Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hållit mig i skinnet ett tag gällande plantering av blommor i mina stora krukor utanför dörren för att det varit så kallt. Det har ju varit lite för tidigt för ranunkler och jag vill ha sådana ihop med penséer m.m. Men nu, hux flux 1-2 veckor senare är det tydligen för sent. :( Jag åkte till Blomsterlandet för att köpa och penséerna var slut. Ranunkler fanns det inga alls av. Det fanns bara några enstaka sunkiga penséer kvar för dyra pengar. 8 kr för en sunkig pensé är ju på tok för mycket. Lite tråkgula påskliljor fanns ju också men *gäsp* de är så ointressanta.

Det fanns i stort sett inget annat att välja på heller så jag åkte därifrån tomhänt. Alltså, om butiken heter Blomsterlandet, så förväntar jag mig faktiskt att de ska ha blommor till försäljning. I en handelsträdgård nära mitt jobb, där jag också arbetstränat tidigare, lär det tydligen finnas blommor kvar. De är kända för att vara bra och folk åker rätt långt för att handla där. De har trevlig personal också och jag brukar fortfarande få kassarabatt om någon av dem jag känner står i kassan. Synd bara att det är en halvtimmes resa dit och det är lite långt att åka för bara några enstaka blommor så jag får ta det på måndag efter jobbet. Suck, jag som hade velat ha dem nu på en gång.

Igår skulle jag handlat ett par toppar också som jag spanat in, men det var slutsålt där med. Det var tydligen fler än jag som blivit förtjust i dem.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp