Bukefalos 28 år!

besviken på min kille, hur skulle ni hantera?

Ja jag har dålig självkänsla. Till och med så dålig så jag tänker att han kommer försvinna nu igen.
Min kompis litar jag helt på att hon hittade detta nu. Hon är ingen falsk person . Tvärtom hon vill bara väl.
Jag förstår inte riktigt varför du så att säga "behöver" psykologiska teorier om självkänsla för att resonera kring det här.

Som flera i tråden skriver handlar det ju om sms som skickades när ni inte var ihop. Nu är ni ihop och han tycks inte skicka sådana sms nu. Det finns liksom inget att hantera.

Han kanske försvinner. Han kanske inte försvinner. Om han försvinner kanske det har med den där kommunikationen med din kompis att göra. Eller kanske inte.

Och, inte minst: om du på grund av det här inte känner förtroende för honom, då är det ju klart. Du kan ju inte vara ihop med någon som du inte litar på.
 
Nej jag tänker inte göra Slut . Men jag blev väldigt sårad över att han inte ens kunde ge mig en dag att ta emot hans ånger över att han gjorde Slut innan han skrev till henne.

Nu är jag inte riktig med här. Menar du att han inte får kontakta någon annan oavsett om ni är ihop eller inte? Att han inte får ventilera sina känslor till någon annan? Ser du det här som otrohet, att han pratade med någon annan?
 
Nej jag tänker inte göra Slut . Men jag blev väldigt sårad över att han inte ens kunde ge mig en dag att ta emot hans ånger över att han gjorde Slut innan han skrev till henne.

Fast det du har att välja på är att göra slut eller acceptera att det hänt och gå vidare. För all del, du kan välja att älta, älta, älta också men i praktiken blir det ju bara ett mer långdraget och plågsamt (för alla) sätt att göra slut.

Har du problem med din självkänsla, försök då jobba på att förbättra den. Du kan inte hänga upp den på att andra ska göra precis "rätt" hela tiden (i det här fallet tycker jag inte ens han gjort något större fel, ska väl vara att han vände sig just till din kompis i så fall), det är inte rättvist mot andra och inte nyttigt för dig själv. Och du kommer ständigt att hamna i den här känslan, resten av ditt liv...
 
Som flera i tråden skriver handlar det ju om sms som skickades när ni inte var ihop. Nu är ni ihop och han tycks inte skicka sådana sms nu. Det finns liksom inget att hantera.

Fast känslorna hon har för det som hänt verkar för mig definitivt vara något att hantera? Reaktionen (som den och situationen är beskriven) verkar orimlig, det är väl något att försöka åtgärda.
 
Nu är jag inte riktig med här. Menar du att han inte får k
akta någon annan oavsett om ni är ihop eller inte? Att han inte får ventilera sina känslor till någon annan? Ser du det här som otrohet, att han pratade med någon annan?
Nej :) han får prata med vem han vill. Kille som tjej. Han får göra vad han vill. Jag blev bara såras när han raggade på henne trots att vi betett oss som ett par i två månader då!
 
Fast det du har att välja på är att göra slut eller acceptera att det hänt och gå vidare. För all del, du kan välja att älta, älta, älta också men i praktiken blir det ju bara ett mer långdraget och plågsamt (för alla) sätt att göra slut.

Har du problem med din självkänsla, försök då jobba på att förbättra den. Du kan inte hänga upp den på att andra ska göra precis "rätt" hela tiden (i det här fallet tycker jag inte ens han gjort något större fel, ska väl vara att han vände sig just till din kompis i så fall), det är inte rättvist mot andra och inte nyttigt för dig själv. Och du kommer ständigt att hamna i den här känslan, resten av ditt liv...
Ja jag vill inte älta och jag vill gå vidare som inget har hänt. Men det är svårt just nu.
 
Fast...det var slut väl?

Raggade han verkligen, eller hade han bara en konversation o sökte bekräftelse? Att söka social närvaro...är normalt.
Jag tycker man raggar om man skriver som honom. Dessutom samma dag som han försökte bli ihop med mig efter att han gjort Slut dagen innan.
 
Ja jag vill inte älta och jag vill gå vidare som inget har hänt. Men det är svårt just nu.
Ibland är det svårt, till och med så svårt att det är omöjligt att inte tankarna kommer. Men om du inte väljer det alternativet så återstår att antingen konfrontera honom och "prata ut" (som det brukar heta) eller avsluta relationen.
 
Han kanske kände sig pressad av att du hade mer känslor för honom, fick kalla fötter och drog sig ur. Sökte bekräftelse men insåg att gräset inte är grönare på andra sidan och valde att han vill vara med dig.
Saker som har hänt kan man inte göra något åt, antingen får du acceptera och förlika dig med det och lita på honom, eller lämna honom.
 
Fast känslorna hon har för det som hänt verkar för mig definitivt vara något att hantera? Reaktionen (som den och situationen är beskriven) verkar orimlig, det är väl något att försöka åtgärda.
Jo, självklart. Det är det där obligatoriska tillägget om självkänslans/självförtroendets vara eller icke vara som jag är lite skeptisk till.

Den hantering av känslorna jag kan se i det här fallet - förutom att vi väl alla har våra egna sätt - är just att TS tydliggör och begripliggör för sig själv vad som faktiskt (inte) har hänt här. Att de inte var ihop, osv. Precis som många förnuftiga inlägg i tråden pekar på.
 
Jag tycker man raggar om man skriver som honom. Dessutom samma dag som han försökte bli ihop med mig efter att han gjort Slut dagen innan.
Livet är så där struligt ibland. Lite mer för somliga än för andra, för all del. Om du inte kan leva med att livet är sådant, så blir du tvungen att vara väldigt försiktig och noggrann när du väljer ut vilka människor du vill umgås med.
 
Nej jag tänker inte göra Slut . Men jag blev väldigt sårad över att han inte ens kunde ge mig en dag att ta emot hans ånger över att han gjorde Slut innan han skrev till henne.

Alltså. Han skrev ett meddelande för fyra månader sedan när ni inte var tillsammans.
Vill du att han ska spola tillbaka tiden eller vad vill du att han ska göra?

Du blev sårad, det är okej men ta av dig offerkoftan nu och släpp det.
 
Vi försvarar honom inte, för han har inte gjort något fel... Är det slut är man fri att ragga på vem man vill. Och det låter ju som han inte ens delade din uppfatning om att ni var ett par innan det blev "slut"? Han trodde ni bara dejtade, du trodde ni hade ett förhållande.

Storm i ett vattenglas.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 687
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: miumiu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 602
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp