eller gör slut Ältande leder ingenstans.
Det är inte j a g som ältar längre. Jag och killen har pratat ut och det känns bra igen.
Men det känns inte bra att okända folk här håller på och tjatar om att min kompis skulle ha sett meddelandet tidigare. Hon är inte falsk alls. Och meddelanden hamnar i en övrigt mapp på Facebook när man inte är vänner .
Jag har själv när jag upptäckte den mappen läst sms som varit flera år gamla.
 
Fast jag fattar inte. Är inte du och snubben vänner på FB? Och så du och hon? I sådana fall hamnar inte hans meddelande i Övrigt-mappen eftersom man vanligtvis får meddelanden från dem man har gemensamma vänner med.
Nej han o jag var inte vänner på fb på den tiden . Hon och jag är vänner där och var även då. H an och hon har aldrig varit vänner på fb och han och jag är vänner där nu.
Så :-D
 
Det är inte j a g som ältar längre. Jag och killen har pratat ut och det känns bra igen.
Men det känns inte bra att okända folk här håller på och tjatar om att min kompis skulle ha sett meddelandet tidigare. Hon är inte falsk alls. Och meddelanden hamnar i en övrigt mapp på Facebook när man inte är vänner .
Jag har själv när jag upptäckte den mappen läst sms som varit flera år gamla.


Var har du skrivit det? Jag har läst och inte sett det. Antingen har jag missat och ber om ursäkt men annars är jag inte tankeläsare hur ska jag veta att ni pratat och allt är bra igen?
 
Det är inte j a g som ältar längre. Jag och killen har pratat ut och det känns bra igen.
Men det känns inte bra att okända folk här håller på och tjatar om att min kompis skulle ha sett meddelandet tidigare. Hon är inte falsk alls. Och meddelanden hamnar i en övrigt mapp på Facebook när man inte är vänner .
Jag har själv när jag upptäckte den mappen läst sms som varit flera år gamla.
Tagga ner.

Du skriver på ett öppet internetforum - och riktar dig till forumets tusentals medlemmar - och du får en massa välvilliga och goda råd. Då är det inte snyggt att skriva att vi tjatar.

Du kan kosta på dig att vara artigare mot människor som vill dig väl.
 
Det är inte j a g som ältar längre. Jag och killen har pratat ut och det känns bra igen.
Men det känns inte bra att okända folk här håller på och tjatar om att min kompis skulle ha sett meddelandet tidigare. Hon är inte falsk alls. Och meddelanden hamnar i en övrigt mapp på Facebook när man inte är vänner .
Jag har själv när jag upptäckte den mappen läst sms som varit flera år gamla.
Välkommen till internet, där finns alla sorters människor och lika många åsikter. Är det någon åsikt man inte gillar, så går det faktiskt att ignorera dom. Du behöver inte ta åt dig personligt. Det bästa är att försöka hålla sig objektiv när man skriver på internet och gärna läsa kommentarena neutralt, utan ton. Det kan vara svårt när känslor är inblandade, been there done that.

Tänk så här att alla vill dig väl och ha den tanken med dig när du läser kommentarerna och även svarar. Det kan ta lite tid att komma in på det spåret, men när du lyckas, det kommer kännas så bra. Lycka till. :up:
 
Senast ändrad:
Ja men du får avignorera denna person innan du tror vad jag tycker och menar tycker jag :-D känner bara att detta ballar ur nu :)
Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Om man ignorerar någon så syns inte vad denne skrivit eller huruvida dina inlägg är svar till en specifik, ignorerad person.

Det är inte j a g som ältar längre. Jag och killen har pratat ut och det känns bra igen.
Men det känns inte bra att okända folk här håller på och tjatar om att min kompis skulle ha sett meddelandet tidigare. Hon är inte falsk alls. Och meddelanden hamnar i en övrigt mapp på Facebook när man inte är vänner .
Jag har själv när jag upptäckte den mappen läst sms som varit flera år gamla.
Om någon skriver att de sett ett SMS så förutsätter jag att det är på mobilen.

Hett tips om du vill välja vilka o vem som får svara o hur, skaffa en blogg, där kan du radera alla oönskade kommentarer. Fö är det inte så smart att be en moderator att hålla käft.
 
Jag kanske har mediciner som gör mig trög i huvudet, men jag hittar ingenstans där det står att killen raggat på vännen?
Det du skrev i ts tolkade jag snarare som att han skrev till henne för att han vet att hon är din bästa vän och förstod att du behövde stöd i.o.m att han gjorde slut.
Att "spana in" någons fb är knappast att ragga på någon, och jag tolkade det som att han kollat in på hennes fb av nyfikenhet. För att hon är din bästa vän.

Men det var bara min personliga tolkning då jag verkligen inte kunde läsa in någonstans (ens mellan raderna) att han "raggat" på henne. För fyra månader sen.

Släpp det och njut av att det ÄR ni två.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 687
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: miumiu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 602
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp